D7000 3e keer kapot, wat zijn mijn rechten?

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Gebruikersavatar
Matthieu
Forumlid
Forumlid
Berichten: 2034
Lid geworden op: ma mar 24 2008 2:55 pm
Locatie: Heerhugowaard
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: D7000 3e keer kapot, wat zijn mijn rechten?

Bericht door Matthieu » di jun 19 2012 3:29 pm

sanderpeters schreef:Het wonder van Charkov bleef uit, maar het wonder van Camera.nl lijkt nu toch te gaan gebeuren.
Zojuist heb ik de toezegging gekregen dat er een nieuwe body voor me onderweg is en dat ik mijn oude body nietmeer terugkrijg. Zou het dan eindelijk... Ik moet nog heel even geduld hebben.
Dat is goed nieuws !!
Gelukkig maar en als je eenmaal de nieuwe camera hebt dan niet meer terug denken aan
alle enlende die vooraf ging......vooral lekker foto's maken !
Ik ben blij voor je !
:mrgreen:

Groet Matthieu
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer

Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart


www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu

Gebruikersavatar
jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Berichten: 4450
Lid geworden op: zo mei 15 2011 9:06 pm
Locatie: Vaassen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: D7000 3e keer kapot, wat zijn mijn rechten?

Bericht door jan » di jun 19 2012 3:45 pm

sanderpeters schreef:Het wonder van Charkov bleef uit, maar het wonder van Camera.nl lijkt nu toch te gaan gebeuren.
Zojuist heb ik de toezegging gekregen dat er een nieuwe body voor me onderweg is en dat ik mijn oude body nietmeer terugkrijg. Zou het dan eindelijk... Ik moet nog heel even geduld hebben.
Ben blij voor je dat de oplossing eindelijk in zicht is en hoop dat je de frusterende periode snel achter je kunt laten en je veel plezier gaat beleven met de nieuwe D7000.

Groeten,
Jan
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)

Gebruikersavatar
Johan v. V.
Clublid
Clublid
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma jun 11 2012 12:02 am
Locatie: Amersfoort
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: D7000 3e keer kapot, wat zijn mijn rechten?

Bericht door Johan v. V. » di jun 19 2012 5:35 pm

sanderpeters schreef:Het wonder van Charkov bleef uit, maar het wonder van Camera.nl lijkt nu toch te gaan gebeuren.
Gefeliciteerd en dan toch veel plezier met je 7000! (al had ik het persoonlijk liever andersom gehad :evil: ).
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen


Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.

George Fennes
Clublid
Clublid
Berichten: 8091
Lid geworden op: za apr 01 2006 10:30 pm
Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: D7000 3e keer kapot, wat zijn mijn rechten?

Bericht door George Fennes » di jun 19 2012 8:59 pm

sanderpeters schreef:Het wonder van Charkov bleef uit, maar het wonder van Camera.nl lijkt nu toch te gaan gebeuren.
Zojuist heb ik de toezegging gekregen dat er een nieuwe body voor me onderweg is en dat ik mijn oude body nietmeer terugkrijg. Zou het dan eindelijk... Ik moet nog heel even geduld hebben.
Zouden ze meegelezen hebben hier op het forum?
Hebben wij zoveel invloed dan?

Maar veel geluk en succes met je nieuwe D7000
Blijf het objectief bekijken

Gebruikersavatar
Arie Vigelius
Forumlid
Forumlid
Berichten: 563
Lid geworden op: wo jun 01 2011 10:18 am
Locatie: Oss
Foto's bewerken toestaan: Nee

D7000 3e keer kapot, wat zijn mijn rechten?

Bericht door Arie Vigelius » di jun 19 2012 9:21 pm

Lees veel mee als het over D7000 gaat. Dus ook dit draadje. De aanhouder wint altijd! Gefeliciteerd!
Df Shooter.
http://www.vigelius.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
sanderpeters
Clublid
Clublid
Berichten: 62
Lid geworden op: za mar 31 2012 1:55 pm
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: D7000 3e keer kapot, wat zijn mijn rechten?

