Wat zijn jullie ervaringen met Foto Konijnenberg?

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
PvGessel
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Wat zijn jullie ervaringen met Foto Konijnenberg?

Bericht door PvGessel » wo mei 30 2012 10:15 pm

ReneG schreef:Zat er een originele NL handleiding bij (dan vind ik het verhaal van Nikon een beetje vreemd). Als het een buitenlandse handleiding was, tja. Heel veel bedrijven doen dat. Overigens heb ik liever dat ze dat dan doen dan dat ze geen product op voorraad hebben (dat vind ik veel erger) want Nikon ruilt WEL gratis de handleiding om voor eentje in de juiste taal.

Verder gaat de garantie in principe altijd via Konijn, heb het hele Nikon-certificaten verhaal nooit echt goed begrepen, want in principe loopt garantie altijd via de leverancier. Misschien heb je er iets aan als de leverancier failliet gaat...?
Er zat wel een Nederlande handleiding bij. Ik verwacht dan ook geen problemen met konijn als ik aanspraak zou moeten maken op garantie. Het eerste jaar loopt in augustus dit jaar af.

Ook even het vermelden waard in deze heftige discussie:
Bij het laten taxeren van mijn in te ruilen Olympus E500, werd hij kostenloos even gecleaned. Verkoper is ongeveer een 15 min. met de camera weg geweest. Ze deden dat omdat ze wat vuil op de censor meenden te zien. ik heb de camera uiteindelijk niet ingeruild en hoefde ook de schoonmaak kosten niet te betalen. Prima toch? :D

Oeps en dat is al pagina 7, Sorry :mrgreen:
M.v.g Peter.

D750 met wat Sigma ART glas.

Kroontje

Bericht door Kroontje » wo mei 30 2012 10:18 pm

george013 schreef:Slimme Peter komt er weer bij.

George
Zou je op deze manier willen stoppen :!: We gaan hier niet persoonlijk worden :wink:

Kroontje

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door ReneG » wo mei 30 2012 10:24 pm

Mzpeter schreef:Er zat wel een Nederlande handleiding bij. Ik verwacht dan ook geen problemen met konijn als ik aanspraak zou moeten maken op garantie. Het eerste jaar loopt in augustus dit jaar af.

Ook even het vermelden waard in deze heftige discussie:
Bij het laten taxeren van mijn in te ruilen Olympus E500, werd hij kostenloos even gecleaned. Verkoper is ongeveer een 15 min. met de camera weg geweest. Ze deden dat omdat ze wat vuil op de censor meenden te zien. ik heb de camera uiteindelijk niet ingeruild en hoefde ook de schoonmaak kosten niet te betalen. Prima toch? :D

Oeps en dat is al pagina 7, Sorry :mrgreen:
Inderdaad netjes.

Alleen snap ik de argumentatie van Nikon NL nu even niet... als er een originele NL handleiding bij zit, hoe komen ze er dan bij dat het geen NL model is? Zou natuurlijk nog Belgisch kunnen zijn maar ik vraag me af of ze dat onderscheid wel maken...
Spul waarmee je foto's maakt...

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *

Bericht door George Fennes » wo mei 30 2012 11:47 pm

Gideon schreef:^ ik begrijp dus dat jij nooit meningen deelt over winkels, autogarages etc. Op bijvoorbeeld verjaardagen?

Ik ben niet van de concurrentie, ik zit in een heel ander vak :wink2:
Ik kom nooit op verjaardagen, heb ik ook geen last van al dit onnozel geneuzel!!!!
Blijf het objectief bekijken

Gideon
Forumlid
Forumlid

Bericht door Gideon » wo mei 30 2012 11:49 pm

George Fennes schreef:
Gideon schreef:^ ik begrijp dus dat jij nooit meningen deelt over winkels, autogarages etc. Op bijvoorbeeld verjaardagen?

Ik ben niet van de concurrentie, ik zit in een heel ander vak :wink2:
Ik kom nooit op verjaardagen, heb ik ook geen last van al dit onnozel geneuzel!!!!
ok meneer
Laatst gewijzigd door Gideon op do mei 31 2012 12:04 am, 1 keer totaal gewijzigd.

