Wow!
In het groothoekbereik is dit objectief absoluut de beste Nikkor. Het enige nadeel is zijn omvang/gewicht. Als je een 18-70 gewend bent, dan krijg je van een dagje dit ding mee behoorlijke spierballen!
Veel fotoplezier ermee.
Marnix
Nikon Nikkor zoom 17-35mm 2.8D ed if lens
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Bedankt voor alle leuke reacties!
Helaas ontbreekt het verstand van hoe alles werkt nog!hahahhaha
Heb nu boek aangeschaft (dat hier ook aanbevolen werd) wat ze in de zomervakantie heerlijk mag gaan uitspitten.
Na haar verjaardag wilt ze nu dus nog wat spulletjes aanschaffen,
Ze heeft nu de kitlens 18-135 en nu dus de 17-35.
Nog tips van jullie????????( Als het goed is gaat ze na nog 1 jaar VWO naar de willem de kooning om digitale fotografie te doen.)
Dus lenzen waar ze een beetje alle kanten mee opkan ivm opdrachten.
gr Sandra
Heb nu boek aangeschaft (dat hier ook aanbevolen werd) wat ze in de zomervakantie heerlijk mag gaan uitspitten.
Nog tips van jullie????????( Als het goed is gaat ze na nog 1 jaar VWO naar de willem de kooning om digitale fotografie te doen.)
gr Sandra
70-300mm met VR misschien?sandra schreef:Bedankt voor alle leuke reacties!
gr Sandra
Nikon 17-35 mm
Ik bezit ook deze lens, maar gebruik hem zelden. Een tijd geleden overwoog ik om deze lens weer van de hand te doen. Maar toen zag ik dat de nieuwprijs aan het stijgen was en inmiddels rond de € 2000 ligt. Ik verwachtte op den duur toch enige "winst" te behalen bij een verkoop. Als ik nu merk dat jij zo'n lens voor € 800 hebt kunnen kopen, dan heb je een zeeer goede aankoop gedaan. Ik had een 2e hands prijs van rond de € 1200 verwacht. Veel plezier met deze super lens.
Re: Nikon 17-35 mm
HdBD200 schreef:Ik bezit ook deze lens, maar gebruik hem zelden.

Alleen voor een 12-70mm f/1.4D AF-S VR III Micro-Nikkor gaat hij er bij mij uit. En dan moeten Vigneting, MTF, CA en flare bij dit nieuwe objectief nog beter zijn... voor zover dat mogelijk is dan... NOT
Re: Nikon 17-35 mm
Nou mocht je er van af willen, dan houd ik me aanbevolen!HdBD200 schreef:Ik bezit ook deze lens, maar gebruik hem zelden. Een tijd geleden overwoog ik om deze lens weer van de hand te doen. Maar toen zag ik dat de nieuwprijs aan het stijgen was en inmiddels rond de € 2000 ligt. Ik verwachtte op den duur toch enige "winst" te behalen bij een verkoop. Als ik nu merk dat jij zo'n lens voor € 800 hebt kunnen kopen, dan heb je een zeeer goede aankoop gedaan. Ik had een 2e hands prijs van rond de € 1200 verwacht. Veel plezier met deze super lens.
Die lens staat nog wel op het verlanglijstje. Erg mooi cadeau hoor!!