Begin dit jaar heb ik een serie geplaatst over de aanstaande sloop van een aantal flattblokken in de wijk Malburgen-West in Arnhem. (
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... =malburgen) Lang gebeurde er weinig tot niets maar inmiddels is het slopen begonnen. Gisteren kwam ik er langs met toevallig de camera van mijn werk en maakte een paar plaatjes van de bulldozers in actie. Het slopen gebeurt zeer zorgvuldig. Alle materialen worden netjes gescheiden. Mooi om te zien hoe zo'n grote machine bijvoorbeeld een enkel houten kozijn links neerlegt en daarna een paar kub puin rechts.
1.
2.
's Avonds ben ik opnieuw gaan kijken, met eigen camera. Een heel andere sfeer dan 's middags of 's ochtends vijf maanden geleden. Alles afgezet met hekken en linten waarop wordt gewaarschuwd voor asbest. Een beetje mini-mini Chernobyl uitstraling

. De hekken met daarachter een gecontroleerde puinhoop, laatste achtergelaten troep in contrast met de grote bulldozers en no-go teksten wilde ik versterken door het door de hekken heen en er 'overheen' te fotograferen, afstandelijk. Met lightroom (sinds kort mee aan het experimenteren) heb ik ook in de nabewerking de sfeer willen benadrukken en de foto's o.a. bewust donker gehouden. Hiermee ontstaan HDR-achtige plaatjes.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.