Ok, bedankt voor je reactie.
Duidelijk verhaal.
Ik zal er volgende keer nog beter naar kijken.
Verder hou ik liever de natuur intact. Wil het fotograferen zoals het is en niet zoals ik het gecreëerd hebt. Maar jouw punt begrijp ik ten volle.
Betreft het macro gedeelte ben ik volledig met je eens, erg moeilijk om te doen. Vaak zijn macro onderdelen bewegelijk of de omgeving werkt niet goed. Het beeld moet ook boeiend zijn.
Dank daarvoor.
Heb jij eventueel voorbeelden zoals je het hier formuleert?
Enkele lente shots
- Hasselbox
- Forumlid

- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Enkele lente shots
Wat is nu een takje van een hele kastanjeboom. Dat kun je toch geen vernieling noemen.Daniël schreef:Ok, bedankt voor je reactie.
Duidelijk verhaal.
Ik zal er volgende keer nog beter naar kijken.
Verder hou ik liever de natuur intact. Wil het fotograferen zoals het is en niet zoals ik het gecreëerd hebt. Maar jouw punt begrijp ik ten volle.
Betreft het macro gedeelte ben ik volledig met je eens, erg moeilijk om te doen. Vaak zijn macro onderdelen bewegelijk of de omgeving werkt niet goed. Het beeld moet ook boeiend zijn.
Dank daarvoor.
Heb jij eventueel voorbeelden zoals je het hier formuleert?
Verder zie ik ook nog verschil in natuur foto's en macro foto's.
Ook is het een prima studie mogelijkheid om het thuis te doen met de laptop bij de hand om te beoordelen, croppen enz.
Daar leer je ontzettend veel van.
Goede voorbeelden van macro heb ik niet. gebruik de lens alleen voor puur registratie werk en dat nog weinig,
Zelf houd ik me hoofdzakelijk bezig met portret en landschap. Dat uitdiepen vraagt al meer dan genoeg tijd. Ik wil het daarom niet breder maken.
Wel een ander voorbeeld van hoe een lijn werkt van links onder naar een detail op of nabij een van de sterke punten.

Bewerking van deze foto is niet toegestaan
Succes ermee en blijf vooral op het licht letten. Het meest belangrijk in elke tak.
En het beeld moet niet perse boeiend zijn. Jouw foto van het beeld wel