Bij het fotograferen van een teek was alleen de (afschuwelijke) kop heel scherp. Hoe krijg je nu die hele teek scherp met deze lens?
En als je de lens op M zet moet de camera dan ook op M? Lijkt me logisch maar ik kan hierover zoals gezegd nergens info vinden.
Nog een vraag over scherptediepte bij de Sigma 105 enz
- Robert
- Clublid

- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Nog een vraag over scherptediepte bij de Sigma 105 enz
Waarschijnlijk was je diafragma niet goed.
Zet de camera op A (de draaischijf) en stel vervolgens met het draaiwiel F8 of F11 in.
Hiermee zal je meer scherpte /diepte in je foto krijgen.
Zet de camera op A (de draaischijf) en stel vervolgens met het draaiwiel F8 of F11 in.
Hiermee zal je meer scherpte /diepte in je foto krijgen.
groeten Robert
- Ralph
- Forumlid

- Contacteer:
Met welk diafragma heb je hem gefotografeerd? Zou dan een klein diafragma kiezen (hoger F-getal) zodat er meer scherp is.fotofien schreef:Bij het fotograferen van een teek was alleen de (afschuwelijke) kop heel scherp. Hoe krijg je nu die hele teek scherp met deze lens?
En als je de lens op M zet moet de camera dan ook op M? Lijkt me logisch maar ik kan hierover zoals gezegd nergens info vinden.
Camera hoeft niet persé op standje M, gebruik zelf meestal de A stand bij macro, kan ik nml zelf mijn diafragma bepalen. Bij wat lastiger licht ga ik over op de M.
Hartelijk dank, ik kan weer verder.
Heb nog de site van Dutchy bekeken en was zwaar onder de indruk. Wat een genot om naar dit soort foto's te kijken.
Hoe vind ik echter de exifgegevens van de foto's? Dan kan ik er wat van leren nl.
Inmiddels heb ik mijn diafragma aangepast bij de macro's en het resultaat was idd beter.
Een foto plaatsen lukt me nog steeds niet.
Heb nog de site van Dutchy bekeken en was zwaar onder de indruk. Wat een genot om naar dit soort foto's te kijken.
Hoe vind ik echter de exifgegevens van de foto's? Dan kan ik er wat van leren nl.
Inmiddels heb ik mijn diafragma aangepast bij de macro's en het resultaat was idd beter.
- Ralph
- Forumlid

- Contacteer:
Thnx voor het compliment, het is voornamelijk veel oefenen en oefenen met macrofotofien schreef:Hartelijk dank, ik kan weer verder.
Voor het plaatsen van foto's kun je hier meer info vinden: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... =34&t=6964
En in dit daadje kun staat ook nog de nodige tips: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 79#p530279