Ergerlijke tante: 'Mijn camera kan minstens net zo veel!'...

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Ergerlijke tante: 'Mijn camera kan minstens net zo veel!

Bericht door ReneG » di mei 29 2012 5:37 pm

wiebeterpstra schreef:ik had dat zelfde met mijn vrouw en schoonvader ( dodelijke combi )

ik heb 2,5 maand wezen researchen voor ik mijn onderstaande set aan heb geschaft : alleen prime lenzen. 35, 85 en 11-16 (halve prime) :P
"waarom staat dit of dat er niet op, had je maar een zoomlens moeten kopen"
Zo'n opmerking had ik meteen laten volgen door:

'Schat, je hebt helemaal gelijk! Ik ga morgen meteen een 24-70 f/2.8 en een 70-200VR II f/2.8 halen. Fijn dat je me steunt". :mrgreen: 8)
Spul waarmee je foto's maakt...

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » di mei 29 2012 7:25 pm

Een D50 is een geweldig toestel. De mijne heb ik nu al meer dan 5 jaar en maak er nog vrijwel dagelijks foto's mee, de teller staat op een kleine 11.000 nu.

Daar kan geen point and shoot tegenop !
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Remco v/d Sanden
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Remco v/d Sanden » di mei 29 2012 8:50 pm

Gewoon zeggen dat je met jouw D50 veel beter en harder kan inslaan op oude irritante tantes die een overdosis in zelfovertuiging hebben dan je met een kleine compact ooit zou kunnen doen.

Dit soort discussie hou je altijd. Het beste is om het te negeren en ze gewoon gelijk te geven om het af te doen.
toen ik nog met Sony werkte heb ik zo dikwijls opmerkingen gehoord "kan je met die Playstation foto's maken dan" "ja, leuk spul als amateurtje, wanneer koop je een echt merk" etc. etc. Heb toen zelfs een heel snugger lichtpunt gehad welke ik vroeg wat ik dan zou moeten kopen. Zijn antwoord was "koop een Minolta, dat is pas professional spul... " Waarop ik mijn tas vol minolta objectieven en m'n ouwe Dynax en Sony's pakte en vrolijk lachend weg liep...

Sommige mensen zijn de discussies niet waard...

Nu is het juist weer andersom sinds ik met de D700 werk "zo, dat is een grote, ben je beroepsfotograaf" ... nee, ik heb een heel kleine penis en probeer zo iets te compenseren muts... :twisted:
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...

https://www.instagram.com/remcovandesanden

D. Haaksma
Forumlid
Forumlid

Bericht door D. Haaksma » di mei 29 2012 9:27 pm

:D :D
Er zijn binnenkort telefoontjes met 41 Mp.
Wat denk je zelf wat beter presteert, jou Nikon D50 of zo'n telefoon met een lenske van 6mm?

Ik zou je tante lekker laten zeveren.
Of nog beter laat haar dit draadje eens lezen, ook leuk.

Succes met je D50

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » di mei 29 2012 9:52 pm

Het is heel simpel. Alles wat jouw camera kan, kan deze beter dan zij met haar Panasonic. Je camera is ook sneller. Je kan jouw camera uitbreiden met meer mogelijkheden, iets wat zij niet kan. Bij hogere ISO-waarden win je het ook, zelfs al is het een wat verouderd model. Eigenlijk is de Panasonic leuk voor kiekjes, maar jij kan ook echt foto's maken met jouw D50.

Meer nodig? Ik kan nog wel meer verzinnen... We lusten d'r rauw! :twisted: :twisted: :twisted:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » di mei 29 2012 9:56 pm

Zoals forumlid Frederix altijd zegt "het is de fotograaf die de foto maakt". Of breekt, dus niet de camera.

iJoost

Bericht door iJoost » di mei 29 2012 10:07 pm

Sommige mensen hebben het nodig om ander mensen (of hun camera) kleiner te maken/ Zodat ze zelf wat groter lijken, hopen ze. 'T is de leeftijd moet je maar denken. Zal in dit geval wel niet meer overgaan. ;-)

henkk
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door henkk » di mei 29 2012 10:09 pm

D50 is hier nu al een jaar of 7 in bedrijf, ondanks ook een d700 al weer drie jaar.
Dat zal zo;n bridge niet meemaken!
De ermee gemaakte foto's zijn nog steeds top, en hij kan het nog.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums

Jasper
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jasper » wo mei 30 2012 1:39 am

'Ja, nu moet je dichterbij komen he. Dat hoef ik niet met mijn camera' :evil: :evil: :evil: ....
Zoiets:
"Zou wat voor jou zijn, dan loop je je overtollige zoom
kilos er wellicht eens af!"
Groeten, Jasper.
Flickr

joebat
Forumlid
Forumlid

Bericht door joebat » wo mei 30 2012 8:56 am

"De mijne heb ik nu al meer dan 5 jaar en maak er nog vrijwel dagelijks foto's mee, de teller staat op een kleine 11.000 nu.

A90 : ik moet je hierin tegenspreken. Mijn Fuji S100 had op 3 jaar 11.000 kliks. En kon er nog meer aan als ik niet zo dom geweest was hem te laten vallen.

"Daar kan geen point and shoot tegenop !"

