D70 - foto's binnen

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Gilbert1976

Bericht door Gilbert1976 » wo jul 26 2006 10:19 am

hallo,
gisteren heb ik nog wat fotos genomen in wat donkere omgeving, en toch vind ik vrij snel ruis op komen zetten. ik wilde wat voorbeelden uploaden naar mn homepage, maar heb mn login code hier niet! anyway...moet straks thuis nog eens kijken.

de Put; dus die die stap van f3.5 naar f2.8 bracht je niet wat je er van verwachte.
Ik ben me wel bewust van de geringe scherptediepte met een 50mm prime op f1.8. Maar er staan zoveel lovende verhalen over deze lens(en voorbeelden!) dat ik dacht.....dit is een must-have voor mij! Zeker gezien het feit dat binnenshuis zonder hulplicht(portret!) een voorkeur heeft.

Er zijn er toch meer onder jullie neem ik aan die vinden dat de D70 vrij snel ruis geeft.....?[/img]

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » wo jul 26 2006 10:37 am

Ik heb de D50 en ik vind de ruis wel meevallen hoor op ISO 1600 vind ik het pas echt storend worden, daarom gebruik ik dat ook niet. Ik zou toch maar een flitser met omnibounce aanschaffen, met indirect flitsen behoud je de sfeer nog wel hoor.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

De Put

Bericht door De Put » wo jul 26 2006 10:46 am

Opgezetfan schreef:
De Put schreef:
Johan Huizing schreef: Dat moet je eens uitleggen.
Ik heb voorheen nooit objectieven gehad die een verder gingen dan f3,5. Eigenlijk had ik een groter verschil verwacht tussen bijvoorbeeld f2.8 en f3.5. Heel vaak echter ben ik bij weinig licht genoodzaakt om het diafragma helemaal open te zetten en de iso op te krikken wat weer tot een te geringe scherptediepte en ruis leidt.
Johan bedoelde dat je het verkeerd formuleerde als je je diafragma dichtknijpt worden de sluitertijden steeds langer en lopen dus af en niet op. ;)
Als hij dat bedoelde had hij dat wellicht ook als zodanig kunnen verwoorden! Jouw bewering klopt volgens mij echter niet.

In mijn beleving is betekent 'iets loopt op' dat het meer, langer, groter etc. wordt. Een langer wordende sluitertijd is voor mij dus een sluitetijd die op loopt. Het getal waarmee de sluitertijd wordt weergegeven wordt immerst steeds groter. Voor alle duidelijkheid 1/10 is een groter getal dan 1/50. Het verloop van 1/50 naar 1/10 is dan ook een oplopend verloop.

Groeten,
Remco

De Put

Bericht door De Put » wo jul 26 2006 10:50 am

Gilbert1976 schreef:de Put; dus die die stap van f3.5 naar f2.8 bracht je niet wat je er van verwachte.
Ik ben me wel bewust van de geringe scherptediepte met een 50mm prime op f1.8. Maar er staan zoveel lovende verhalen over deze lens(en voorbeelden!) dat ik dacht.....dit is een must-have voor mij! Zeker gezien het feit dat binnenshuis zonder hulplicht(portret!) een voorkeur heeft.

Er zijn er toch meer onder jullie neem ik aan die vinden dat de D70 vrij snel ruis geeft.....?[/img]
Wellicht waren mijn verwachtingen onjuist!
Het is een geweldig objectief dat zijn gewicht in goud waard is maar daar slechts een fractie van kost. Sinds ik hem heb heb ik slechts één keer de kitlens gemonteerd voor een grotere beeldhoek. Wel monteer ik zo nu en dan een tele of supertele objectief, maar verreweg het meest schiet ik met de 50mm 1.8.
Gewoon kopen dus!

Ik heb een hekel aan ruis en ben het met je eens dat de D70s vrij snel ruis geeft. Ik weet niet of dit bij andere camera's minder erg is, maar omdat ik me er aan erger vind ik het teveel. Ik zou willen dat mijn camera een ISO100 of zelfs ISO50 setting had. Momenteel schiet ik vrijwel alles op ISO200 of ISO400.

Groeten,
Remco

Gilbert1976

Bericht door Gilbert1976 » wo jul 26 2006 11:01 am

Hallo Remco,
bedankt voor je reactie.
Heb je misschien een site ofzo waar ik ombewerkte fotos van je D70 icm 50mm prime kan zien(liefst onbewerkt!)?

