Bij deze. Ik heb de NEF's van foto 1 en 2 ontvangen. Foto 2 viel niet zoveel eer aan te behalen wat mij betreft; die is echt niet scherp. Ik denk dat je met wat kortere sluitertijden moet schieten. Voor wat marge. En goed scherpstellen. De scherpte lijkt hier ook niet helemaal goed te liggen. Iets voor het onderwerp. De neus is scherper dan de ogen bijvoorbeeld.André schreef:Graag tips voor een betere/andere bewerking, dat blijft echt mijn zakke punt.
Ik kom op zoiets uit. Het is gedaan in Lightroom. De uitsnede is vrij gekozen. Het lichaam aan de rechterkant is nogal overbelicht. Dus dat heb ik er maar grotendeels afgesneden... Wat betreft kleuren, waar ik natuurlijk wel wat moet gokken, kom ik toch wel op iets heel anders uit. En dat is ook niet mijn sterkste punt, maar ik denk dat het beter klopt dan wat jij had. Het zou zelfs kunnen dat het mooier is er nog wat groen uit de kat te halen. Maar het geeft in ieder geval een richting aan. De ogen heb ik wat extra verzadiging gegeven met een penseel.André schreef:Foto 1
Mijn versie:

Hé. Nu ik ze onder elkaar zet zie ik dat je me een ander bestand gegeven hebt; dat is niet jouw foto te zien aan de ogen. Ik had bewust niet meer gekeken naar jouw bewerking omdat ik daar niet door beïnvloed wilde worden...
Oh ja. 1/40 bij 145mm zonder VC/VR? Kan eigenlijk niet, hè?