A90 : hier heb je wel een punt. Tot iso 400 geen probleem, maar daarboven ........... :oops:
Nikon D3200 met 18-105, AF-S 50 1.8, AF-S 35 1.8, Samyang 14 2.8 UMC, Pentor 500 f/8, Metz AF 50-1, voorzetlens Canon 250D,

NynkeD50

Bericht door NynkeD50 » wo mei 30 2012 9:35 am

Zie je, ik wist dat mijn camera beter was dan die van haar! ;) Maar goed, ik zie haar niet zo vaak en het is verder een prima tante hoor, niks mis mee. Maar het is gewoon ergerlijk als jouw nieuwe hebbedingetje een denigrerende behandeling krijgt van iemand die meent er veel over te weten. En tsja... Eigenlijk heb ik niet het idee dat ze er uberhaupt zoveel van af weet dus ja ;). Ze heeft dezelfde camera als mijn zwager en die van mijn zwager heb ik wel eens geprobeerd. Toen ik het nog moest vergelijken met de camera van mijn moeder (kostte tien jaar geleden zo'n 2000 gulden maar nog steeds erg goed en 1 van de eerste digitale camera's) vond ik het een hele fijne camera. Maar nu ik het kan vergelijken met mijn Nikon maak ik liever foto's met de D50 dan met de Panasonic.

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *

Bericht door George Fennes » wo mei 30 2012 9:56 am

NynkeD50 schreef:Ja, je hebt ze in elke familie... Vervelende tante's!

Twee weken geleden heb ik mijn allereerste spiegelreflex gekocht. De D50 met een Nikkor 28-80 lens. Nog geen 4000 clicks (inmiddels al wel ;)) en ik ben er al erg blij mee. De dag nadat ik 'm opgehaald heb hadden we een feestje met de familie en 1 van mijn tante's is een fotofanatiek type. Heeft altijd haar camera (Panasonic Lumix DZ38, een bridgecamera) bij haar en ze heeft ook wat cursussen gevolgd. Tot zo ver geen probleem.

Maar waar ik me nu zo mateloos aan erger is haar houding t.o.v. mijn camera (klinkt raar, maar lees even door). Ze vind het leuk om ook even mijn mijn camera te 'spelen' en geeft aan dat ie toch best wel heeeeel snel foto's maakt en dat het handmatig scherpstellen wel errug leuk is, maar zegt vervolgens tegen iedereen die het wil horen dat 'haar camera minstens net zo goed is als dat dure ding van Nynke' (hele set heeft me tweedehands 150 euro gekocht maar goed). Later was ik buiten aan het foto's maken en ik moest wat dichterbij komen omdat ik niet zo ver in kan zoomen met de lens die ik nu heb. 'Ja, nu moet je dichterbij komen he. Dat hoef ik niet met mijn camera' :evil: :evil: :evil: ....

Iedereen die zegt 'goh Nynke, wat een mooie camera' krijgt van mijn tante ingefluisterd dat haar camera minstens net zo veel kan. Nu kan dat waar zijn, ik geloof niet dat Panasonic een slecht merk is. Maar toch zou ik graag even wat dingetjes op willen noemen ik wel kan met mijn D50 en lens en die zij niet kan met haar Panasonic. Iemand iedeen? Of heeft mijn tante gelijk en heeft zij een betere camera?
Nynke waar ben je mee bezig?
ik bedoel dit niet rot, maar ga a.u.b. niet zitten op het niveau van die tante.
Die tante kan het zonnetje niet in het water zien schijnen.
Hoe meer tegengas je geeft des te meer zij met haar domme opmerkingen terug zal slaan.
Het beste kan je zeggen, u heeft helemaal gelijk, maar mag ik a.u.b. blij zijn met mijn D50?
Verder geen aandacht meer aan besteden, dat verpest de sfeer van het gezellig bijeenzijn en van jezelf.
Vaak zijn dit soort mensen in vele opzichten van het leven zo, dus negeren is het beste wat je kan doen.
Ze is het niet waard en sta daar boven, anders verlaag jij je tot haar niveau en dat moet je niet willen!!!!
Blijf het objectief bekijken

NynkeD50

Bericht door NynkeD50 » wo mei 30 2012 10:06 am

Ik ben helemaal nergens mee bezig, behalve even mijn frustraties spuien op het forum ;). Wees niet bang, ik verlaag me niet tot het niveau van mijn tante. Niet omdat ik niet houd van een goede discussie op z'n tijd, maar om dat ik op dit moment nog niet genoeg kennis heb over camera's e.d. om de juiste antwoorden te geven. Ik ben dus ook niet ingegaan op haar uitlatingen, dan zou ik een heel groot gat voor mezelf graven ;).

Voormalig clublid

Bericht door Voormalig clublid » wo mei 30 2012 6:17 pm

Hier een goede tip.

Je heb voor een leuk prijsje je camera en erbij een lens kunnen kopen.
Koop dan ook eens, als dat mogelijk een mooie AF S telezoom 80-200mm erbij.
Dan eens kijken waar die mooie Tante dan blijf met haar opmerkingen.

Laat haar dan een foto zien die gemaakt is met 200 mm.
Denk dat dan je Tante de mond is gesnoerd met haar alwetendhied.

george013

Bericht door george013 » wo mei 30 2012 6:55 pm

Wat een reacties op een puberale stelling.
Ik denk dat iemand zich nu kapot lacht.
George

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”