Op zoek naar hulp

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Mitchel

Op zoek naar hulp

Bericht door Mitchel » zo sep 30 2012 12:01 am

Beste forumbezoekers,

Fotografie is een hobby binnen mijn andere hobby, hengelsport. Zo maak ik regelmatig een foto van de sfeer van het landschap of het weer e.d. Echter maak ik voornamelijk foto's van mijn vangsten. Dit doe ik met behulp van de zelfontspanner. Echter is het door de factor tijd niet mogelijk (of in beperkte mate) om instellingen te wijzigen naargelang de omstandigheden.

Ik gebruik dus de zelfportet stand voor dergelijke foto's. Ik fotografeer bewust in de .nef extensie om later de foto enige bewerking mee te geven. Echter zoek ik opbouwende kritiek of hulp om de kwaliteit van mijn foto's te verbeteren.

Ik ben dus op zoek naar een fotograaf met bewerking ervaring die mij zo nu en dan wat tips kan geven in het schieten van dergelijke foto's of de nabewerking ervan.

Is er iemand die mail adressen wil uitwisselen zodat ik zo nu en dan om opbouwende kritiek/hulp kan vragen?

Ik hoor 't graag.

oud0001

Re: Op zoek naar hulp

Bericht door oud0001 » zo sep 30 2012 12:18 am

Misschien is het handig als je aangeeft in welke omgeving je die zoekt. :wink:
Misschien helpt het ook als je hier een paar foto's laat zien in b.v. fotobeoordelingen.

Mitchel

Bericht door Mitchel » zo sep 30 2012 11:44 am

Tuihanti schreef:Misschien is het handig als je aangeeft in welke omgeving je die zoekt. :wink:
Misschien helpt het ook als je hier een paar foto's laat zien in b.v. fotobeoordelingen.
De omgeving maakt me niet zoveel uit, aangezien ik puur wat tips per mail zou willen vragen. Ik doe dergelijke foto's liever niet openbaar.

Replay
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Replay » zo sep 30 2012 12:07 pm

Mitchel schreef:
Tuihanti schreef:Misschien is het handig als je aangeeft in welke omgeving je die zoekt. :wink:
De omgeving maakt me niet zoveel uit, aangezien ik puur wat tips per mail zou willen vragen. Ik doe dergelijke foto's liever niet openbaar.
Gebeuren er dingen die we niet mogen zien? TIP: Neem iemand mee die dan voor jouw de foto kan maken. En met twee personen is het nog gezellig ook. :wink:

a vgastel
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door a vgastel » zo sep 30 2012 12:15 pm

Bedoel je zo iets.
Die is ook met vissen bezig en zet ze op de plaat.
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8

Mitchel

Bericht door Mitchel » zo sep 30 2012 7:22 pm

Nee de gebeuren geen rare dingen, maar het zijn wel persoonlijke foto's.

Soms gaan andere mee, maar ik kan van hen niet dergelijke dingen niet vragen, aangezien ze er niet veel van weten.

Ik kijk wel even verder.

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door JacTrum » wo okt 03 2012 10:44 pm

Zo ingewikkeld zijn die foto's toch niet? Mijn schoonzoon vangt karpers van 30 kilo of meer die hij ook fotografeert, maar dan met zijn IPhone. Als je je wilt laten helpen met bewerken van foto's moet je wel even opgeven met welk bewerkingsprogramma je zelf werkt, want je bent dan het meest geholpen met iemand die hetzelfde programma gebruikt. Ik gebruik bijvoorbeeld Lightroom.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

george013

Bericht door george013 » wo okt 03 2012 10:58 pm

@Mitchell,
Geen visvergunning?
George

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo okt 03 2012 11:01 pm

JacTrum schreef:Mijn schoonzoon vangt karpers van 30 kilo of meer die hij ook fotografeert, maar dan met zijn IPhone
Waarschijnlijk 30 POND of meer. 30 Kilo wordt maar zelden gehaald!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

george013

Bericht door george013 » do okt 04 2012 7:15 am

Dat is Latijn. Visserslatijn.
George

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”