Nieuw Coolpix P7700

Discussies over fotografie met de Coolpix camera's
hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Nieuw Coolpix P7700

Bericht door hans1956 » wo aug 22 2012 8:23 pm

Skippy schreef:
hans1956 schreef:Ik heb op internet al foto's gezien: http://imaging.nikon.com/lineup/coolpix ... sample.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Het reclame filmpje http://www.youtube.com/watch?v=9jV93nbh ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;

En die zien er niet verkeerd uit!!!
Hans, jij bent echt de ideale klant voor een marketingafdeling ...
Luc, dat valt wel mee hoor. Ik weet ook wel dat er betere producten te koop zijn. Het ging er mij om dat mijn voorgangers, met alle respect voor hun uitspraken overigens, in dit draadje gelijk een negatief oordeel hebben van iets wat nog in de winkel moet komen te liggen. Wat ik wil aangeven is.....eerst zien dan oordelen. En mocht het iets zijn, nou dan kunnen we nog maar zien of we tot aanschaf over gaan, toch? :mrgreen:
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » wo aug 22 2012 8:42 pm

hans1956 schreef:
Skippy schreef:
hans1956 schreef:Ik heb op internet al foto's gezien: http://imaging.nikon.com/lineup/coolpix ... sample.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Het reclame filmpje http://www.youtube.com/watch?v=9jV93nbh ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;

En die zien er niet verkeerd uit!!!
Hans, jij bent echt de ideale klant voor een marketingafdeling ...
Luc, dat valt wel mee hoor. Ik weet ook wel dat er betere producten te koop zijn. Het ging er mij om dat mijn voorgangers, met alle respect voor hun uitspraken overigens, in dit draadje gelijk een negatief oordeel hebben van iets wat nog in de winkel moet komen te liggen. Wat ik wil aangeven is.....eerst zien dan oordelen. En mocht het iets zijn, nou dan kunnen we nog maar zien of we tot aanschaf over gaan, toch? :mrgreen:
Deels met je eens Hans. Wat ik in een eerdere reactie al aangeef, natuurlijk vallen er goede foto's mee te maken. Net zoals met de P7100, en de P7000. Ik fotografeer niet voor niets al ruim vier jaar met een compact die inmiddels al twee opvolgers heeft ... Maar het blijft jammer dat Nikon bij de compacts niet innoveert (zoals bij de Dslr's) maar volgt. Als Nikon-liefhebber vind ik dat jammer en zou ik het graag anders zien.

hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator

Bericht door hans1956 » wo aug 22 2012 9:10 pm

Skippy schreef:
hans1956 schreef:
Skippy schreef: Hans, jij bent echt de ideale klant voor een marketingafdeling ...
Deels met je eens Hans. Wat ik in een eerdere reactie al aangeef, natuurlijk vallen er goede foto's mee te maken. Net zoals met de P7100, en de P7000. Ik fotografeer niet voor niets al ruim vier jaar met een compact die inmiddels al twee opvolgers heeft ... Maar het blijft jammer dat Nikon bij de compacts niet innoveert (zoals bij de Dslr's) maar volgt. Als Nikon-liefhebber vind ik dat jammer en zou ik het graag anders zien.
Mee eens Luc. We gaan het zien...
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

yzf1kr
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door yzf1kr » do aug 23 2012 11:33 am

hans1956 schreef: Luc, dat valt wel mee hoor. Ik weet ook wel dat er betere producten te koop zijn. Het ging er mij om dat mijn voorgangers, met alle respect voor hun uitspraken overigens, in dit draadje gelijk een negatief oordeel hebben van iets wat nog in de winkel moet komen te liggen. Wat ik wil aangeven is.....eerst zien dan oordelen. En mocht het iets zijn, nou dan kunnen we nog maar zien of we tot aanschaf over gaan, toch? :mrgreen:
Dat is toch niet anders als anders?
Bij de aankondiging een nieuwe SLR zoals bij de D800 was iedereen meteen lyrisch op basis van de specificaties.
Maar nu Nikon met een opvolger van de P7100 komt die op papier ver achter blijft op de concurrentie, mogen we opeens niet meer teleurgesteld zijn.

