Ik blijf twijfelen over Uploaden

30 x 20 is geen probleem.
Maar nu wil ik een vergroting laten maken met een afmeting 60 x 40
Mijn foto heeft 4288 x 2824 aan pixels.
Nu lees ik over 300 dpi, maar ook 72 dpi en 177 dpi
Nu heb ik op de site gekeken waar ik hem naar toe wil sturen voor de afdruk.
Zij geven mij als voorbeeld :
60 x 40 is minimaal 1120 x 1680 pixels nodig, dus dat haal ik wel.
Alleen die dpi kom ik niet meer uit wat het beste is.
Zij geven dit aan op hun site als aflevering voorwaarde:
Kan ik nu gewoon, zoals zij aangeven de foto in LR4 te exporteren met een instelling van 177 dpiBestandsformaat
Ons bestelsysteem werkt uitsluitend met jpg/jpeg afbeeldingen. Sommge klanten zijn bang dat de kwaliteit van de foto erop achteruit gaat als deze in jpg formaat wordt opgeslagen. als u de foto echter opslaat op de hoogste kwaliteit, dan zult u daar bij het afdrukken helemaal niks van zien.
Optimale resolutie/DPI
Onze productieafdeling werkt wet een resolutie van 70 pixels per centimeter (oftewel 177 DPI). Sommige klanten denken dat een resolutie van bijvoorbeeld 300 DPI de afdrukstandaard is. Dit is echter alleen het geval bij drukwerk op papier (bv offset drukkerij). Bij dibond printing is dit niet het geval. Alles boven de 70 pixels p/cm of 177 DPI is overbodig. Je ziet op dibond namelijk geen verschil tussen 177 en 300 dpi.
Minimale resolutie
Zoals hierboven aangegeven is 70 pixels per centimeter de optimale waarde. Dit is echter niet altijd nodig. Foto's vanaf 40 pixels per centimeter hebben ook een kwaliteit die voldoende is om af te drukken op dibond. Uiteraard is de scherpte iets minder dan bij 70 p p/cm, echter als u de kijkafstand vergroot met een meter, dan is 40 p p/cm ook voldoende.
rekenvoorbeeld
Stel u wilt een foto van 60x40 cm.
optimale resolutie: 60x70= 4200 en 40x70= 2800 dus 4200x2800 pixels
minimale resolutie: 60x40 = 2400 en 40x40= 1600 dus 2400x1600 pixels
Kleurmodus
Als u de afbeeldingen/foto's zelf opmaakt in Photoshop, dan dient u de kleurenmodus op RGB te zetten en niet op CMYK of Grijswaarden.
Marges/randen
Foto's die geüpload worden voorzien van 2 mm marge. Hierdoor wordt de afbeelding perfect uitgesneden.

Want als ik kijk in het LR4 boek van Piet van den Eynde staat er geschreven:
Kan ik dan hieruit halen dat de maximale foto die nog in een goede kwaliteit af te drukken is op 72 dpiEen RAW bestand van de Nikon heeft
4256 x 2832 pixels. Je kan dit beeld exporteren op 72 dpi, hetgeen een beeld van 150 x 100 cm oplevert.
Als je dit beeld echter op 240 dpi exporteert, dan zal het resulterende bestand ongeveer 45 x 30 cm zijn

Maar wanneer dan 300 dpi en 72 dpi (die standaard is in gesteld in LR4)

Is daar ook een reden voor of heeft dat met het formaat van afdruk te maken.
Groet Kroontje