Bericht door sanderpeters » zo jul 01 2012 11:23 pm

Na lang wachten kon ik gisteren eindelijk m'n nieuwe D7000 ophalen. Ik kan er weer vol goede moed tegenaan!
D850, D800, SB-600
Nikkors: 24-70 f/2.8, 50mm f/1.4G, 105mm f/2.8G VR micro, 70-200 f/2.8, Tamron 15-30 f/2.8

D. Haaksma
Forumlid
Forumlid
Berichten: 1320
Lid geworden op: di aug 29 2006 8:14 pm
Locatie: Boxtel
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: D7000 3e keer kapot, wat zijn mijn rechten?

Bericht door D. Haaksma » ma jul 02 2012 7:55 am

He he eindelijk .
En nu probleemloos verder.
Succes en veel plezier.

Gebruikersavatar
jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Berichten: 4450
Lid geworden op: zo mei 15 2011 9:06 pm
Locatie: Vaassen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: D7000 3e keer kapot, wat zijn mijn rechten?

Bericht door jan » ma jul 02 2012 11:51 am

Dag Sander,

Blij voor je dat het uiteindelijk is goed gekomen. Veel plezier.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)

Gebruikersavatar
Zwarte
Forumlid
Forumlid
Berichten: 129
Lid geworden op: za jul 04 2009 7:09 pm
Locatie: Panningen
Contacteer:

Re: D7000 3e keer kapot, wat zijn mijn rechten?

Bericht door Zwarte » ma jul 02 2012 12:50 pm

Voelt lekker he, eindelijk die druk weg van een niet werkende camera. En nu veel fotoplezier.

Tammo Schut

Re: D7000 3e keer kapot, wat zijn mijn rechten?

Bericht door Tammo Schut » zo aug 12 2012 8:21 pm

Las zojuist voor het eerst dit topic.
De consumentenbond kan duidelijkheid geven over garantie ed.
Globaal zijn de verhoudingen zo.
De winkelier en NIET de importeur heeft verplichtingen. Wettelijk vastgelegd.
Dat weet elke winkelier.
Ook als de garantie voorbij is heeft de winkelier verplichtingen. Hij is verplicht een goed product te leveren., die zijn normale tijd meegaat.
Mocht b.v een product een jaar na afloop van de garantie kapot gaan, dan heeft de winkelier toch nog verplichtingen.

Als b.v. een product n0rmaal gesproken 5 jaar meegaat en het gaat het tweede jaar kapot dan dient de winkelier 3/5 van de reparatie kosten voor zijn rekening te nemen. Gaat het product het derde jaar kapot dan betaalt de winkelier nog 2/5 van de reparatiekosten. etc.

Tammo

Gebruikersavatar
Gobert
Clublid
Clublid
Berichten: 1619
Lid geworden op: vr nov 21 2008 9:49 pm
Locatie: Omgeving Arnhem
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: D7000 3e keer kapot, wat zijn mijn rechten?

Bericht door Gobert » zo aug 12 2012 8:30 pm

Tammo Schut schreef:Las zojuist voor het eerst dit topic.
De consumentenbond kan duidelijkheid geven over garantie ed.
Globaal zijn de verhoudingen zo.
De winkelier en NIET de importeur heeft verplichtingen. Wettelijk vastgelegd.
Dat weet elke winkelier.
Ook als de garantie voorbij is heeft de winkelier verplichtingen. Hij is verplicht een goed product te leveren., die zijn normale tijd meegaat.
Mocht b.v een product een jaar na afloop van de garantie kapot gaan, dan heeft de winkelier toch nog verplichtingen.

Als b.v. een product n0rmaal gesproken 5 jaar meegaat en het gaat het tweede jaar kapot dan dient de winkelier 3/5 van de reparatie kosten voor zijn rekening te nemen. Gaat het product het derde jaar kapot dan betaalt de winkelier nog 2/5 van de reparatiekosten. etc.

Tammo
De laatse alinea is niet de juiste weergave van de werkelijkheid. De consument heeft recht op een probleemloos functionerend product gedurende de verwachte levensduur met een minimum van twee jaar. Reparaties in deze periode dienen gratis te geschieden. Bijbetaling is alleen geoorloofd als de levensduur substantieel en aantoonbaar verlengd wordt.

