Welk objectief??
Welk objectief??
Hallo,
Ik ben voor m'n vrouw bezig met goud en zilver te fotografen...tenminste net de eerste pogingen gedaan.
Alleen ik was al op zoek naar een ander objectief zoals die sigma APO 50 150... maar nu krijg ik de kans om een objectief uit te zoeken die nodig is voor het fotograferen van gouden en zilveren hangers en ringen....nu blijkt dat nog een hele kunst te zijn, maar ik wil in iedergeval een 2.8 obectief hebben... wat raden de mensen hier aan??? wat heb ik nodig om dit werk er goed op te krijgen??
thanks!!!
Jeroen
Ik ben voor m'n vrouw bezig met goud en zilver te fotografen...tenminste net de eerste pogingen gedaan.
Alleen ik was al op zoek naar een ander objectief zoals die sigma APO 50 150... maar nu krijg ik de kans om een objectief uit te zoeken die nodig is voor het fotograferen van gouden en zilveren hangers en ringen....nu blijkt dat nog een hele kunst te zijn, maar ik wil in iedergeval een 2.8 obectief hebben... wat raden de mensen hier aan??? wat heb ik nodig om dit werk er goed op te krijgen??
thanks!!!
Jeroen
U schrijft niet welke camera u gebruikt.
Indien mogelijk zou ik gaan voor de 2,8 / 60mm Micro Nikkor.
http://www.kieskeurig.nl/product/FC4D6F ... 4B5692.htm
Geen zoomobjectief dat daar tegenop kan.
Alleen als u een D40 of een D40x gebruikt hebt u dan geen Autofocus. Het objectief geeft op een digitale camera de beeldhoek van een 90mm.
Groetend, E.M. de Klerk
Indien mogelijk zou ik gaan voor de 2,8 / 60mm Micro Nikkor.
http://www.kieskeurig.nl/product/FC4D6F ... 4B5692.htm
Geen zoomobjectief dat daar tegenop kan.
Alleen als u een D40 of een D40x gebruikt hebt u dan geen Autofocus. Het objectief geeft op een digitale camera de beeldhoek van een 90mm.
Groetend, E.M. de Klerk
http://www.fredmiranda.com/reviews/show ... =12&page=3
Voor table-top foto's van kettingen, armbandjes etc is deze PC lens uitermate geschikt. Je kunt hiermee een veel groter scherptebereik krijgen. Een gewoon macro-objectief kan misschien ook wel gebruikt worden, maar om alles dan scherp te krijgen moet je onderwerp helemaal parallel aan het 'film'-vlak liggen. Dus saaie composities.
Doordat je de frontlens van genoemd objectief kunt kantelen, kan je een spannende compositie toch helemaal scherp laten zijn. Wel een investering maar als je vrouw daardoor haar werk (naar ik aanneem) beter kan verkopen, verdient dit zichzelf terug.
Succes
Voor table-top foto's van kettingen, armbandjes etc is deze PC lens uitermate geschikt. Je kunt hiermee een veel groter scherptebereik krijgen. Een gewoon macro-objectief kan misschien ook wel gebruikt worden, maar om alles dan scherp te krijgen moet je onderwerp helemaal parallel aan het 'film'-vlak liggen. Dus saaie composities.
Doordat je de frontlens van genoemd objectief kunt kantelen, kan je een spannende compositie toch helemaal scherp laten zijn. Wel een investering maar als je vrouw daardoor haar werk (naar ik aanneem) beter kan verkopen, verdient dit zichzelf terug.
Succes
Er staat er nu één op marktplaats :ML schreef:http://www.fredmiranda.com/reviews/showproduct.php?product=147&sort=7&cat=12&page=3
Succes
Advertentienr.:10713120013
Maar de 85mm komt op APS-C niet echt uit de voeten. Straks wel weer op een FF sensor.
Ben ik niet met ML eens waar het gaat om de scherpte diepte. Ik neem aan dat de sieraden in een tent of koffertent worden gefotografeerd. (misschien wel het beroemde filterzakje)ML schreef:http://www.fredmiranda.com/reviews/showproduct.php?product=147&sort=7&cat=12&page=3
Succes
Met de 60 mm micro, op statief met een diafragma van, pak 'm beet, f11 of meer heb jij de sieraden haarscherp. Ze hoeven dan niet parallel aan het film vlak te liggen.
