Luc, dat valt wel mee hoor. Ik weet ook wel dat er betere producten te koop zijn. Het ging er mij om dat mijn voorgangers, met alle respect voor hun uitspraken overigens, in dit draadje gelijk een negatief oordeel hebben van iets wat nog in de winkel moet komen te liggen. Wat ik wil aangeven is.....eerst zien dan oordelen. En mocht het iets zijn, nou dan kunnen we nog maar zien of we tot aanschaf over gaan, toch? :mrgreen:Skippy schreef:Hans, jij bent echt de ideale klant voor een marketingafdeling ...hans1956 schreef:Ik heb op internet al foto's gezien: http://imaging.nikon.com/lineup/coolpix ... sample.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Het reclame filmpje http://www.youtube.com/watch?v=9jV93nbh ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;
En die zien er niet verkeerd uit!!!
Nieuw Coolpix P7700
- hans1956
- Regiocoördinator
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Nieuw Coolpix P7700
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Deels met je eens Hans. Wat ik in een eerdere reactie al aangeef, natuurlijk vallen er goede foto's mee te maken. Net zoals met de P7100, en de P7000. Ik fotografeer niet voor niets al ruim vier jaar met een compact die inmiddels al twee opvolgers heeft ... Maar het blijft jammer dat Nikon bij de compacts niet innoveert (zoals bij de Dslr's) maar volgt. Als Nikon-liefhebber vind ik dat jammer en zou ik het graag anders zien.hans1956 schreef:Luc, dat valt wel mee hoor. Ik weet ook wel dat er betere producten te koop zijn. Het ging er mij om dat mijn voorgangers, met alle respect voor hun uitspraken overigens, in dit draadje gelijk een negatief oordeel hebben van iets wat nog in de winkel moet komen te liggen. Wat ik wil aangeven is.....eerst zien dan oordelen. En mocht het iets zijn, nou dan kunnen we nog maar zien of we tot aanschaf over gaan, toch? :mrgreen:Skippy schreef:Hans, jij bent echt de ideale klant voor een marketingafdeling ...hans1956 schreef:Ik heb op internet al foto's gezien: http://imaging.nikon.com/lineup/coolpix ... sample.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Het reclame filmpje http://www.youtube.com/watch?v=9jV93nbh ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;
En die zien er niet verkeerd uit!!!
- hans1956
- Regiocoördinator
Mee eens Luc. We gaan het zien...Skippy schreef:Deels met je eens Hans. Wat ik in een eerdere reactie al aangeef, natuurlijk vallen er goede foto's mee te maken. Net zoals met de P7100, en de P7000. Ik fotografeer niet voor niets al ruim vier jaar met een compact die inmiddels al twee opvolgers heeft ... Maar het blijft jammer dat Nikon bij de compacts niet innoveert (zoals bij de Dslr's) maar volgt. Als Nikon-liefhebber vind ik dat jammer en zou ik het graag anders zien.hans1956 schreef:Luc, dat valt wel mee hoor. Ik weet ook wel dat er betere producten te koop zijn. Het ging er mij om dat mijn voorgangers, met alle respect voor hun uitspraken overigens, in dit draadje gelijk een negatief oordeel hebben van iets wat nog in de winkel moet komen te liggen. Wat ik wil aangeven is.....eerst zien dan oordelen. En mocht het iets zijn, nou dan kunnen we nog maar zien of we tot aanschaf over gaan, toch? :mrgreen:Skippy schreef: Hans, jij bent echt de ideale klant voor een marketingafdeling ...
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Dat is toch niet anders als anders?hans1956 schreef: Luc, dat valt wel mee hoor. Ik weet ook wel dat er betere producten te koop zijn. Het ging er mij om dat mijn voorgangers, met alle respect voor hun uitspraken overigens, in dit draadje gelijk een negatief oordeel hebben van iets wat nog in de winkel moet komen te liggen. Wat ik wil aangeven is.....eerst zien dan oordelen. En mocht het iets zijn, nou dan kunnen we nog maar zien of we tot aanschaf over gaan, toch? :mrgreen:
