Sloop die flats ! (+ aanvulling)

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Frankie
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Sloop die flats ! (+ aanvulling)

Bericht door Frankie » wo jul 04 2012 12:03 pm

Begin dit jaar heb ik een serie geplaatst over de aanstaande sloop van een aantal flattblokken in de wijk Malburgen-West in Arnhem. (http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... =malburgen) Lang gebeurde er weinig tot niets maar inmiddels is het slopen begonnen. Gisteren kwam ik er langs met toevallig de camera van mijn werk en maakte een paar plaatjes van de bulldozers in actie. Het slopen gebeurt zeer zorgvuldig. Alle materialen worden netjes gescheiden. Mooi om te zien hoe zo'n grote machine bijvoorbeeld een enkel houten kozijn links neerlegt en daarna een paar kub puin rechts.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

's Avonds ben ik opnieuw gaan kijken, met eigen camera. Een heel andere sfeer dan 's middags of 's ochtends vijf maanden geleden. Alles afgezet met hekken en linten waarop wordt gewaarschuwd voor asbest. Een beetje mini-mini Chernobyl uitstraling :wink:. De hekken met daarachter een gecontroleerde puinhoop, laatste achtergelaten troep in contrast met de grote bulldozers en no-go teksten wilde ik versterken door het door de hekken heen en er 'overheen' te fotograferen, afstandelijk. Met lightroom (sinds kort mee aan het experimenteren) heb ik ook in de nabewerking de sfeer willen benadrukken en de foto's o.a. bewust donker gehouden. Hiermee ontstaan HDR-achtige plaatjes.

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Frankie op zo jul 08 2012 12:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

jac49
Forumlid
Forumlid

Re: Sloop die flats !

Bericht door jac49 » wo jul 04 2012 12:22 pm

Een hele mooie serie.
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

strangeartefact
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door strangeartefact » wo jul 04 2012 12:33 pm

Net vervolg op je vorige serie Frankie!
Bijna leeg hier....

EdwinKort
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door EdwinKort » wo jul 04 2012 12:51 pm

Bekende flats. Tijd dat die werden gesloopt.
Mijn foto-site
Helaas, geen Nikon-spul meer.
Zend PM als je mijn foto wil bewerken, zodat ik er iets van kan leren

Frankie
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Frankie » zo jul 08 2012 11:53 am

Dank voor jullie reacties. Kon het niet nalaten om nog een keer terug te gaan, het beeld te maken dat ik voor ogen had en in Lightroom wat verder te ´dramatiseren´.

Afbeelding

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Re: Sloop die flats ! (+ aanvulling)

Bericht door JacTrum » zo jul 08 2012 12:04 pm

Op die laatste foto vind ik dat donkere effect wel wat hebben, maar bij veel van de donkere foto's heb ik het idee dat ze gewoon te donker zijn. De eerste foto's zijn dat niet. Is dat een bewuste keuze?
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Frankie
Clublid
Clublid
Contacteer:

Re: Sloop die flats ! (+ aanvulling)

Bericht door Frankie » zo jul 08 2012 12:22 pm

He Jac. Inderdaad een bewuste keuze. De eerste twee zijn 's middags genomen, puur registratie. De foto's daarna zijn in avondlicht (vóór de schemering) genomen en in de nabewerking o.a. wat donkerder gemaakt om de sfeer zoals eerder beschreven wat te versterken.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”