2.

3.

4.

5.

6.

Nee het is op de onafhankelijks dag in beersheva museum en ze zijn echtjac49 schreef:Prima gedaan, misschien erg dom van me ,maar zijn het radiografisch gestuurde vliegtuigjes ?
Jac.
He bedankt voor uw reactie . ik vroeg mij af welken het waren ..dat werd niet verteld ze kwamen aan en vlogen wat rond en hoppa vertrokken >emdeklerk schreef:De eerste is een North American Harvard, in de Tweede Wereldoorlog en nog lang daarna de trainer voor de voortgezette vliegeropleiding. Meestal werd hij, zoals deze, gevlogen in het standaard training yellow. Waarschijnlijk de beste trainer die er ooit geweest is: na de Harvard konden vliegers zonder veel problemen direct door naar de Spitfire of de Mustang. Ook de Koninklijke Luchtmacht heeft er tientallen gehad. Er zijn er ook in Nederland nog een paar vliegend.
De tweede is een Boeing-Stearman Kaydet, in de Tweede Wereldoorlog in de VS de trainer voor de elementaire vliegopleiding. Is ook in vele andere landen in dienst geweest. Is nog steeds een van de meest populaire klassieke vliegtuigen in de VS. Eigenlijk de Amerikaanse tegenhanger van de Engelse Tiger Moth, die aan deze kant van de oceaan het meest gebruikt werd.
Hele mooie foto's. Ook die latere, met de F-4E Phantoms, die F-15 en de Apache op de grond.
Hebben altijd een luchtmacht gehad om ernstig rekening mee te houden, de Israëli's...
Overigens heeft de Harvard ook hier een beetje oranjezweem.
Ja idd neem als voor beeld de Dakotaemdeklerk schreef:Overigens is Harvard de Engelse naam, de Amerikanen zelf noemden hem de Texan.
De Engelsen hadden er een handje van alle vliegtuigen in de RAF hun eigen naam te geven: de DB-7 werd de Boston, de C-47 Skytrain werd de Dakota, de Grumman Wildcat werd de Martlet, de Boeing B-50 werd de Washington en zo verder en zo voort...
En vaak werden de Engelse benamingen populairder dan de oorspronkelijke Amerikaanse.
Oei oei dan had ik het aardig misC-A schreef:Nee het is op de onafhankelijks dag in beersheva museum en ze zijn echtjac49 schreef:Prima gedaan, misschien erg dom van me ,maar zijn het radiografisch gestuurde vliegtuigjes ?
Jac.
ik zal even een foto plaatsen waar je hem kan zien viegen over de mensen