Tammo Schut schreef:Ook als de garantie voorbij is heeft de winkelier verplichtingen. Hij is verplicht een goed product te leveren., die zijn normale tijd meegaat.
Mocht b.v een product een jaar na afloop van de garantie kapot gaan, dan heeft de winkelier toch nog verplichtingen.
Als b.v. een product n0rmaal gesproken 5 jaar meegaat en het gaat het tweede jaar kapot dan dient de winkelier 3/5 van de reparatie kosten voor zijn rekening te nemen. Gaat het product het derde jaar kapot dan betaalt de winkelier nog 2/5 van de reparatiekosten. etc.
Tammo
Leuk juridisch geleuter maar wie gaat er nu een rechtzaak beginnen voor een paar tientjes? iedere winkelier weet dat hij het verplicht is omdat dit misschien europees of landelijk is vastgelegd. maar als puntje bij paaltje komt trek je aan het korste einde.... of je moet geld willen uitgeven om je gelijk te halen.....
Kijk naar Apple.. die had tot voorkort gewoon 1 jaar garantie terwijl 2 jaar al jaren verplicht is in europa.... maar zulke bedrijven hebben er gewoon lak aan. Als europa met miljoenen boetes gaat dreigen dan gaan ze pas overstag. En laten we het nog maar niet hebben over de Apple Care oplichterij. maargoed, er zijn natuurlijk nog horderde bedrijven op te noemen die zo werken.
(lol, verhaal voor niets zitten tikken.... zie dat het net gepost is. Maar ga het nu niet meer weg halen

)