Naar aanleiding van tips suggesties en vooral de opmerkingen van Leon (waarvoor mijn grote dank, want daar vond ik een heel stuk van de oplossing) over totaal verkeerde manier/waarde's van verscherping, vanochtend een serie gepakt die ik al haast in de prullenbak had gekieperd en weer eens gaan bewerken met jullie tips (En nogmaals, veel meer aandacht voor de verscherping) En zie hier het resultaat, allemaal gemaakt met mijn 24-120 F4 4.0 waarvan ik eerst dacht dat deze niet in combinatie met de D800 bracht wat hij wel deed op de D700
Ik ga in ieder geval een stuk vrolijker het weekend in, want ik heb het gevoel dat het er nu stukken beter uitziet en ik ga weer verliefd worden op mijn 24-120. Graag ook jullie mening.
(foto's zijn gemaakt vanuit de paddock tijdens city-racing Rotterdam. Ik zal trouwens ook de 2 kater foto's eens op de betere manier van verscherping gaan aanpassen om een nog beter vergelijk te krijgen.
Wat ik me overigens wel afvraag is waarom mijn "oude" manier van verscherping met foto's uit de D700 wel altijd (behoorlijk) goed waren, toch die hoge resolutie, waardoor het uitsnede gebied veel kleiner is dan een uitsnede gebied uit de D700 ???
Foto-1

Foto-2

Foto-3

Foto-4

Foto-5

Foto-6

Foto-7