een paar foto, genomen van dichtbij, graag advies

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
g-mensink

een paar foto, genomen van dichtbij, graag advies

Bericht door g-mensink » ma mei 07 2012 10:58 am

Afbeelding

deze heb ik met de macro knop op de lens aan genomen vanaf ongeveer een meter (stand a-5.6)

Afbeelding

deze genomen op ongeveer 10m afstand.

Afbeelding

een meter afstand (macro stand van de lens)
Afbeelding

zomaar een opname

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: een paar foto, genomen van dichtbij, graag advies

Bericht door JacTrum » ma mei 07 2012 9:59 pm

Dit soort foto's vereisen heel wat oefening, maar daar ben je in elk geval leuk mee begonnen. En het is toch leuk dat er nog wat te verbeteren valt?:-)
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Patrick
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma mei 07 2012 11:33 pm

Eerlijk gezegd kan ik niet anders zeggen dat dit slechte foto's zijn. Er is niets scherp en de foto's zijn niet interessant.

Laten we eens kijken of we je een stap in de goede richting kunnen duwen. Kan je iets vertellen over waar je dit mee geschoten hebt, onder welke omstandigheden, welke instellingen je gebruikt hebt en wat je eventueel hebt gedaan aan de foto's in de nabewerking?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

g-mensink

Bericht door g-mensink » di mei 08 2012 7:55 am

Patrick schreef:Eerlijk gezegd kan ik niet anders zeggen dat dit slechte foto's zijn. Er is niets scherp en de foto's zijn niet interessant.

Laten we eens kijken of we je een stap in de goede richting kunnen duwen. Kan je iets vertellen over waar je dit mee geschoten hebt, onder welke omstandigheden, welke instellingen je gebruikt hebt en wat je eventueel hebt gedaan aan de foto's in de nabewerking?
Je hebt helemaal gelijk, ik kan nog niks zeggen over de instelling omdat ik hiervan gewoon nog niet alles begrijp, de omstandigheden waren zonnig. ik heb geen nabewerking gedaan.

conclusie ik moet nodig naar een dagcursus om e.e.a. te leren en het toestel te begrijpen, ik zal me dus als lid aanmelden.
Na 1 juni heb ik alle drukte van examens achter de rug en zal me storten op meer kennis in deze.

Maarrrr ik wordt enkel gestimuleerd door jou opmerking en sta weer met beide voeten op de grond. dank hiervoor.
groet, Gerard

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » di mei 08 2012 10:41 am

Een cursus is een manier. Veel lezen kan ook. Veel belangrijker: veel proberen en goed kijken. Je steeds afvragen waarom het resultaat is zoals het is.

Nog een tip waarvan ik vind dat het erg goed werkt: probeer iemand te vinden om je hobby te delen. Samen fotograferen en naar foto's kijken is heel leerzaam! En als je jezelf kritisch opstelt leer je het snelst.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

heineken787
Forumlid
Forumlid

Bericht door heineken787 » di mei 08 2012 6:16 pm

beste gerard,

aangezien je een nikon 3100 gekocht hebt wou ik je dit toch even melden.
nikon heeft nu de http://www.nikon-quick-start.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor jou als 3100 bezitter kost dit maar €15,-

zelf wil ik dit ook nog gaan doen. heb helaas geen instap camera gekocht :(
maar aangezien mijn vriendin mijn nikon d40 gaat gebruiken lijkt me deze curses wel wat voor ons.
Nikon d7000
Nikon mb-d11
Nikkor 35mm f1.8 - Nikkor 85 f1.8 - Nikkor 18-55 - Nikkor 55-200 vr - Sigma 10-20
Nikon SB400
Lowepro vertex 200 aw
Black rapid rs-sport limited

vriendin
Nikon d40
Lowepro flipside 200
Black rapid rs-w1

g-mensink

Bericht door g-mensink » di mei 08 2012 9:28 pm

heineken787 schreef:beste gerard,

aangezien je een nikon 3100 gekocht hebt wou ik je dit toch even melden.
nikon heeft nu de http://www.nikon-quick-start.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor jou als 3100 bezitter kost dit maar €15,-

zelf wil ik dit ook nog gaan doen. heb helaas geen instap camera gekocht :(
maar aangezien mijn vriendin mijn nikon d40 gaat gebruiken lijkt me deze curses wel wat voor ons.
Ik wil dit zeker gaan doen, net als lid worden van de Nikon club. maar alles moet even wachten tot na mijn examen die ik zaterdag en daarna op 2 juni moet doen, :? ik hoop vanaf dat moment tijd voor nieuwe uitdagingen te hebben, in de tussentijd ben ik af en toe lekker aan het proberen met mijn toestel. :D

groet, Gerard

Barry91

Bericht door Barry91 » wo mei 09 2012 7:18 pm

Ik heb me ook aangemeld voor de quick start.
Heb zelf ook de D3100 gekocht. Dus het is ideaal!

g-mensink

Bericht door g-mensink » di mei 22 2012 11:59 am

Barry91 schreef:Ik heb me ook aangemeld voor de quick start.
Heb zelf ook de D3100 gekocht. Dus het is ideaal!
Ik heb me inmiddels ook aangemeld.

heineken787
Forumlid
Forumlid

Bericht door heineken787 » di mei 22 2012 12:44 pm

barry en g mensink,

welke datum gaan jullie de cursus doen?
Nikon d7000
Nikon mb-d11
Nikkor 35mm f1.8 - Nikkor 85 f1.8 - Nikkor 18-55 - Nikkor 55-200 vr - Sigma 10-20
Nikon SB400
Lowepro vertex 200 aw
Black rapid rs-sport limited

vriendin
Nikon d40
Lowepro flipside 200
Black rapid rs-w1

g-mensink

Bericht door g-mensink » di mei 22 2012 2:46 pm

heineken787 schreef:barry en g mensink,

welke datum gaan jullie de cursus doen?
Ik heb ingeschreven en betaald voor dierenpark Emmen op 28 mei (maar heb nog geen bevestiging gekregen)

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”