Blijdorp 14-04

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
xNicole

Blijdorp 14-04

Bericht door xNicole » za apr 14 2012 9:07 pm

Hallo!

Vanochtend in een spontane bui samen met mijn moeder op pad gegaan naar Blijdorp, en daar heb ik geen spijt van!
Natuurlijk zijn mijn foto's nog lang niet perfect, maar daar kan ik juist van leren, dus graag zoveel mogelijk commentaar/tips/vanalles. :)

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
En, valt het op dat apen en zebra's mijn lievelings dieren zijn? :D

Rob in Brunssum

Re: Blijdorp 14-04

Bericht door Rob in Brunssum » za apr 14 2012 9:10 pm

Ook mooi die zebra's.
Mijn favorieten zijn 5 en 7!

Rijko

Bericht door Rijko » za apr 14 2012 9:36 pm

Nicole,

De tijger op foto 5 is het meest interessant door de indringende blik recht in je camera. Foto 6 kan een leuke pose zijn, als de aap naar de camera kijkt, nu is het niet interessant. Foto 3 vind ik geslaagd door de intimiteit tussen de zebra's: een mooi moment!

Gewoon nog eens een dag naar Blijdorp gaan en met geduld de juiste en interessante momenten proberen te vangen.

JanvanO
Clublid
Clublid
Locatie: Op het mooie eiland Walcheren, net achter de duinen en het waanzinnige brede strand!
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door JanvanO » za apr 14 2012 10:48 pm

Nicole,

Foto 3 is mooi! Zo teder.
Foto 5 met de tijger die recht in je lens kijkt is geweldig.

Gr Jan.
1 D300 en 1 hele mooie FF Body met best wat mooi Nikon glas. Carbon statief, schommelkop en enig ander los spul.

Daniël

Bericht door Daniël » za apr 14 2012 10:56 pm

Leuk spontane actie.

Commentaar:
#1 en #2, had ik weg gelaten. #2 zeker. Over #1 zit ik nog erg te twijfelen. Hij is wel leuk :D
Waarom? Butt shots moet je proberen zoveel mogelijk te vermijden.
#3, geen commentaar. Goed gelukt.
#4, als je nog kan kijken of je de tijger iets kan oplichten?
#5, mooi gelukt. Maar waarom Z/W? Deze schreeuwt om kleur
#7, TOP
#8, hmmm, niet echt speciaal
xNicole schreef:En, valt het op dat apen en zebra's mijn lievelings dieren zijn? :D
Had ik natuurlijk wel meer apen verwacht :P

Leuke serie

xNicole

Bericht door xNicole » zo apr 15 2012 11:02 am

Bedankt voor de reacties!

Ik loop ze zelf ook nog even na, voor uitleg waarom ik ze zelf mooi vind. :)

#1, ik wilde eigenlijk net weglopen, en vanuit mijn ooghoeken zag ik opeens het veulen bij moeder drinken, dus heb nog door het gaas & begroeiing een foto kunnen maken. (en het deed me denken aan mijn eigen paard en haar veulen, maar dat is natuurlijk persoonlijk)
#2 Vind ik zelf ook de minste van de serie, waarschijnlijk ook omdat het een buttfoto is.
#3 Eigenlijk stonden de twee zebra's een eindje bij elkaar vandaan, maar vanwaar ik de foto maakte lijkt het net alsof ze tegen elkaar staan en daardoor ook een fijne sfeer met zich mee brengt.
#4 Terwijl alle andere fotografen zich bezighielden met een tijger die maar heen en weer bleef lopen langs het graf zag ik deze heel rustig zitten en vond het gewoon een mooi plaatje. :)
#5 waarom niet in kleur? De begroeiing was half dood en dus grijs/bruin gekleurd. Niet echt mooi bij die juist intens kijkende tijger.
#6 De aap die zo naar zijn hand kijkt, vond ik best aandoenlijk. Ook omdat hij helemaal alleen zat en al zijn vriendjes aan de andere kant van het eilandje. (maar dat kun je helaas niet op deze foto zien.)
#7 Het contrast tussen de donkere achtergrond en de witte vogels vind ik erg mooi, en ook de drie verschillende poses van allemaal dezelfde Pelikanen.
#8 Deze vind ik ook minder goed gelukt, maar als laatste foto vond ik het wel leuk, omdat de pelikaan weg zwemt. :)

En het was misschien wel een iets té spontane actie, want ik had de dag daarvoor nog foto's gemaakt met een vriendin, maar niet meer mijn accu opgeladen. (En deze was dus helemaal leeg na twee uurtjes, toen ik net bij de apen aankwam...)

PvGessel
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door PvGessel » zo apr 15 2012 6:56 pm

Nicole,
Ik houd wel van dierentuin foto's. Heb een seizoenkaart van Burgers Zoo in Arnhem. Ik vind je foto's top
xNicole schreef: Natuurlijk zijn mijn foto's nog lang niet perfect, maar daar kan ik juist van leren, dus graag zoveel mogelijk commentaar/tips/vanalles. :)
Je bent goed opweg met je foto's maar als je zegt ....nog lang niet perfect? Mmm...ik heb in elk geval met plezier naar deze serie gekeken en geeft mij inspiratie om nog weer anders naar de dieren te kijken voordat ik ze fotografeer.

Heb wel een vraagje, ik heb zelf ook een D5100 en ben benieuwd welke lens je hebt gebruikt voor deze serie?
M.v.g Peter.

D750 met wat Sigma ART glas.

xNicole

Bericht door xNicole » zo apr 15 2012 7:01 pm

Dankuwel! Ben blij dat mijn foto's met plezier worden bekeken! :) Zo'n kaart is helemaal handig, en een stuk goedkoper! Alleen is het jammer dat de reistijd zo lang is voor mij, anders had ik dat ook wel gedaan.

Het was de eerste keer dat ik mijn camera heb meegenomen naar een dierentuin, dus het was in het begin wel even zoeken naar wat ik wilde en hoe. Technisch zit er het een en ander nog niet helemaal goed, dus moet ik de komende tijd nog wat aan werken.

Ik heb een 55-300mm 4.5-5.6 VR gebruikt.

Daniël

Bericht door Daniël » ma apr 16 2012 6:06 am

mooi uitgelegd en het is mij duidelijk dat je bij #1 nagedacht hebt.

Wederom een nette serie

xNicole

Bericht door xNicole » do apr 19 2012 7:32 pm

Bedankt Daniël!

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”