Bij de aankondiging een nieuwe SLR zoals bij de D800 was iedereen meteen lyrisch op basis van de specificaties.
Maar nu Nikon met een opvolger van de P7100 komt die op papier ver achter blijft op de concurrentie, mogen we opeens niet meer teleurgesteld zijn.
Ik snap Nikon wel, ze hebben het verprutst met de 1" sensor van de 1 serie, en kunnen dus niet anders.
Canon zet nu de M serie neer met APS-C sensor, waardoor ze ruimte hebben om de G1X serie naar boven te halen.
Hoe groot fan ik ook ben van Nikon, ze hebben het in het compact segment gewoon verbruid.
-
- Moderator
- Contacteer:
Weet iemand waar die halfronde uitstulping aan de voorkant onder het Nikon logo toe dient?
Is dat ruimte voor het knopje waarmee bij een volgend model de verwisselbare lens kan worden ontgrendeld?
Is dat ruimte voor het knopje waarmee bij een volgend model de verwisselbare lens kan worden ontgrendeld?
-
- Forumlid
Ik denk dat daar de spindel van een van de motoren achter zit.
Door de optische zoeker weg te laten, hebben ze de body zelf wat dunner kunnen maken. Het enige wat dan nog uitsteekt is de spindel van de motor. Ik weet niet welke motor, ik vermoed die van de zoom.
Door de optische zoeker weg te laten, hebben ze de body zelf wat dunner kunnen maken. Het enige wat dan nog uitsteekt is de spindel van de motor. Ik weet niet welke motor, ik vermoed die van de zoom.
-
- Moderator
- Contacteer:
Hm, zou kunnen maar ook niet. Zie http://camerasize.com/compare/#170,364 en kies top view voor beide camera's.yzf1kr schreef:Ik denk dat daar de spindel van een van de motoren achter zit.
-
- Forumlid
De body van de P7700 is toch een flink stuk smaller geworden.
Voorheen stak het stuk waar het display zat een paar mm uit, die ruimte is er nu voor bij gekomen in de vorm van het halve maantje.
Dat is goed af te leiden aan de afstand van de flitsvoet tot de voor en achterkant van de body.
Voorheen stak het stuk waar het display zat een paar mm uit, die ruimte is er nu voor bij gekomen in de vorm van het halve maantje.
Dat is goed af te leiden aan de afstand van de flitsvoet tot de voor en achterkant van de body.
Ben toch wel benieuwd wat dit sensortje gaat doen eigenlijk t.o.v. de P7100. De sample foto's zien er goed uit verder, we gaan er vast nog heel wat zien.
De body zelf vind ik er wel goed uitzien en de specs van het objectief zijn ook niet verkeerd.
De body zelf vind ik er wel goed uitzien en de specs van het objectief zijn ook niet verkeerd.
- Onno
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Er is een goede kans dat we zaterdag in IJmuiden een P7700 in da house hebben.
-
- Moderator
- Contacteer:
Misschien dat iemand dan wat RAW en Jpeg-bestanden kan maken voor download en beoordeling?Onno schreef:Er is een goede kans dat we zaterdag in IJmuiden een P7700 in da house hebben.
Ik neem in ieder geval een SD kaartje mee 

- Patrick
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Jammer wat mij betreft. De P7100 had nog wel even mee gekund. Ik had liever een wat grotere sensor gezien in een apparaatje van ongeveer dit formaat met veel knoppen.
Vandaag op het NCN event in IJmuiden even met de P7700 kunnen spelen. Tja, toch niet echt een verkeerd apparaat hoor. Stevig, mooi gebouwd, goed scherm.
Een paar voorbeelden op f/2.0 en ISO 1600, alleen verkleind en verder niets aan gedaan. De 100% crops uiteraard helemaal niets aan de gedaan. Grappig dat in de Exif "COOLPIX Deneb" staat:

100% crop

100% crop

Een paar voorbeelden op f/2.0 en ISO 1600, alleen verkleind en verder niets aan gedaan. De 100% crops uiteraard helemaal niets aan de gedaan. Grappig dat in de Exif "COOLPIX Deneb" staat:

100% crop

100% crop