Ik fotografeer nu al een tijdje met de Nikon D3100 eerst met de kitlens 18-55mm en sinds een halfjaar ook met Tamron 70-300mm f/4.0-5.6 Di LD Nikon AF-D. Voor die prijs een heel leuk lensje om wat mee te oefenen en fotograferen in afwachting tot ik weer wat geld had gespaard

Nu was ik me dus verder aan het verdiepen in welke lens dat ik best zou nemen en kwam tot de conclusie dat ik graag 1 lens zou nemen die meteen aan al mijn eisen voldoet en niet steeds moet wisselen van lens. Ik kwam uit tot een 18-200mm lens. Die van nikon lijkt me natuurlijk de beste maar met een prijs van €739 is die toch te duur voor mijn studentenbudget. Nu zag ik de goedkopere variant van Sigma, de 18-200mm II f/3.5-6.3 DC OS HSM voor €369.
En nu wou ik toch even vragen achter persoonlijke ervaringen en of het een slimme aankoop is voor mij. Bedoeling is dus dat ik voornamelijk met deze lens zou fotograferen. Ik fotografeer vooral hobbymatig, voornamelijk mijn paarden en honden, op familiefeesten, natuur enz. Andere opties zijn ook heel erg welkom, maar met een beperkt budget van max. €400 is dit ook nogal moeilijk denk ik.
Verder had ik nog een vraag, op vele sites staan ook aanbiedingen samen met een UV filter en Polarisatiefilter. Is dit echt nodig? Worden de kleuren echt beter en beschermt het je lens/camera?
Alvast heel erg bedankt voor de hulp!
Groetjes Emmy