Vanwege het gebrek aan tijd zondag, heb ik gekozen om met het mooie weer alleen buiten te verblijven en dat was (om te fotograferen) al meer dan genoeg, gevarieerd en fraai aangelegd.
Uit een eerdere ervaring (met de World Expo in Hannover), wist ik dat je je van de informatie ín de landenpaviljoens niet te veel moet voorstellen. Ik had die verwachting dus al.
De gebouwen waren toen soms wel bijzonder. Dat was hier niet zo bijzonder, veel kleinschaliger en geconcentreerd bij elkaar.
M.i. heeft e.e.a. te maken met het feit dat wij via de media (tv, internet) al zoveel informatie/beelden krijgen van/over andere landen,
dat er op zo'n Expo/Floriade niet veel nieuws/moois is te zien, met uitzondering dan van de bloemen/planten, het landschap/park en de gebouwen zelf.
Kan me dus wel voorstellen dat deze Floriade om die reden voor sommigen tegenvalt. Behalve kasplanten, zet je de rest toch buiten neer?
Rondom de landenpaviljoens zag ik buiten niet veel bijzondere tuinen en heb ze daarom links laten liggen. Kon me wel voorstellen dat er dan binnen hooguit wat informatie/commercie is.
Ik heb met die focus in ieder geval wel een hele plezierige dag beleefd (en wellicht anders gekeken?).
Was in m'n eentje en hoef dan ook geen rekening te houden met interesses van anderen (familie/kennissen/partner/kinderen). Dat scheelt misschien ook.
En ik ben wel een zuinige hollander

Had (uiteraard) korting op de entree en denk je nou serieus dat ik 10 euro ga betalen voor parkeren? Aan dat laatste heb ik echt een broertje dood.
Nee, dan gooi ik m'n fiets achterin, zet de auto iets verder weg en fiets dat kleine geplande stukje (gratis + bewaakte fietsenstalling). Eigen picknick mee en gaan!