vakantie pech Nikon 18-105

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
PvGessel
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: vakantie pech Nikon 18-105

Bericht door PvGessel » ma aug 20 2012 4:59 am

gijs sandberg schreef:Beste Peter,

Ik zou de lens ter reparatie (en de kamera ter controle) naar Beverwijk laten gaan/brengen.
Garantie is niet van toepassing (van buiten komend onheil is het jargon, alias val- of stootschade)
Een goede verzekering moet zoiets dekken.
Groeten, Gijs

Bij terugkomst in Nederland heb ik nog een paar dagen voordat ik weer moet werken. Ik kan dan even naar Beverwijk rijden om mijn kamera te laten controleren. Er ligt waarschijnlijk een klein stukje afgebroken plastic op de spiegel. Als ik nl. door de zoeker kijk zie ik een zwart stukje. Het zit zeker niet op de lens want ik blijf het zien bij beide lenzen. Het is irritant maar ik zie het op de foto niet terug dus vandaar dat ik denk dat het op de spiegel zit.
M.v.g Peter.

D750 met wat Sigma ART glas.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » ma aug 20 2012 6:43 am

Mzpeter schreef:Het is irritant maar ik zie het op de foto niet terug dus vandaar dat ik denk dat het op de spiegel zit.
Bij elke opname klappert die spiegel op en neer. Dan is zoiets er wellicht reeds afgeklapperd voordat jij er erg in hebt. Bovendien vallen deeltjes op de spiegel ook nauwelijks op omdat het ver buiten het scherptegebied van het zoekerbeeld zit. Het meest waarschijnlijk is dan ook dat er iets op het matglas zit. Elk miniem haartje of braampje ligt dan in het meest optimale scherptegebied van je zoekerbeeld en zal daarbij gaan opvallen.
Desalniettemin moet zoiets natuurlijk bij een controlebeurt wel verwijderd / schoongemaakt worden. :wink:
Vriendelijke groet, Léon Obers

PvGessel
Forumlid
Forumlid

Bericht door PvGessel » di aug 21 2012 2:06 pm

vanuit de USA contact gehad met Nikon service Beverwijk.
Op mijn vraag of er een metalen vatting op de 18-105 mm gemonteerd kan worden is dit het antwoord.

-In antwoord op uw vraag moeten wij u helaas meedelen dat het niet mogelijk is om een metalen vatting te monteren op dit objectief. Wanneer dit objectief binnen de éénjarige wereldwijde garantie op objectieven valt, dan zal deze onder garantie hersteld worden wanneer het Service Point bepaald dat dit een garantiegeval is. Om aanspraak te kunnen maken op garantie heeft u uw bewijs van aankoop en het garantieformulier dat in de verpakking zit nodig. Wij kunnen geen indicatie geven van de duur van een reparatie in de Verenigde Staten. Onze excuses voor enig eventueel ongemak dit voor u veroorzaakt.-

Een optie zou ook nog kunnen zijn dat ik op een fotografica beurs (Nieuwegein ?) een defect lensje koop met dezelfde vatting en deze zelf op de 18-105 monteer met behulp van het YouTube filmpje, of toch door Beverwijk laten maken.

Iedereen heel hartelijk dank voor het meedenken en de reacties.
Nu nog even 5 dagen NewYork en dan zit de vakantie erop 8)
M.v.g Peter.

motorhan
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door motorhan » di aug 21 2012 2:41 pm

Op ebay staan die ringen voor weinig bij verschillende aanbieders.

http://www.ebay.nl/itm/Nikon-Lens-Mount ... 4606a71483" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.nl/itm/Nikon-AF-S-DX-18 ... 41698cad80" onclick="window.open(this.href);return false;

misschien heb je hier wat aan

succes
Met vr gr,

Han

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » di aug 21 2012 6:38 pm

"wanneer het Service Point bepaald dat"...

PvGessel
Forumlid
Forumlid

Bericht door PvGessel » di aug 21 2012 9:03 pm

motorhan schreef:Op ebay staan die ringen voor weinig bij verschillende aanbieders.

http://www.ebay.nl/itm/Nikon-Lens-Mount ... 4606a71483" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.nl/itm/Nikon-AF-S-DX-18 ... 41698cad80" onclick="window.open(this.href);return false;

misschien heb je hier wat aan

succes
Ik ga er naar kijken, bedankt :wink:

@emdeklerk,
emdeklerk schreef:"wanneer het Service Point bepaald dat"...
Het is waarschijnlijk geen garantie-gevalletje omdat val-en/ of stootschade daar niet onder valt. Waarschijnlijk is de tas iets te hard op de grond gezet o.i.d. Zoiets breekt natuurlijk niet vanzelf spontaan af lijkt mij? Er moet iets mee gebeurt zijn. Ik ga daar niet moeilijk over doen. Het wordt anders toch een nietes-welles spelletje. En als zij bepalen of het garantie is of niet dan zal de klant wel aan het kortste eind trekken. Ik heb Gelukkig nog geen ervaring met Beverwijk maar met verkopers in het algemeen over dit soort dingen vaak genoeg in mijn leven. :roll:
M.v.g Peter.

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”