Ben benieuwd naar jullie tips.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Dit is gewoon perspectivische "vertekening", welke door het standpunt en camerarichting wordt bepaald.BStollman schreef:De muur aan de linkerkant is nogal schuin. Is dit puur vertekening of ligt dit ook aan het standpunt?
JurJur schreef:Dit is gewoon perspectivische "vertekening", welke door het standpunt en camerarichting wordt bepaald.BStollman schreef:De muur aan de linkerkant is nogal schuin. Is dit puur vertekening of ligt dit ook aan het standpunt?
Vertekening door het objectief komt in verscheidene vormen voor: o.a. kussenvormig, tonvorming of een combinatie daarvan.
Perspectivische correctie in PS e.d. is slechts in beperkte mate mogelijk. Je kunt beter extreem perspectief voorkomen, door het kiezen van een ander standpunt (verder weg) en er voor te zorgen dat de camera zo min mogelijk omhoog wordt gericht.Peter schreef: Jur
ik neem aan dat dit met Photoshop o.i.d. valt te reconstrueren ?
ik vind het namelijk 'geen gezicht' die vertekening
In mijn beleving kan je deze perspectivische vertekening prima corrigeren in Photoshop! Als de TS er mee accoord gaat, laat ik het zien aan de hand van zijn foto.Jur schreef:Perspectivische correctie in PS e.d. is slechts in beperkte mate mogelijk. Je kunt beter extreem perspectief voorkomen, door het kiezen van een ander standpunt (verder weg) en er voor te zorgen dat de camera zo min mogelijk omhoog wordt gericht.Peter schreef: Jur
Jur schreef:Perspectivische correctie in PS e.d. is slechts in beperkte mate mogelijk. Je kunt beter extreem perspectief voorkomen, door het kiezen van een ander standpunt (verder weg) en er voor te zorgen dat de camera zo min mogelijk omhoog wordt gericht.Peter schreef: Jur