Ik ben net nieuw hier, maar kom wel meteen met een vraag. Ik heb namelijk een Nikon D80 met een AF-S DX Nikkor 18-200 mm f/3.5-5.6 G ED VR (dus niet de nieuwe versie, maar de eerste versie). Het probleem waar ik nu tegenaan loop is (behalve een hot pixel) een vage witte horizontale streep iets onder het midden van mijn foto's. Deze streep loopt van de linkerkant tot ongeveer het midden van de foto. Op zich is het achteraf wel enigszins weg te werken, maar of dat nou zo ideaal is... Bijgevoegd heb ik een link naar de foto waarop het te zien is: https://www.dropbox.com/s/0voqovrrka148gg/DSC_6166.JPG. De gebruikte instellingen bij deze foto zijn: f/5.3, ISO 400, sluitertijd 0,62 sec en logischerwijs zonder flits.
Maar ook met allerlei andere instellingen krijg ik hetzelfde probleem.De ene keer is het natuurlijk zichtbaarder dan de andere keer vanwege de (lichte) achtergrond. Maar heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Ik heb deze combinatie van body en lens al een aantal jaar en heb het nog niet schoon laten maken. Zou dat iets kunnen oplossen of is het een technischer probleem? Ik heb namelijk wel ergens op internet gelezen dat er mogelijk iets met de sluiter zou kunnen zijn, maar ik heb er geen foto's van gezien en weet dus niet zeker of dit hetzelfde probleem is. Als jullie wat weten dan hoor ik het graag! Als je meer wilt weten dan hoor ik het ook graag!

Gegroet,
Kaj