Beginner: welke lens om te kunnen zoomen?

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
robkuh84

Re: Beginner: welke lens om te kunnen zoomen?

Bericht door robkuh84 » do mei 31 2012 10:45 am

Tien schreef:had niet op de prijzen gelet maar meer op de daar gemelde verschillen, mogelijk heb je daar nog wat aan gezien je overwegingen. Ik zou nl niet alleen op prijs letten.
Ik heb ook naar de verschillen gekeken. Meer nadruk op kijken. Ik ben (nog) niet thuis in deze wereld en heb ook geen idee wat nu precies de verschillen zijn.
Het enige wat ik er uit haal is dat de Nikon op 3 punten beter is en de Sigma op 1 punt.

Reasons to consider the Sigma 50-200mm f/4-5.6 DC OS HSM Nikon-f

1. Slightly more zoom --> 4x vs 3.6x (More than 10% more zoom, giving you more flexibility for photos)

Reasons to consider the Nikon AF-S DX VR 55-200mm f/4-5.6G IF-ED
1. Much narrower aperture --> f/22 vs f/5.6 ( At its narrowest, the AF-S DX VR 55-200mm f/4-5.6G IF-ED goes 3.9 f-stops narrower)
2. Better image stabilization (Less risk of blur)
3. Slightly more magnification --> 1:4 (0.2x) vs 1:4.5 (0.2x) (Take macro shots with subjects more than 10% larger in your photo)

Maar welk punt nu het belangrijkste is en wat het precies inhoud weet ik echt niet.
Dus mocht iemand deze verschillen nog kunnen uitleggen en kunnen aangeven welk punt nu echt belangrijk is, dan ben ik erg blij!

Bob42
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Bob42 » do mei 31 2012 1:24 pm

robkuh84 schreef:
Tien schreef:had niet op de prijzen gelet maar meer op de daar gemelde verschillen, mogelijk heb je daar nog wat aan gezien je overwegingen. Ik zou nl niet alleen op prijs letten.
Ik heb ook naar de verschillen gekeken. Meer nadruk op kijken. Ik ben (nog) niet thuis in deze wereld en heb ook geen idee wat nu precies de verschillen zijn.
Het enige wat ik er uit haal is dat de Nikon op 3 punten beter is en de Sigma op 1 punt.

Reasons to consider the Sigma 50-200mm f/4-5.6 DC OS HSM Nikon-f

1. Slightly more zoom --> 4x vs 3.6x (More than 10% more zoom, giving you more flexibility for photos)

Reasons to consider the Nikon AF-S DX VR 55-200mm f/4-5.6G IF-ED
1. Much narrower aperture --> f/22 vs f/5.6 ( At its narrowest, the AF-S DX VR 55-200mm f/4-5.6G IF-ED goes 3.9 f-stops narrower)
2. Better image stabilization (Less risk of blur)
3. Slightly more magnification --> 1:4 (0.2x) vs 1:4.5 (0.2x) (Take macro shots with subjects more than 10% larger in your photo)

Maar welk punt nu het belangrijkste is en wat het precies inhoud weet ik echt niet.
Dus mocht iemand deze verschillen nog kunnen uitleggen en kunnen aangeven welk punt nu echt belangrijk is, dan ben ik erg blij!
Staar je niet blind op die " verschillen". Zoomfactor en vergrotingsfactor ontlopen elkaar nauwelijks, f22 is niet interessant omdat je dergelijke kleine diafragma's beter niet kunt gebruiken. Een betere stabilisatie is wel prettig.
Veel belangrijker is dat de Nikon optisch beter is. En dat het een Nikon is, dus bv ook makkelijker verkoopbaar is als je ooit wilt upgraden.

robkuh84

Bericht door robkuh84 » zo jun 10 2012 6:49 pm

Hallo allemaal,

Ik heb eindelijk m'n 2de objectief gekocht!
Het is de Nikon AF-S VR 55-200mm f/4-5.6 DX voor € 182,50 incl. verzendkosten geworden.
Ik ben nu een uurtje mee aan het spelen en ben er erg blij mee!!!

Ik wil jullie dus hartelijk bedanken voor jullie reacties en advies.

Gr. Rob

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”