advies voor statief

Discussies over statieven
John Hoenen
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: advies voor statief

Bericht door John Hoenen » ma aug 27 2012 10:29 pm

Jokidoki schreef:
wopper schreef:Ik ben voor de kwaliteit en looks proefondervindelijk gegaan. Mijn keuze is daarom gevallen op een Feisol Balhoofd CB-50D en een Feisol Tournament Tripod CT-3342 Rapid.

Hi wopper.

Mag ik vragen waarom je voor zo'n zwaar balhoofd bent gegaan? Het statief kan maar 10 KG aan, en de balhoofd 19 kg. Ik zou eerder denken dat je dan de CB-40d zou pakken?

Als ik even voor Wopper mag spreken:

Ik had hem gezegd dat de CB-50D(C) kop er ook goed bij past vooral de carbon-versie, beide zijn uitermate geschikt voor dit statief, mijn schuld dus. :D
Dus meer esthetisch denk ik zo :wink2:
De CB-40D komt zelfs nog iets beter uit de test, maar de CB-50D is ook een prachtig balhoofd en zeker niet te groot.

Gr. John.

wopper
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door wopper » wo aug 29 2012 10:36 pm

Tja als ikzelf nog ff mag reageren hierop.

De keuze is nu defenitief gevallen op een Feisol Balhoofd CB-50DC en een Feisol Tournament Tripod CT-3342 Rapid, heb ik een compleet carbon set met een gewicht van 1, 671 kg.

En je koopt tenslotte ook niet elke dag een goed statief........................toch.
Gr.Wim

Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift

Bouwmachineweb.com

Jokidoki
Forumlid
Forumlid

Bericht door Jokidoki » do aug 30 2012 9:02 am

wopper schreef:Tja als ikzelf nog ff mag reageren hierop.

De keuze is nu defenitief gevallen op een Feisol Balhoofd CB-50DC en een Feisol Tournament Tripod CT-3342 Rapid, heb ik een compleet carbon set met een gewicht van 1, 671 kg.

En je koopt tenslotte ook niet elke dag een goed statief........................toch.
Zeker! Het is een zeer mooie combi, klein en licht.
Ik twijfel zelf erg tussen deze en de manfrotto 55cxpro4 met kop, qua prijs hetzelfde, echter iets langer en toch iets zwaarder. Moeilijk.

yzf1kr
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door yzf1kr » za sep 01 2012 5:45 pm

John Hoenen schreef:
Jokidoki schreef:
wopper schreef:Ik ben voor de kwaliteit en looks proefondervindelijk gegaan. Mijn keuze is daarom gevallen op een Feisol Balhoofd CB-50D en een Feisol Tournament Tripod CT-3342 Rapid.

Hi wopper.

Mag ik vragen waarom je voor zo'n zwaar balhoofd bent gegaan? Het statief kan maar 10 KG aan, en de balhoofd 19 kg. Ik zou eerder denken dat je dan de CB-40d zou pakken?

Als ik even voor Wopper mag spreken:

Ik had hem gezegd dat de CB-50D(C) kop er ook goed bij past vooral de carbon-versie, beide zijn uitermate geschikt voor dit statief, mijn schuld dus. :D
Dus meer esthetisch denk ik zo :wink2:
De CB-40D komt zelfs nog iets beter uit de test, maar de CB-50D is ook een prachtig balhoofd en zeker niet te groot.

Gr. John.
Ik heb nu ook de tournament met de CB-50C (gister 2 sets opgehaald), maar als ik terug ben van vakantie gaat de kop retour, en ruil ik hem voor een CB-40D.
Hij is gewoon te groot voor de tournament, als je de poten over de kop heen vouwt prikt de adapterplaat in het schuim van de poten, en steekt de stelschroef van de adapterplaat tussen de poten uit.

De kop ziet er mooi uit, maar op lange termijn leidt dit tot beschadiging.

Dus sorry John, maar dat was een slecht advies.

John Hoenen
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door John Hoenen » za sep 01 2012 5:52 pm

Hoi C.

Begrijp ik niet zo goed, waarom kreeg ik hem er dan wel om heen? ik had hem bij de 3442 altijd er in gevouwen, anders zou hij nooit in de hoes gaan.
Wopper heeft hem vandaag ook in ontvangst genomen en daar gaat het ook bij, is het niet gewoon even een kwestie van draaien.

Maar goed de 40 is zeker een goede keus.

Veel plezier er mee.

Gr. John.

yzf1kr
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door yzf1kr » za sep 01 2012 6:10 pm

Ik heb nog even de foto's van Jan bekeken, en ik zie dat hij een middenkolom heeft.

Als jij de 50C op een middenkolom had, dan maakt dat inderdaad het verschil. Zonder middenkolom klappen de poten wel om de kop, maar drukken de stelschroef en adapterplaat in het schuim.

John Hoenen
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door John Hoenen » za sep 01 2012 6:15 pm

yzf1kr schreef:Ik heb nog even de foto's van Jan bekeken, en ik zie dat hij een middenkolom heeft.

Als jij de 50C op een middenkolom had, dan maakt dat inderdaad het verschil. Zonder middenkolom klappen de poten wel om de kop, maar drukken de stelschroef en adapterplaat in het schuim.
Hoi,

Ik gebruikte hem de laatste tijd zonder de middenkolom.
Ik moest natuurlijk wel even aan de kop draaien zodat de stelschroeven tussen de poten pasten.
Je hebt toch de Tournament? omdat de andere types een kleinere middenplaat hebben.
We zullen even op Wim wachten, eens kijken wat hij er van zegt

John Hoenen
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door John Hoenen » za sep 01 2012 10:23 pm

k heb nog even bij Wim navraag gedaan.

Bij hem komt het schuim van de poten bij geheel ingeklapte toestand ook inderdaad net tegen de quick-release, maar dan wel als de poten beneden tegen elkaar aangedrukt worden, dan zal het bij mij ook wel zo geweest zijn.
Als je hem opbergt in de foudraal zit het toch allemaal stil op de plaats en zal er niets beschadigen en beweegt niets, mij lijkt sowieso niet dat er iets kan beschadigen op die manier.
Als je de poten beneden helemaal tegen elkaar drukt kan ik me voorstellen dat het tegen elkaar aan komt maar in normale ingeklapte toestand moet je gewoon 4 mm ruimte er tussen hebben.

Met de 40e kop haal je geen voordeel t.o.v de 50e kop, de quick-release is dezelfde, dus net zo groot.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door John Hoenen op za sep 01 2012 10:31 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Johan v. V.
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Johan v. V. » za sep 01 2012 10:25 pm

Heren, als ik jullie interuptie even mag interumperen, ik ben inmiddels voorzien van een prachtige Feisol statief en ben er tevreden mee. Daarmee is mijn vraag beantwoord en mag dit draadje als beeindigd beschouwd worden. Het mag op slot.
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen

Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.

wopper
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door wopper » za sep 01 2012 10:43 pm

Voor het slotje erop gaat, ik ben er ook zeer tevreden mee.
Gr.Wim

Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift

Bouwmachineweb.com

Plaats reactie

Terug naar “Statieven”