Time lapse sterrenhemel

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
bartvannoord
Forumlid
Forumlid

Time lapse sterrenhemel

Bericht door bartvannoord » do jun 07 2012 9:29 am

Beste forumleden,

Ik ga aankomend jaar op vakantie naar nieuw zeeland en het lijkt mij super om daar een mooie
Time lapse en foto's te maken van de sterrenhemel (melkweg). Nu zit ik alleen nog met een paar vragen.
Ik heb zelf de volgende uitrusting,

Nikon d90 + batterygrip
Nikon d300s (kan ik lenen)
Tokina 12/24 f4
Tamron 17/50 2.8
Nikon 50 1.8
Sigma 70/200 2.8 + 1.4 converter
Flitser sb600
Statief Omega carbon III

Wat is de beste lens om te gebruiken?

Diafragma f4 mogelijk of liever 2.8 om nog iets te kunnen knijpen? Mogelijk advies voor een andere lens, prime?

Sluitertijd?

Welke witbalans levert de mooiste kleuren?

Is het belangrijk om de iso waarde zo laag mogelijk te houden of heb je niet veel last van ruis als het om word gezet in filmformaat en vanaf welke waarde krijg je er echt zichtbaar last van?

Ik hoop dat iemand hier zelf ervaring mee heeft of weet hoe je dit het beste aan kan pakken mij hierbij kan helpen.

Mvg,
Bart

yzf1kr
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Re: Time lapse sterrenhemel

Bericht door yzf1kr » do jun 07 2012 9:50 am

Kijk eens naar dit topic:

http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... &hilit=iss" onclick="window.open(this.href);return false;

george013

Re: Time lapse sterrenhemel

Bericht door george013 » do jun 07 2012 6:35 pm

yzf1kr schreef:Kijk eens naar dit topic:

http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... &hilit=iss" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier staat geen nuttige info in. Als je Googled kom je een heleboel intressante sites tegen. Ik kan ze niet opnoemen, maar heb ze wel degelijk gezien.
Het is een leuk onderwerp. Hoe de oude waarnemers van de sterrenhemel, Grieken, Babyloniers, Azteken en nog veel meer, zonder fotografische vastlegging een wetmatigheid en voorspelbaarheid konden vastleggen.
George

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”