Ik snap Nikon wel, ze hebben het verprutst met de 1" sensor van de 1 serie, en kunnen dus niet anders.
Canon zet nu de M serie neer met APS-C sensor, waardoor ze ruimte hebben om de G1X serie naar boven te halen.

Hoe groot fan ik ook ben van Nikon, ze hebben het in het compact segment gewoon verbruid.

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » do aug 23 2012 12:31 pm

Weet iemand waar die halfronde uitstulping aan de voorkant onder het Nikon logo toe dient?
Is dat ruimte voor het knopje waarmee bij een volgend model de verwisselbare lens kan worden ontgrendeld?

yzf1kr
Forumlid
Forumlid

Bericht door yzf1kr » do aug 23 2012 12:56 pm

Ik denk dat daar de spindel van een van de motoren achter zit.

Door de optische zoeker weg te laten, hebben ze de body zelf wat dunner kunnen maken. Het enige wat dan nog uitsteekt is de spindel van de motor. Ik weet niet welke motor, ik vermoed die van de zoom.

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » do aug 23 2012 1:12 pm

yzf1kr schreef:Ik denk dat daar de spindel van een van de motoren achter zit.

Door de optische zoeker weg te laten, hebben ze de body zelf wat dunner kunnen maken. Het enige wat dan nog uitsteekt is de spindel van de motor. Ik weet niet welke motor, ik vermoed die van de zoom.
Hm, zou kunnen maar ook niet. Zie http://camerasize.com/compare/#170,364 en kies top view voor beide camera's.

yzf1kr
Forumlid
Forumlid

Bericht door yzf1kr » do aug 23 2012 1:24 pm

De body van de P7700 is toch een flink stuk smaller geworden.

Voorheen stak het stuk waar het display zat een paar mm uit, die ruimte is er nu voor bij gekomen in de vorm van het halve maantje.
Dat is goed af te leiden aan de afstand van de flitsvoet tot de voor en achterkant van de body.

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » do aug 23 2012 3:12 pm

Ben toch wel benieuwd wat dit sensortje gaat doen eigenlijk t.o.v. de P7100. De sample foto's zien er goed uit verder, we gaan er vast nog heel wat zien.

De body zelf vind ik er wel goed uitzien en de specs van het objectief zijn ook niet verkeerd.

Onno
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Onno » do aug 23 2012 4:31 pm

Er is een goede kans dat we zaterdag in IJmuiden een P7700 in da house hebben.

oud0001

Bericht door oud0001 » do aug 23 2012 4:55 pm

Neem je die mee dan? :mryellow:

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » do aug 23 2012 5:03 pm

Onno schreef:Er is een goede kans dat we zaterdag in IJmuiden een P7700 in da house hebben.
Misschien dat iemand dan wat RAW en Jpeg-bestanden kan maken voor download en beoordeling?

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » do aug 23 2012 5:40 pm

Ik neem in ieder geval een SD kaartje mee ;)

Patrick
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr aug 24 2012 6:13 pm

Jammer wat mij betreft. De P7100 had nog wel even mee gekund. Ik had liever een wat grotere sensor gezien in een apparaatje van ongeveer dit formaat met veel knoppen.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » za aug 25 2012 10:35 pm

Vandaag op het NCN event in IJmuiden even met de P7700 kunnen spelen. Tja, toch niet echt een verkeerd apparaat hoor. Stevig, mooi gebouwd, goed scherm.

Een paar voorbeelden op f/2.0 en ISO 1600, alleen verkleind en verder niets aan gedaan. De 100% crops uiteraard helemaal niets aan de gedaan. Grappig dat in de Exif "COOLPIX Deneb" staat:
Afbeelding
100% crop
Afbeelding

Afbeelding
100% crop
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Coolpix”