De Put

Bericht door De Put » wo jul 26 2006 11:33 am

Gilbert,

Ik ben even wat foto's aan het verkleinen en ik zal straks het e.e.a. hier op het forum zetten zodat je een beeld krijgt van de mogelijkheden van dit juweeltje.

Groeten,
Remco

De Put

Bericht door De Put » wo jul 26 2006 12:05 pm

Allemaal ongeflitst onder verschillende omstandigheden; slechts 1 (rara welke) bewerkt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Groeten,
Remco

JBD
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door JBD » wo jul 26 2006 12:09 pm

Remco,

Wat een prachtige foto's!! Ik ben geloof ik in een mannenwereld terechtgekomen, maar ik geniet en leer van de vragen en antwoorden. Ik heb sinds een week de d70s in mijn bezit en ben aan het experimenteren. Ik zie dat ik nog veel kan leren :)

De Put

Bericht door De Put » wo jul 26 2006 12:22 pm

Dank je wel voor dit grote compliment Joyce!
Ikzelf ben ook lerende en het gaat me steeds beter af.
Bovenstaande foto's zijn allen gemaakt met een 50mm 1.8 prime van nog geen 100 Euro nieuw, absoluut kopen dus.

Ik heb mijn D70s nu een maand of drie en begin de mogelijkheden van digitaal pas te ontdekken.

Wellicht heb je hier iets aan, het heeft mij in ieder geval enorm geholpen:
http://www.kenrockwell.com/nikon/d70/d70-settings.htm

Heel veel succes!
Groeten,
Remco

PS: Waarom mannenwereld? Mijn vrouw vind het net zo leuk als ik. In ieder geval van harte welkom!

Mark D

Bericht door Mark D » wo jul 26 2006 12:34 pm

Blacksheep schreef:Remco,

Wat een prachtige foto's!! Ik ben geloof ik in een mannenwereld terechtgekomen, maar ik geniet en leer van de vragen en antwoorden. Ik heb sinds een week de d70s in mijn bezit en ben aan het experimenteren. Ik zie dat ik nog veel kan leren :)
Kun je aan de foto's zien dat je in een mannenwereld bent gekomen? Dat maakt me erg benieuwd naar jou foto's.

Groet,
Mark

De Put

Bericht door De Put » wo jul 26 2006 12:43 pm

Ik kon me ook al niet herinneren dat ik foto's van naakte vrouwen, auto's en sport had geplaatst ;-)

JBD
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door JBD » wo jul 26 2006 1:12 pm

@ Mark. Nee maar dit maak ik op uit de namen.
@ Mark Ik ben inderdaad van plan om foto's te laten zien en ik hoop dat ik dan eerlijk commentaar krijg. Opbouwende kritiek is iets waar ik absoluut behoefte aan heb

@ Remco. Wel, ik maak ook foto's van sport en soms van naakte kinderen. Niet van vrouwen :lol: Maar ik vind kinderen zo verschrikkelijk mooi om te zien en te fotograferen, dat ik er bijna geen genoeg van kan krijgen. Auto's interesseren me niet echt, ze moeten alleen kunnen rijden. Maar of dat mannelijk of vrouwelijk is, dat weet ik niet :lol:
Laatst gewijzigd door JBD op wo jul 26 2006 1:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

JBD
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door JBD » wo jul 26 2006 1:14 pm

Even serieus. Wat voor tussenring moet kan ik het beste gebruiken voor Macro's? ik heb een 18-70 mm en en 70 - 300 objectief.

Mark D

Bericht door Mark D » wo jul 26 2006 1:17 pm

Hi Joyce,

Geen foto's van naakte kerels?? Misschien dat je hier nog wat modellen kunt ronselen! 8)

Groetjes
Mark

Gilbert1976

Bericht door Gilbert1976 » wo jul 26 2006 1:19 pm

De Put; dank je voor je foto's! ziet er goed uit.
BTW, kan iemand mij uitleggen hoe ik hier tussen de tekst een foto kan droppen? heb er wel een aantal op mn pc...

anyway, ik besef me wel dat je ze natuurlijk verkleind hebt wat de kwaliteit ten goede komt. Was juist benieuwd naar fullsize kwaliteit.
heb je oorspronkelijke ruis hiermee weg kunnen werken?

oja.....over je bewerkte foto......papagaai....onscherp maskertje op?!
die landschapsfoto zal wel een Pol.filter hebben opgehad....

Joyce......je moet je zeker ook niet Het zwarte schaap noemen he...in de "mannenwereld" haha

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”