Kleurrijke Floriade 2012 - Venlo

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Myriad

Kleurrijke Floriade 2012 - Venlo

Bericht door Myriad » ma aug 13 2012 10:50 pm

Ben afgelopen zondag met fantastisch weer er de hele dag aan 't fotograferen geweest.
Je komt ogen en tijd tekort en dan ben ik alleen nog maar buiten geweest. Beslist de moeite waard!
De eerste 2 foto's als teaser.

UPDATE (aanvullingen) 1/2: De Flora
UPDATE (aanvullingen) 2/2: Sfeerbeelden van het park

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

DE FLORA (in kleiner formaat vanwege het aantal)

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Myriad op vr aug 17 2012 7:35 pm, 10 keer totaal gewijzigd.

Marc
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Kleurrijke Floriade 2012 - Venlo

Bericht door Marc » di aug 14 2012 12:28 am

Dit smaakt naar meer! Ik vind bij de eerste de DOF erg fijn

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Re: Kleurrijke Floriade 2012 - Venlo

Bericht door JacTrum » di aug 14 2012 9:39 pm

Ik vind het een heel fraaie serie! Hier en daar had het wat mij betreft wel een halve stop donkerder gemogen.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Myriad

Re: UPDATE: Kleurrijke Floriade 2012 - Venlo

Bericht door Myriad » di aug 14 2012 10:16 pm

SFEERBEELDEN V/H PARK (in kleiner formaat vanwege het aantal)

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14. In een heerlijke ambiance met fraai weer lekker lui vanuit een strandstoel kijken hoe anderen zich inspannen op de Olympische spelen ...
Afbeelding

15.
Afbeelding

16.
Afbeelding

17.
Afbeelding

18.
Afbeelding

19.
Afbeelding

20.
Afbeelding

21.
Afbeelding

22.
Afbeelding

23.
Afbeelding

24.
Afbeelding

25.
Afbeelding

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » di aug 14 2012 10:26 pm

Bij 1, 2 en 3 mis ik wat scherpte maar verder een prachtige serie met prima composities en heerlijke kleurrijke beelden!
Goed gebruik ook van het (afwijkende) staande formaat en het vierkante formaat. Klasse gedaan Emiel.

Myriad

Bericht door Myriad » wo aug 15 2012 7:05 am

Marc, Jac en zeker Luc: bedankt voor de complimenten!

Fijn om te merken dat ik het kijken en fotograferen kennelijk nog niet verleerd ben,
want ik heb er een aantal maanden nauwelijks tijd voor gehad, door de intensieve voorbereiding voor mijn 1e 4Daagse van Nijmegen.
Ook die waren een feest.

John Hoenen
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door John Hoenen » wo aug 15 2012 9:01 am

Mooie foto's, wel had ik ze graag wat groter gezien.
Als het goed is gaan wij een dezer dagen ook naar de Floriade, het lijkt me wel een fotogenieke plek.

Gr. John.

jac49
Forumlid
Forumlid

Bericht door jac49 » wo aug 15 2012 10:13 am

Mooie serie ,wij zijn er ook nog steeds niet geweest en dan te denken dat het zo'n beetje naast de deur ligt. :?
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

ReneG
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door ReneG » wo aug 15 2012 10:57 am

Vooropgesteld, de foto's zijn mooi (al mis ik idd. ook scherpte bij een aantal foto's. Er zijn zeker leuke foto's te maken, ik ben er een paar weken geleden zelf ook geweest.

Maar dat gezegd hebbende, ik wil de thread niet hijacken maar dit moet me toch even van het hart: Ik vond de floriade een enorme teleurstelling om vele redenen (en dat heeft niets met de prijzen, ik ben geen zuunige hollander). Maar organisatorisch en qua entertainment (zeker voor kinderen) was het een drama en de kwaliteit (vooral van de landenpaviljoens) was echt bedroevend. In veel gevallen pure commercie, niks cultuur. Mijn advies: Links laten liggen. Ga naar Mondo Verde of de Keukenhof, vele malen beter dan de doorlopende teleurstelling die deze editie van de floriade is. Flink wat mensen die ik ken die eerdere Floriade edities hebben meegemaakt zijn overigens dezelfde mening toegedaan.

Sorry Myriad, ik wil je ervaring niet tekort doen, maar het was voor mij (en veel andere klagende bezoekers) echt een domper. :(
Spul waarmee je foto's maakt...

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » wo aug 15 2012 11:31 am

Mijn vrouw is een paar weken geleden met familie ook naar de Floriade geweest en kwam thuis met dezelfde ervaring die René beschrijft.
Ook zij vond m.n. de landenpaviljoens een aanfluiting, ze vond het veredelde marktkraampjes. Qua fotografisch interessante onderwerpen vond ze dat ik weinig gemist heb.

Ik ben zelf niet geweest maar wat ik begrijp en zie heeft Myriad qua fotografie het maximale er uit gehaald. Dat vind ik een knappe prestatie.

