Op zoek naar hulp
Op zoek naar hulp
Beste forumbezoekers,
Fotografie is een hobby binnen mijn andere hobby, hengelsport. Zo maak ik regelmatig een foto van de sfeer van het landschap of het weer e.d. Echter maak ik voornamelijk foto's van mijn vangsten. Dit doe ik met behulp van de zelfontspanner. Echter is het door de factor tijd niet mogelijk (of in beperkte mate) om instellingen te wijzigen naargelang de omstandigheden.
Ik gebruik dus de zelfportet stand voor dergelijke foto's. Ik fotografeer bewust in de .nef extensie om later de foto enige bewerking mee te geven. Echter zoek ik opbouwende kritiek of hulp om de kwaliteit van mijn foto's te verbeteren.
Ik ben dus op zoek naar een fotograaf met bewerking ervaring die mij zo nu en dan wat tips kan geven in het schieten van dergelijke foto's of de nabewerking ervan.
Is er iemand die mail adressen wil uitwisselen zodat ik zo nu en dan om opbouwende kritiek/hulp kan vragen?
Ik hoor 't graag.
Fotografie is een hobby binnen mijn andere hobby, hengelsport. Zo maak ik regelmatig een foto van de sfeer van het landschap of het weer e.d. Echter maak ik voornamelijk foto's van mijn vangsten. Dit doe ik met behulp van de zelfontspanner. Echter is het door de factor tijd niet mogelijk (of in beperkte mate) om instellingen te wijzigen naargelang de omstandigheden.
Ik gebruik dus de zelfportet stand voor dergelijke foto's. Ik fotografeer bewust in de .nef extensie om later de foto enige bewerking mee te geven. Echter zoek ik opbouwende kritiek of hulp om de kwaliteit van mijn foto's te verbeteren.
Ik ben dus op zoek naar een fotograaf met bewerking ervaring die mij zo nu en dan wat tips kan geven in het schieten van dergelijke foto's of de nabewerking ervan.
Is er iemand die mail adressen wil uitwisselen zodat ik zo nu en dan om opbouwende kritiek/hulp kan vragen?
Ik hoor 't graag.
Re: Op zoek naar hulp
Misschien is het handig als je aangeeft in welke omgeving je die zoekt. 
Misschien helpt het ook als je hier een paar foto's laat zien in b.v. fotobeoordelingen.

Misschien helpt het ook als je hier een paar foto's laat zien in b.v. fotobeoordelingen.
De omgeving maakt me niet zoveel uit, aangezien ik puur wat tips per mail zou willen vragen. Ik doe dergelijke foto's liever niet openbaar.Tuihanti schreef:Misschien is het handig als je aangeeft in welke omgeving je die zoekt.
- Replay
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Gebeuren er dingen die we niet mogen zien? TIP: Neem iemand mee die dan voor jouw de foto kan maken. En met twee personen is het nog gezellig ook.Mitchel schreef:De omgeving maakt me niet zoveel uit, aangezien ik puur wat tips per mail zou willen vragen. Ik doe dergelijke foto's liever niet openbaar.Tuihanti schreef:Misschien is het handig als je aangeeft in welke omgeving je die zoekt.

- a vgastel
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Bedoel je zo iets.
Die is ook met vissen bezig en zet ze op de plaat.
Die is ook met vissen bezig en zet ze op de plaat.
mvgr bert
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Nee de gebeuren geen rare dingen, maar het zijn wel persoonlijke foto's.
Soms gaan andere mee, maar ik kan van hen niet dergelijke dingen niet vragen, aangezien ze er niet veel van weten.
Ik kijk wel even verder.
Soms gaan andere mee, maar ik kan van hen niet dergelijke dingen niet vragen, aangezien ze er niet veel van weten.
Ik kijk wel even verder.
- JacTrum
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Zo ingewikkeld zijn die foto's toch niet? Mijn schoonzoon vangt karpers van 30 kilo of meer die hij ook fotografeert, maar dan met zijn IPhone. Als je je wilt laten helpen met bewerken van foto's moet je wel even opgeven met welk bewerkingsprogramma je zelf werkt, want je bent dan het meest geholpen met iemand die hetzelfde programma gebruikt. Ik gebruik bijvoorbeeld Lightroom.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Waarschijnlijk 30 POND of meer. 30 Kilo wordt maar zelden gehaald!JacTrum schreef:Mijn schoonzoon vangt karpers van 30 kilo of meer die hij ook fotografeert, maar dan met zijn IPhone