De 60 is 1:1 de 85 1:2. Dat scheelt ook behoorlijk bij zulke kleine voorwerpen. Ik zou voor de 60 micro gaan en dan laat ik de prijs nog buiten beschouwing.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Toen ik je vraag, welk objectief?, las, dacht ik dat een goed macro objectief niet zo direct het probleem zal zijn.
Zelf fotografeer ik wel eens camera's, kijkers, e.d. en dat is moeilijk. Heb het een beetje onder de knie en weet dat anderen dat veel beter kunnen.
Wel eens een keer geprobeerd een ei te fotograferen, te moeilijk. Als ik later meer tijd heb wil ik dat nog wel eens proberen.
Nog moeilijker zijn sieraden, omdat je veelal rare glim lichten krijgt. De foto van EF is er een voorbeeld van.
Met een polarisatiefilter worden reflecties in glas en op water tegengegaan, maar op sieraden dus niet.
Dus op zoek naar een reflectie vrije licht tent meet een klein gaatje voor het objectief. De reflectie van het objectief later op het sieraad weg werken.
Speel eens met de verlichting van de tent, iets schaduw geeft meer diepte.
De eenvoudige licht tenten zijn aan 1 of 2 zijden open. Die moet je niet hebben. Ga op zoek naar een ballonvormige of een geheel omsluitende tent, die het sieraad van alle kanten omsluit, daardoor is de reflectie van alle kanten gelijk.
Google maar eens op lastolite, interfit, lichttent e.d.
Zelf fotografeer ik wel eens camera's, kijkers, e.d. en dat is moeilijk. Heb het een beetje onder de knie en weet dat anderen dat veel beter kunnen.
Wel eens een keer geprobeerd een ei te fotograferen, te moeilijk. Als ik later meer tijd heb wil ik dat nog wel eens proberen.
Nog moeilijker zijn sieraden, omdat je veelal rare glim lichten krijgt. De foto van EF is er een voorbeeld van.
Met een polarisatiefilter worden reflecties in glas en op water tegengegaan, maar op sieraden dus niet.
Dus op zoek naar een reflectie vrije licht tent meet een klein gaatje voor het objectief. De reflectie van het objectief later op het sieraad weg werken.
Speel eens met de verlichting van de tent, iets schaduw geeft meer diepte.
De eenvoudige licht tenten zijn aan 1 of 2 zijden open. Die moet je niet hebben. Ga op zoek naar een ballonvormige of een geheel omsluitende tent, die het sieraad van alle kanten omsluit, daardoor is de reflectie van alle kanten gelijk.
Google maar eens op lastolite, interfit, lichttent e.d.
Heb tijdens mijn opleiding aan de FotoVakSchool ooit eens een workshop meegemaakt bij Wehkamp in Zwolle. Toen de grootste fotostudio van het land.
Daar kwam een Engelse fotograaf de glimmertjes fotograferen.
Horloge's, ringen, hangers, enz.
Deze persoon reisde van studio naar studio, omdat deze vorm van fotografie zijn specialiteit was.
Kijk vooral veel in de catalogi van deze firma's en haal folders bij de juweliers.
Deze kunnen je helpen e.e.a. goed uit te lichten.
En maak of koop een lichttent zoals Hans al zei.
Voor het licht zijn er PL-daglichtlampen te koop, die in een gewone fitting passen.
Daar kwam een Engelse fotograaf de glimmertjes fotograferen.
Horloge's, ringen, hangers, enz.
Deze persoon reisde van studio naar studio, omdat deze vorm van fotografie zijn specialiteit was.
Kijk vooral veel in de catalogi van deze firma's en haal folders bij de juweliers.
Deze kunnen je helpen e.e.a. goed uit te lichten.
En maak of koop een lichttent zoals Hans al zei.
Voor het licht zijn er PL-daglichtlampen te koop, die in een gewone fitting passen.