Canal Parade

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Maerlant

Canal Parade

Bericht door Maerlant » ma aug 06 2007 11:33 pm

Jullie denken al waar blijft prof. partijleider generalissimo Maerlant met zijn pic's uit Amsterdam van dit weekend...

Ok, een paar brave

1.

Afbeelding

2.

Afbeelding

En de rest van de 522 ben ik nog aan het sorteren en zo.

Commentaar (over fotografie!!!) is altijd in alle maten en vormen welkom.

Groet
Laatst gewijzigd door Maerlant op wo aug 08 2007 1:00 am, 1 keer totaal gewijzigd.

GdP

Bericht door GdP » ma aug 06 2007 11:57 pm

Ik hoop dat je het netjes houd. Ik houd niet van vulgair. :(

Gerrit

Maerlant

Bericht door Maerlant » di aug 07 2007 12:16 am

Ha Gerrit,

We zijn hier in mijn ogen op een forum voor fotofreaks, en dan nog wel een uitgelezen broeder- en zusterschap die fotografie als onlosmakelijk deel van het bestaan gemeen hebben.
Het geeft dus in mijn nederige mening geen pas om mijn passiegenoten te willen confronteren met aanstootgevende beelden.

Daarnaast bestaat het fotogenieke aspect van een dergelijke uitbundigheid, die aansprekend en open zijn kan.

Groet

Gerard

Bericht door Gerard » di aug 07 2007 1:18 am

Helemaal begrijpen doe ik bovenstaande reacties niet ..... of het moet zijn dat binnen de mogelijkheden van het plaatsen van foto's een onderling respect bestaat om geen confronterende afbeeldingen te plaatsen op het NCN forum .... wat ik me overigens nauwelijks kan voorstellen bij de uitvoering van de Gay Pride anno 2007.

Ik ben zelf ook op de Canal Parade aanwezig geweest met mijn Nikon, maar ik heb over de gehele dag - en 200 opnamen verder - geen enkele aanstootgevende plaat kunnen schieten.

Is het dan dat ik dan misschien een stukje mis wat ik niet helemaal begrijp op dit forum of leeft er een onuitgepsroken "NCN code" waarin de forummers elkaar in bescherming nemen wat er wel of niet getoond kan worden ?
Uitleg in deze is zeer welkom !

-

Voor wat betreft het commentverzoek op de foto's tot nu toe ....

Foto 1: .... Op zich een mooie plaat, maar zou overal genomen kunnen zijn .... een uitspatting en/of beleving als o.a. Koninginnedag, Lowlands en/of Spaarnwoude dance festival zou op deze foto ook zeker plaats kunnen hebben.

Foto 2: .... Naar mijn mening mislukt omdat er niet voldoende in te herkennen valt van wat en wie het is. De belichting van het onderwerp doet de foto geen recht - of het hoedje moet het onderwerp zijn ....

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » di aug 07 2007 2:58 am

Mooie platen, vooral nr. 2
Ben benieuwd naar de rest!

Maerlant

Bericht door Maerlant » di aug 07 2007 5:47 am

@Gerard, Ik verbaasde me over de 1e reactie. Mijn uitleg heb je te lezen gekregen, dus wat mij betreft is er geen 'doofpot' of 'taboe', naast de algemene forumregels, en nog een zooi andere waar je mee te maken hebt. Voel je vrij om jou foto's te laten zien....
En dank voor je commentaar!!!

@Marten, dank!

Groet

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » di aug 07 2007 6:18 am

Hoi Maerlant,

#1 lekkere open blik en lach, je had prima contact en dat levert een fraaie foto op.

#2 ook goed cotact maar meer bedachtzaam, hier had wellicht een lichte invulflits het gezicht wat op kunnen lichten.

Ik vind het altijd wel prettig om te weten met welke lens de foto's gemaakt zijn, zijn deze met de 18-200 gemaakt?

Groet

Skippy

paparazzi

Bericht door paparazzi » di aug 07 2007 6:49 am

ben erg benieuwd naar de vervolgfoto's en houd je vooral niet in!
juist omdat dit 'n fotografie forum is moet je je kunst/fotografie zeer zeker niet gaan censureren en alles wat in 't openbaar heeft rondgelopen op die dag heeft die hebben dat zich bewust van alle aandacht gedaan en mag dus gepubliceerd worden (zeker als het zoals op een forum niet voor commerciele doeleinden is)

2 jaar geleden was er trouwens geheel niks aanstootgevends te zien bij de gaypride; tenzij je zoenende mannen of 'n condoom van 2 meter hoog aanstootgevend vindt...

van deze vind ik foto 1 wel mooi, op foto 2 zit de schaduw te veel in de weg

Roberto

Bericht door Roberto » di aug 07 2007 6:58 am

@ Maerlant: In navolging van heer Skippy vind ik ook dat het gezicht wel wat meer uitgelicht mag zijn!

@ Skippy: moet je het telefoonnummer wederom niet vragen van miss 1? :mrgreen: Anders wil ik het wel hebben! :lol:

Ben benieuwd naar de bubs na het sorteren! mzzl, Robbert

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » di aug 07 2007 8:25 am

Roberto schreef:@ Skippy: moet je het telefoonnummer wederom niet vragen van miss 1? :mrgreen: Anders wil ik het wel hebben! :lol:
:lol: Ga je gang Robbert, ik ben al voorzien en heel gelukkig met Mevr. Skippy!

(ik vroeg het voor Robin :wink: )

Groet

Skippy

Maerlant

Bericht door Maerlant » di aug 07 2007 11:35 pm

Okay, was een beetje snel met het posten (of het was al laat toen ik dacht te posten):

1. D40, 18-200, 1/200, F/7,1, 135mm

2. D40, 18-200, 1/125, F/14, 200mm

@Skippy, helaas, mijn SB600 (met omnibons zat op de D200, 17-50 combo),

en zelf ben ik eigenlijk gecharmeerd door het licht door het kant en het 'Hella' effect op het gezicht.

Groet

Maerlant

volgende

Bericht door Maerlant » wo aug 08 2007 12:58 am

De volgende:

3.

Afbeelding

D200, Tamron 17-50 2.8, 22mm, 1/250, f/13, ISO200 (crop)

4.

Afbeelding

D40, 18-200, 150mm, 1/320, f/9 (crop)

5.

Afbeelding

D40, 18-200, 170mm, 1/320, f/9 (crop)

6.

Afbeelding

D40, 18-200, 200mm, 1/400, f/9 (crop)

7.

Afbeelding

D40, 18-200, 200mm, 1/500, f/9 (crop)

Groet
Laatst gewijzigd door Maerlant op wo aug 08 2007 11:26 am, 1 keer totaal gewijzigd.

paparazzi

Bericht door paparazzi » wo aug 08 2007 7:11 am

Het was er wel lekker zonnig weer voor! (En van sommige mannen is het wel jammer dat ze homo zijn zo te zien.... :D Die donkere krullenkop op die boot vol met roze broekies... :o)

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » wo aug 08 2007 9:33 am

hahah.... Die springt eruit.*zucht*..

Mooie foto,s Dat rose doet het mooi.
NAS Buikpijn

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » wo aug 08 2007 9:38 am

heb je nou die laatste 4 foto's gewoon zo vanaf je kaart hier heen geplakt? dat is gewoon een burst shot en alle 4 hier laten zien. niet echt boeiend, pak echt de aller aller aller beste uit je serie en laat die hier zien.

Misschien ook handig om in je volgende update gewoon door te nummeren is makkelijker reageren ;)
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”