Ben echt erg blij met deze camera !
groetjes
Lian
Dat is merkwaardig John, want ook de D300 beschikt over een 100% zoeker.John Jansen schreef:......,ik moet ook wennen aan de zoeker 100% is op zich heel fijn maar op de D300 had ik toch sneller de compositie te pakken maar ja als je 6 jaar met dezelfde camera werkt !
Ik heb ook de nodige camera's gehad ook in het analoge tijdperk in het Dslr segment de Fuij s3 / s5 diverse hybrides,maar inderdaad een overstap van DX naar FX is even wat andersJur schreef:Dat is merkwaardig John, want ook de D300 beschikt over een 100% zoeker.John Jansen schreef:......,ik moet ook wennen aan de zoeker 100% is op zich heel fijn maar op de D300 had ik toch sneller de compositie te pakken maar ja als je 6 jaar met dezelfde camera werkt !
Voor mij is het werken met een D800 al behoorlijk vertrouwd, ook al omdat ik de laatste 3 jaar (naast een D300) met een D700 werkte. Om maar niet te spreken over die lange rij analoge spiegelreflexen sinds het midden van de zestiger jaren .......
Dat de 105mm lastig is om mee te werken ben ik niet helemaal met je eens en diafragma kun je beter nog meer knijpen bij insecten, minimaal f11 minimale sluitertijd 1/125 ste hoewel ik met deze lens ook sluitertijden haal en rag scherpe foto's krijg met 1/80 ste.ruud schreef:Misschien leg ik de lat wel te hoog maar dit soort foto,s verdwijnen bij mij in de prullenbak.
Met de set die je gebruikt kan je een veel beter resultaat halen dan dit.
Vind de foto,s niet scherp en je hebt ook te weinig scherpte diepte
volgende keer je diafragma knijpen naar minimaal F9 en je iso omhoog om je sluitertijd te behouden, de 105 mm is een lastig lensje om mee te werken.