Patrick schreef:George Fennes schreef:Hoe geavanceerder de objectieven worden des te kwetsbaarder ze dan zijn.
En ik lees toch wel heel veel berichten over dit soort objectieven die na een klein stootje het begeven.
Dus ik zou als ik jou was zeker voor de 70-200mm VR gaan dan heb je topkwaliteit!
Hier spreek je jezelf een beetje tegen. Je kan een 70-200 natuurlijk geen niet-geavanceerd objectief noemen. Dan zou het volgens jou kwetsbaarder zijn dan een minder geavanceerd objectief. En toch raad je 'm aan...
Ik ben het overigens wel eens dat de 70-200 geweldig is, en als je 'm kopen kan, dan moet je het echt doen!
Patric ik ben wel de mening toegedaan dat de ouder 80-200mm AFS van een degelijker constructie is dan de 70-200mm VR.
Maar de 18-200 VR is in een heel andere orde veel meer plastic en een groter bereik dat overbrugt moet worden.
Maar neem nu de 24-70mm 2.8 hoeveel stootschades zijn er hier al gemeld geworden over dit optisch uitstekende objectief?
Vroeger hoorde je vrijwel nooit iets van dit soort schades.
Ik heb op mijn vroegere Canon F1 een Vivitar serie 1 telezoom objectief gehad.
Wat dat ding al niet heeft meegemaakt, maar bleef perfect werken.
Er zat natuurlijk geen AF op en ook geen motor.
Om de AF soepel te laten werken wordt alles veel lichter gemaakt en dus ook kwetsbaarder.
Maar dat is mijn mening