De practijk heeft evenwel grote problemen met bovenstaande. Apple handelt hier bijvoorbeeld in strijd mee door halsstarrig vast te houden aan de eigen garantiebepalingen.

Overigens heeft de winkelier een verhaalsrecht, ook wel recht van regres genoemd, op de fabricant/importeur. Deze zal echter wel beoordelen of de winkelier de claim voldoende critisch beoordeeld heeft.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale

Gebruikersavatar
plincky
Forumlid
Forumlid
Berichten: 2183
Lid geworden op: vr feb 18 2011 1:52 pm
Locatie: Nijkerk
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: D7000 3e keer kapot, wat zijn mijn rechten?

Bericht door plincky » zo aug 12 2012 8:38 pm

Tammo Schut schreef:Ook als de garantie voorbij is heeft de winkelier verplichtingen. Hij is verplicht een goed product te leveren., die zijn normale tijd meegaat.
Mocht b.v een product een jaar na afloop van de garantie kapot gaan, dan heeft de winkelier toch nog verplichtingen.

Als b.v. een product n0rmaal gesproken 5 jaar meegaat en het gaat het tweede jaar kapot dan dient de winkelier 3/5 van de reparatie kosten voor zijn rekening te nemen. Gaat het product het derde jaar kapot dan betaalt de winkelier nog 2/5 van de reparatiekosten. etc.

Tammo
Leuk juridisch geleuter maar wie gaat er nu een rechtzaak beginnen voor een paar tientjes? iedere winkelier weet dat hij het verplicht is omdat dit misschien europees of landelijk is vastgelegd. maar als puntje bij paaltje komt trek je aan het korste einde.... of je moet geld willen uitgeven om je gelijk te halen.....
Kijk naar Apple.. die had tot voorkort gewoon 1 jaar garantie terwijl 2 jaar al jaren verplicht is in europa.... maar zulke bedrijven hebben er gewoon lak aan. Als europa met miljoenen boetes gaat dreigen dan gaan ze pas overstag. En laten we het nog maar niet hebben over de Apple Care oplichterij. maargoed, er zijn natuurlijk nog horderde bedrijven op te noemen die zo werken.
(lol, verhaal voor niets zitten tikken.... zie dat het net gepost is. Maar ga het nu niet meer weg halen :lol: )

Tammo Schut

Re: D7000 3e keer kapot, wat zijn mijn rechten?

Bericht door Tammo Schut » zo aug 12 2012 8:41 pm

Gobert schreef:
Tammo Schut schreef:Las zojuist voor het eerst dit topic.
De consumentenbond kan duidelijkheid geven over garantie ed.
Globaal zijn de verhoudingen zo.
De winkelier en NIET de importeur heeft verplichtingen. Wettelijk vastgelegd.
Dat weet elke winkelier.
Ook als de garantie voorbij is heeft de winkelier verplichtingen. Hij is verplicht een goed product te leveren., die zijn normale tijd meegaat.
Mocht b.v een product een jaar na afloop van de garantie kapot gaan, dan heeft de winkelier toch nog verplichtingen.

Als b.v. een product n0rmaal gesproken 5 jaar meegaat en het gaat het tweede jaar kapot dan dient de winkelier 3/5 van de reparatie kosten voor zijn rekening te nemen. Gaat het product het derde jaar kapot dan betaalt de winkelier nog 2/5 van de reparatiekosten. etc.

Tammo
De laatse alinea is niet de juiste weergave van de werkelijkheid. De consument heeft recht op een probleemloos functionerend product gedurende de verwachte levensduur met een minimum van twee jaar. Reparaties in deze periode dienen gratis te geschieden. Bijbetaling is alleen geoorloofd als de levensduur substantieel en aantoonbaar verlengd wordt.

De practijk heeft evenwel grote problemen met bovenstaande. Apple handelt hier bijvoorbeeld in strijd mee door halsstarrig vast te houden aan de eigen garantiebepalingen.