GdP

Bericht door GdP » wo mei 30 2012 11:53 pm

Peter schreef:Ik lees reacties zoals "sluiten, stop deze onzin etc etc' .

Binnen de grenzen van algemeen fatsoen is er niets mis mee als ervaringen over een winkel worden gedeeld, positief of negatief.
Zou ook niet weten waarom dit niet op ons forum besproken kan worden. Een ieder moet zelf de reacties maar op waarde schatten. We zijn allemaal volwassen.
Ik denk eveneens niet dat Konijnenberg dit topic met angst en beven zit te lezen.

Nietszeggende reacties, - wederom blijkbaar bedoeld op een draadje zo groot mogelijk blijkbaar te maken - , mogen gerust achterwege blijven.
Deze vorm van forum vervuiling zegt meer over de schrijver dan over Foto Konijnenberg. Dit soort reacties lopen geheid dan ook de kans om verwijderd te worden.

Gebruik de waarschuwingsknop om eventueel zaken te rapporteren die je niet aanstaan. Daar is deze knop voor.

Zo'n draadje hoort volgens jouw op het presenteerblaadje van dit forum?

Op deze manier gaat het forum teveel lijken op iets van de consumentenbond.

Op mij komt dit gewoon over als gezeur, en dat zie ik liever niet op ons forum.

Misschien een topic openen die hier eens over gaat, zoals indertijd het al of niet bewerken van andermans foto's?

We hebben inmiddels te vaak gezien dat men hier zijn frustraties uit, terwijl deze gewoon geuit hadden moeten worden in de betreffende fotowinkel. Maar daar mist men blijkbaar de moed voor, en dan gaat men hier zitten zeuren.
Laatst gewijzigd door GdP op do mei 31 2012 12:17 am, 1 keer totaal gewijzigd.

George Fennes
Clublid
Clublid

Bericht door George Fennes » wo mei 30 2012 11:54 pm

Gideon schreef:
emdeklerk schreef:Je zegt het: "meningen op bijvoorbeeld verjaardagen".
Daar is alles mee gezegd over het niveau van dit soort "discussies".
Die horen niet op het forum van een cameramerkclub.
Naar mijn idee leent een forum als dit zich prima voor dit soort "discussies". Ik ben van mening dat iedereen het recht heeft om te weten dat Konijn net even wat duurder is. Oftewel, kijk even verder dan je neus lang is!
Gideon heel vaak is Konijn net even wat goedkoper!!!
Ik heb er 4 D90´s weggehaalt en weet je waarom?
Omdat ze bij Konijn goedkoper waren!!!
Al hadden ze bij Konijn even duur of misschien wat duurder geweest als bij de concurentie, dan had ik ze toch bij Konijn gehaald!!!
En weet je waarom?
Ze hebben een perfecte service en dat mag ook wel eens gezegd worden!
Ik ben er eens binnengelopen en zei gelijk dat ik nu niets ging kopen, maar dat ik me alleen kwam oriënteren.
Ik heb bijna 5 kwartier met de verkoper verschillende dingen besproken en uitgeprobeerd, van camera's tot statieven tot monitor's tot fototassen en ik kreeg uitgebreide demonstraties en uitleg.
Dat zie ik bij andere fotozaken niet zo snel gebeuren!!!!

Gideon
Forumlid
Forumlid

Bericht door Gideon » wo mei 30 2012 11:55 pm

George Fennes schreef:
Gideon schreef:
Naar mijn idee leent een forum als dit zich prima voor dit soort "discussies". Ik ben van mening dat iedereen het recht heeft om te weten dat Konijn net even wat duurder is. Oftewel, kijk even verder dan je neus lang is!
Al hadden ze bij Konijn even duur of misschien wat duurder geweest als bij de concurentie, dan had ik ze toch bij Konijn gehaald!!!
En weet je waarom?
Ik ben er eens binnengelopen en zei gelijk dat ik nu niets ging kopen, maar dat ik me alleen kwam oriënteren.
Ik heb bijna 5 kwartier met de verkoper verschillende dingen besproken en uitgeprobeerd, van camera's tot statieven tot monitor's tot fototassen en ik kreeg uitgebreide demonstraties en uitleg.
Good for you