John Hoenen
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door John Hoenen » wo aug 15 2012 12:06 pm

Oei, de uitspraken van Rene en Luc zetten me wel aan het denken.
Wel prettig dat ze hun bevindingen hier ventileren.
Een van mijn enige en eerste 5 vrije dagen van dit jaar moet natuurlijk wel 100% goed benut worden, zegt de man die nu lekker achter een groot glas Erdinger van de zon zit te genieten. :wink2:

Ik zit dus nog even in dubio.

Gr. John.

ReneG
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ReneG » wo aug 15 2012 12:11 pm

John Hoenen schreef:Oei, de uitspraken van Rene en Luc zetten me wel aan het denken.
Wel prettig dat ze hun bevindingen hier ventileren.
Een van mijn enige en eerste 5 vrije dagen van dit jaar moet natuurlijk wel 100% goed benut worden, zegt de man die nu lekker achter een groot glas Erdinger van de zon zit te genieten. :wink2:

Ik zit dus nog even in dubio.

Gr. John.
Zon en terrassen hebben ze er genoeg (we grapten dat er net zoveel restaurants waren als bezienswaardigheden). :mryellow: Fotografisch is het inderdaad weinig interessant (alles staat veel te dicht op elkaar, teveel mensen etc.). Je kunt er wel leuke foto's maken maar dat zijn veelal detailfoto's, zoals Myriad die hier ook plaatste. Zit nog steeds te dubben of ik uberhaupt nog tijd ga besteden aan de gemaakte foto's qua nabewerking etc.

Myriad

Bericht door Myriad » wo aug 15 2012 12:33 pm

Vanwege het gebrek aan tijd zondag, heb ik gekozen om met het mooie weer alleen buiten te verblijven en dat was (om te fotograferen) al meer dan genoeg, gevarieerd en fraai aangelegd.
Uit een eerdere ervaring (met de World Expo in Hannover), wist ik dat je je van de informatie ín de landenpaviljoens niet te veel moet voorstellen. Ik had die verwachting dus al.
De gebouwen waren toen soms wel bijzonder. Dat was hier niet zo bijzonder, veel kleinschaliger en geconcentreerd bij elkaar.

M.i. heeft e.e.a. te maken met het feit dat wij via de media (tv, internet) al zoveel informatie/beelden krijgen van/over andere landen,
dat er op zo'n Expo/Floriade niet veel nieuws/moois is te zien, met uitzondering dan van de bloemen/planten, het landschap/park en de gebouwen zelf.

Kan me dus wel voorstellen dat deze Floriade om die reden voor sommigen tegenvalt. Behalve kasplanten, zet je de rest toch buiten neer?
Rondom de landenpaviljoens zag ik buiten niet veel bijzondere tuinen en heb ze daarom links laten liggen. Kon me wel voorstellen dat er dan binnen hooguit wat informatie/commercie is.

Ik heb met die focus in ieder geval wel een hele plezierige dag beleefd (en wellicht anders gekeken?).
Was in m'n eentje en hoef dan ook geen rekening te houden met interesses van anderen (familie/kennissen/partner/kinderen). Dat scheelt misschien ook.
En ik ben wel een zuinige hollander :lol: Had (uiteraard) korting op de entree en denk je nou serieus dat ik 10 euro ga betalen voor parkeren? Aan dat laatste heb ik echt een broertje dood.
Nee, dan gooi ik m'n fiets achterin, zet de auto iets verder weg en fiets dat kleine geplande stukje (gratis + bewaakte fietsenstalling). Eigen picknick mee en gaan!
Laatst gewijzigd door Myriad op wo aug 15 2012 1:16 pm, 8 keer totaal gewijzigd.

ReneG
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ReneG » wo aug 15 2012 12:43 pm

Myriad schreef:Uit een eerdere ervaring (met de World Expo in Hannover), wist ik dat je je van de informatie ín de landenpaviljoens niet te veel moet voorstellen.
De gebouwen waren toen soms wel bijzonder. Dat was hier niet zo bijzonder, veel kleinschaliger en geconcentreerd bij elkaar.

M.i. heeft dat te maken met het feit dat wij via de media (tv, internet) al zoveel informatie/beelden krijgen van/over andere landen,
dat er op zo'n Expo/Floriade niet veel nieuws/moois is te zien, met uitzondering dan van de bloemen/planten, het landschap/park en de gebouwen zelf.
Misschien was het ook wel een te hoog verwachtingspatroon, Maar het feit dat 3 van de 4 paviljoens echt alleen maar winkels waren was frustrerend. Tibet etc. waren puur en alleen verkoop van zogenaamde 'lolake' producten (al kwam ik her en der zogenaamd authentieke afrikaanse producten tegen met het opschrift 'Made in China'). Het werd ons te gortig toen we een wel heel opdringerige verkoper bijna van ons af moesten slaan. Er waren ook positieve uitzonderingen zoals Indonesie, China, Turkije en Nederland. De tuinen vielen idd. ook nogal tegen. De planten en bloemen vond ik persoonlijk ook niet zo fraai, dat doen een Mondo Verde en Keukenhof dan toch een stuk beter.

ArendV
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ArendV » do aug 16 2012 9:47 am

Mooie serie Myriad, je hebt er inderdaad het maximale uitgehaald.

Verder deel ik de mening van Rene volledig, ik ben er twee weken geleden geweest en vond het tegenvallen.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”