Het is geel en het vliegt

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
C-A

Het is geel en het vliegt

Bericht door C-A » zo mei 06 2012 10:07 am

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding

Rob in Brunssum

Re: Het is geel en het vliegt

Bericht door Rob in Brunssum » zo mei 06 2012 9:26 pm

Mooie foto's!

jac49
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door jac49 » zo mei 06 2012 9:37 pm

Prima gedaan, misschien erg dom van me ,maar zijn het radiografisch gestuurde vliegtuigjes ?
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

george013

Bericht door george013 » zo mei 06 2012 9:43 pm

Lijkt mij een oranje vliegtuig te zijn, de eerste. Daar waar deze door de zon wordt beschenen krijg je een clipping van het rode kanaal en wordt het geel.
George

C-A

Bericht door C-A » ma mei 07 2012 11:34 am

jac49 schreef:Prima gedaan, misschien erg dom van me ,maar zijn het radiografisch gestuurde vliegtuigjes ?
Jac.
Nee het is op de onafhankelijks dag in beersheva museum en ze zijn echt :-)
ik zal even een foto plaatsen waar je hem kan zien viegen over de mensen
Laatst gewijzigd door C-A op ma mei 07 2012 11:44 am, 1 keer totaal gewijzigd.

C-A

Bericht door C-A » ma mei 07 2012 11:43 am

1. Het gele vliegthuig
Afbeelding
2. En de dubbel dekker
Afbeelding

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » ma mei 07 2012 11:49 am

De eerste is een North American Harvard, in de Tweede Wereldoorlog en nog lang daarna de trainer voor de voortgezette vliegeropleiding. Meestal werd hij, zoals deze, gevlogen in het standaard training yellow. Waarschijnlijk de beste trainer die er ooit geweest is: na de Harvard konden vliegers zonder veel problemen direct door naar de Spitfire of de Mustang. Ook de Koninklijke Luchtmacht heeft er tientallen gehad. Er zijn er ook in Nederland nog een paar vliegend.

De tweede is een Boeing-Stearman Kaydet, in de Tweede Wereldoorlog in de VS de trainer voor de elementaire vliegopleiding. Is ook in vele andere landen in dienst geweest. Is nog steeds een van de meest populaire klassieke vliegtuigen in de VS. Eigenlijk de Amerikaanse tegenhanger van de Engelse Tiger Moth, die aan deze kant van de oceaan het meest gebruikt werd.

Hele mooie foto's. Ook die latere, met de F-4E Phantoms, die F-15 en de Apache op de grond.
Hebben altijd een luchtmacht gehad om ernstig rekening mee te houden, de Israëli's...

Overigens heeft de Harvard ook hier een beetje oranjezweem.

C-A

Bericht door C-A » ma mei 07 2012 11:59 am

emdeklerk schreef:De eerste is een North American Harvard, in de Tweede Wereldoorlog en nog lang daarna de trainer voor de voortgezette vliegeropleiding. Meestal werd hij, zoals deze, gevlogen in het standaard training yellow. Waarschijnlijk de beste trainer die er ooit geweest is: na de Harvard konden vliegers zonder veel problemen direct door naar de Spitfire of de Mustang. Ook de Koninklijke Luchtmacht heeft er tientallen gehad. Er zijn er ook in Nederland nog een paar vliegend.

De tweede is een Boeing-Stearman Kaydet, in de Tweede Wereldoorlog in de VS de trainer voor de elementaire vliegopleiding. Is ook in vele andere landen in dienst geweest. Is nog steeds een van de meest populaire klassieke vliegtuigen in de VS. Eigenlijk de Amerikaanse tegenhanger van de Engelse Tiger Moth, die aan deze kant van de oceaan het meest gebruikt werd.

Hele mooie foto's. Ook die latere, met de F-4E Phantoms, die F-15 en de Apache op de grond.
Hebben altijd een luchtmacht gehad om ernstig rekening mee te houden, de Israëli's...

Overigens heeft de Harvard ook hier een beetje oranjezweem.
He bedankt voor uw reactie . ik vroeg mij af welken het waren ..dat werd niet verteld ze kwamen aan en vlogen wat rond en hoppa vertrokken > :roll:

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » ma mei 07 2012 12:33 pm

Overigens is Harvard de Engelse naam, de Amerikanen zelf noemden hem de Texan.
De Engelsen hadden er een handje van alle vliegtuigen in de RAF hun eigen naam te geven: de DB-7 werd de Boston, de C-47 Skytrain werd de Dakota, de Grumman Wildcat werd de Martlet, de Boeing B-50 werd de Washington en zo verder en zo voort...
En vaak werden de Engelse benamingen populairder dan de oorspronkelijke Amerikaanse.

C-A

Bericht door C-A » ma mei 07 2012 1:15 pm

emdeklerk schreef:Overigens is Harvard de Engelse naam, de Amerikanen zelf noemden hem de Texan.
De Engelsen hadden er een handje van alle vliegtuigen in de RAF hun eigen naam te geven: de DB-7 werd de Boston, de C-47 Skytrain werd de Dakota, de Grumman Wildcat werd de Martlet, de Boeing B-50 werd de Washington en zo verder en zo voort...
En vaak werden de Engelse benamingen populairder dan de oorspronkelijke Amerikaanse.
Ja idd neem als voor beeld de Dakota

jac49
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door jac49 » ma mei 07 2012 2:21 pm

C-A schreef:
jac49 schreef:Prima gedaan, misschien erg dom van me ,maar zijn het radiografisch gestuurde vliegtuigjes ?
Jac.
Nee het is op de onafhankelijks dag in beersheva museum en ze zijn echt :-)
ik zal even een foto plaatsen waar je hem kan zien viegen over de mensen
Oei oei dan had ik het aardig mis :oops:
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”