Overigens heeft de winkelier een verhaalsrecht, ook wel recht van regres genoemd, op de fabricant/importeur. Deze zal echter wel beoordelen of de winkelier de claim voldoende critisch beoordeeld heeft.
De verhouding tussen winkelier is niet van belang. Natuurlijk zal de winkelier verhaal proberen te halen.
Maar de transactie vindt tussen de klant en winkelier plaats. Bovenstaande heeft de Consumentenbond mij meegedeeld en dat heb ik t.b.v. anderen met succes toegepast en winkeliers verplicht tot evenredige bijdrage in de kosten.
Tenzij recent de wet is gewijzigd.

Tammo Schut

Re: D7000 3e keer kapot, wat zijn mijn rechten?

Bericht door Tammo Schut » zo aug 12 2012 8:44 pm

Men mag dit geleuter vinden , maar de redenatie over Apple gaat helemaal niet op. Dat is geleuter.
Het gaat om wettelijke verplichtingen die de winkelier heeft. En niet de fabrikant.
En als ik een camera van 2000 euro koop en die is na de garantietijd kapot, dan gaat het meestal niet om enkele tientjes.

Tammo

Gebruikersavatar
Gobert
Clublid
Clublid
Berichten: 1619
Lid geworden op: vr nov 21 2008 9:49 pm
Locatie: Omgeving Arnhem
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: D7000 3e keer kapot, wat zijn mijn rechten?

Bericht door Gobert » zo aug 12 2012 8:51 pm

Tammo Schut schreef:
Gobert schreef:
Tammo Schut schreef:Las zojuist voor het eerst dit topic.
De consumentenbond kan duidelijkheid geven over garantie ed.
Globaal zijn de verhoudingen zo.
De winkelier en NIET de importeur heeft verplichtingen. Wettelijk vastgelegd.
Dat weet elke winkelier.
Ook als de garantie voorbij is heeft de winkelier verplichtingen. Hij is verplicht een goed product te leveren., die zijn normale tijd meegaat.
Mocht b.v een product een jaar na afloop van de garantie kapot gaan, dan heeft de winkelier toch nog verplichtingen.

Als b.v. een product n0rmaal gesproken 5 jaar meegaat en het gaat het tweede jaar kapot dan dient de winkelier 3/5 van de reparatie kosten voor zijn rekening te nemen. Gaat het product het derde jaar kapot dan betaalt de winkelier nog 2/5 van de reparatiekosten. etc.

Tammo
De laatse alinea is niet de juiste weergave van de werkelijkheid. De consument heeft recht op een probleemloos functionerend product gedurende de verwachte levensduur met een minimum van twee jaar. Reparaties in deze periode dienen gratis te geschieden. Bijbetaling is alleen geoorloofd als de levensduur substantieel en aantoonbaar verlengd wordt.

De practijk heeft evenwel grote problemen met bovenstaande. Apple handelt hier bijvoorbeeld in strijd mee door halsstarrig vast te houden aan de eigen garantiebepalingen.

Overigens heeft de winkelier een verhaalsrecht, ook wel recht van regres genoemd, op de fabricant/importeur. Deze zal echter wel beoordelen of de winkelier de claim voldoende critisch beoordeeld heeft.
De verhouding tussen winkelier is niet van belang. Natuurlijk zal de winkelier verhaal proberen te halen.
Maar de transactie vindt tussen de klant en winkelier plaats. Bovenstaande heeft de Consumentenbond mij meegedeeld en dat heb ik t.b.v. anderen met succes toegepast en winkeliers verplicht tot evenredige bijdrage in de kosten.
Tenzij recent de wet is gewijzigd.
Ik schrijf dat de laatste alinea niet juist is. Dat verhaal over gedeeltelijke bijbetaling. Dat is een flauwekulverhaal. Maar was lange tijd wel de officiele visie van de consumentenautoriteit.
De wet is niet gewijzigd, maar de hele materie is in vernieuwde belangstelling komen te staan vanwege de veroordeling van enkele grote retailers door de consumentenautoriteit crca 1,5 jaar geleden (vanwege het bijkopen van garantie).
In deze veroordeling is de consumentenautoriteit "om" gegaan. Tegenwoordig geldt dus volledige garantie gedurende de verwachte levensduur.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”