Steven

Bericht door Steven » do mei 31 2012 12:19 am

George raakt er helemaal van overstuur... Ik tel wel 14 uitroeptekens. Hoop dat je keelpastiles in huis hebt :mrgreen:

GdP

Bericht door GdP » do mei 31 2012 12:21 am

Je moet alleen de overbodige tellen. :roll:

Gideon
Forumlid
Forumlid

Bericht door Gideon » do mei 31 2012 12:23 am

Steven schreef:George raakt er helemaal van overstuur... Ik tel wel 14 uitroeptekens. Hoop dat je keelpastiles in huis hebt :mrgreen:
nogal ja, waarschijnlijk dikke vriendjes met konijn

GdP

Bericht door GdP » do mei 31 2012 12:28 am

Volgens mij gewoon een tevreden klant.

JvdKooij
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door JvdKooij » do mei 31 2012 7:48 am

George Fennes schreef:
Gideon schreef:
En weet je waarom?
Misschien eens bij een ander zaak binnenlopen, dan zul je merken dat het helemaal niet zo bijzonder is. Een goede zaak doet dat nu eenmaal.
Groetjes,
Jaap

George Fennes
Clublid
Clublid

Bericht door George Fennes » do mei 31 2012 9:31 am

Ik loop regelmatig ook bij andere zaken binnen en inderdaad sommige andere zaken behandelen je ook goed.
Pasgeleden in Den Haag heel uitgebreid over de V1 en een Samsung compactje gehad, werden uit de vitrine gehaald en gedemonstreerd met vakkundige uitleg, alleen ze vonden die Samsung beter :lol:

Peter
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Peter » do mei 31 2012 2:56 pm

GdP schreef:
Peter schreef:Ik lees reacties zoals "sluiten, stop deze onzin etc etc' .

Binnen de grenzen van algemeen fatsoen is er niets mis mee als ervaringen over een winkel worden gedeeld, positief of negatief.
Zou ook niet weten waarom dit niet op ons forum besproken kan worden. Een ieder moet zelf de reacties maar op waarde schatten. We zijn allemaal volwassen.
Ik denk eveneens niet dat Konijnenberg dit topic met angst en beven zit te lezen.

Nietszeggende reacties, - wederom blijkbaar bedoeld op een draadje zo groot mogelijk blijkbaar te maken - , mogen gerust achterwege blijven.
Deze vorm van forum vervuiling zegt meer over de schrijver dan over Foto Konijnenberg. Dit soort reacties lopen geheid dan ook de kans om verwijderd te worden.

Gebruik de waarschuwingsknop om eventueel zaken te rapporteren die je niet aanstaan. Daar is deze knop voor.

Zo'n draadje hoort volgens jouw op het presenteerblaadje van dit forum?

Op deze manier gaat het forum teveel lijken op iets van de consumentenbond.

Op mij komt dit gewoon over als gezeur, en dat zie ik liever niet op ons forum.

Misschien een topic openen die hier eens over gaat, zoals indertijd het al of niet bewerken van andermans foto's?

We hebben inmiddels te vaak gezien dat men hier zijn frustraties uit, terwijl deze gewoon geuit hadden moeten worden in de betreffende fotowinkel. Maar daar mist men blijkbaar de moed voor, en dan gaat men hier zitten zeuren.

GdP,

vervelend dat jij dit topic als gezeur omschrijft. Dat is je goed recht.
Net zo goed als iemand anders het recht heeft om dit soort onderwerpen niet als gezeur te beschouwen. Reden voor o.a. de topicstarter om over dit onderwerp te beginnen.

Wat wel en niet geschreven kan worden, wordt niet bepaald door een individueel lid. Dat zal op een ander forum niet anders zijn.
Wat 'onzin' voor de een is, zal realiteit voor een ander zijn.
Het staat je vrij om over dit onderwerp een nieuwe discussie te starten. Bijkomend voordeel is dan dat dit topic verder puur inhoudelijk kan worden besproken.

Gesloten

Terug naar “Overig fotografie”