living statues Arnhem

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
robcctje
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

living statues Arnhem

Bericht door robcctje » ma okt 01 2012 8:40 pm

Zondag naar Arnhem geweest naar living statues,geweldig,zelfs nog een forum lid Diane gesproken.
Hier een paar beelden.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

Deze laatste had er veel plezier.
Later op de dag,ongeveer 14.00uur werd het toch wel erg druk,maar ondanks toch alles kunnen zien.

Gr Rob

JDPix
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: living statues Arnhem

Bericht door JDPix » di okt 02 2012 1:51 pm

Mooie foto's Rob. En inderdaad, dat laatste meisje -Pipi Langkous- had er erg veel plezier in. Ik heb haar ook gefotografeerd maar het is niet zo mooi gelukt als bij jou.
Ik las in de krant dat er 230.000 bezoekers geweest zijn. Fotograferen viel niet altijd mee.

Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik ook wat foto's in jouw draadje plaats. Evt. zou de moderator er een verzameldraadje van kunnen maken.

1. Zaterdagavond bij de Statues by Night

Afbeelding

2.

Afbeelding

3.

Afbeelding

4.

Afbeelding

5. De anatomische les van Dr. Nicolaes Tulp, schilderij van Rembrandt. Het lijk kwam plotseling weer tot leven!

Afbeelding

6.

Afbeelding

7. "Becoming". De winnares bij de professionals, de Portugese Helena Reis. Het kostte zeker 10 minuten om haar zo in het graniet te krijgen.

Afbeelding

8. Griekse schone.

Afbeelding

9.

Afbeelding
Groeten, Johan

Foto's:
https://jdroog.myportfolio.com

André
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door André » di okt 02 2012 2:04 pm

Ik was er ook, en volgens mij waren er wel meer dan 230.000 bezoekers. Vorig jaar had men het over 300.000 bezoekers en voor mijn gevoel was het dit jaar nog drukker. Voor mij was dit de 5e of 6e keer op rij dat ik er was, en het valt mij op dat het steeds lastiger gaat worden om mooie foto's te maken. Zeker full-body is haast niet meer te doen door de drukte. Steeds meer standbeelden voeren ook steeds vaker act's op wat de bezoeker veel langer vasthoud. Dit maakt het natuurlijk tot een fantastisch leuk en gezellig evenement, maar voor de fotograaf wel steeds lastiger. Ik ben in die 4 uur dat het evenement duurt, tot ruim over de helft van de route gekomen. Ik heb dus een behoorlijk aantal beelden door tijdgebrek gewoon gemist.

Ik zie in ieder geval al leuke platen voorbij komen en zal mijn selectie vandaag of morgen plaatsen. Ik doe dit wel in een apart draadje omdat het tevens als D600 test is gedaan.

Maar hoe dan ook, ik heb weer erg genoten van het evenement en kijk nu al weer uit naar de 2013 editie, hopelijk dat de organisatie het dan weer over 2 dagen gaat verdelen zoals de eerste editie's waren.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

beeldje

Bericht door beeldje » di okt 02 2012 3:18 pm

Mooie foto's van een mooi evenement, waar ik zelf als standbeeld al jaren aan deelneem.

Het is druk en het is lastig om goede foto's te maken, maar ik erger me steeds meer aan fotografen (de goede niet te na gesproken).

Zo'n dag duurt voor een standbeeld over het algemeen 10 tot 12 uur waarvan je 4 keer 40 minuten staat. Zodra je aankomt ben je publiekelijk (lees: van de fotografen) bezit. In alle rust schminken en "een beeld worden" is er niet meer bij. Op een gegeven moment heeft de organisatie alle fotografen weggestuurd uit de kerk, waar de beelden zich aan het schminken waren.

Omdat het zo druk is, ben je vaak gedwongen om naast het podium te eten en/of te drinken en het lijkt wel alsof iedereen er dan opduikt om een foto te maken. Niets leuker dan een etend standbeeld!

Het komt regelmatig voor dat een kind dat voor mij staat, weggetrokken wordt door een fotograaf - het kind staat dan in de weg!

Het is voor ons - standbeelden - moeilijk om een goed evenwicht te vinden tussen publiek, jury en fotograaf!

PvGessel
Forumlid
Forumlid

Bericht door PvGessel » di okt 02 2012 7:20 pm

Pippi is erg mooi Rob. Dat licht door het haar en de enthousiasme die ze uitstraalt. Heel mooi.
Ben zelf dit jaar niet geweest vanwege een dubbele afspraak. Ik moest de andere nakomen en dus niet naar Arnhem. :(
M.v.g Peter.

D750 met wat Sigma ART glas.

robcctje
Clublid
Clublid

Bericht door robcctje » di okt 02 2012 7:35 pm

Hoi JDPix

Ik vind het leuk dat jij je foto,s ook hier plaatst,kan men een beetje vergelijken wat de andere voor instellingen en dergelijken heeft.
Ze mogen er wat mij betreft wel een verzameldraadje van maken.

@ Andre

Wij waren er al om 11.30,hebben eerst wat gegeten en zijn toen richting markt gelopen waar al veel kinderen klaar waren.
Ik ben wel benieuwd naar jou beelden met de D600.

@ Beeldje

Het was zeker druk,en omstreeks 2/half 3 was er hier en daar geen doorkomen meer aan.
Als men naar zo een evenement heen gaat moet men inkoop nemen dat je niet overal bij kunt,en als het ons te druk was zijn we verder gelopen.
Maar ik moet zeggen,{ik had een Tamron 18-270 bij me}dat ik daar me goed uit de voeten kan bij zo veel mensen.
Andere beelden laat ik nog wel zien.

Gr Rob

André
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door André » di okt 02 2012 8:35 pm

Bij Pipi Langkous heb ik echt een hele tijd gestaan, dat kind was zo ontzettend leuk en bruiste echt van de energie, vooral als ze met haar paard boven haar hoofd stond. Echt geweldig. Helaas stond op het moment dat ik er was de zon echt heel ongelukkig en hoe ik ook ging staan, een mooie foto maken van Pipi was haast onmogelijk, maar man o man wat heb ik genoten van dit kind.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

JDPix
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door JDPix » di okt 02 2012 9:11 pm

beeldje schreef:Mooie foto's van een mooi evenement, waar ik zelf als standbeeld al jaren aan deelneem.

Het is druk en het is lastig om goede foto's te maken, maar ik erger me steeds meer aan fotografen (de goede niet te na gesproken).

Zo'n dag duurt voor een standbeeld over het algemeen 10 tot 12 uur waarvan je 4 keer 40 minuten staat. Zodra je aankomt ben je publiekelijk (lees: van de fotografen) bezit. In alle rust schminken en "een beeld worden" is er niet meer bij. Op een gegeven moment heeft de organisatie alle fotografen weggestuurd uit de kerk, waar de beelden zich aan het schminken waren.

Omdat het zo druk is, ben je vaak gedwongen om naast het podium te eten en/of te drinken en het lijkt wel alsof iedereen er dan opduikt om een foto te maken. Niets leuker dan een etend standbeeld!

Het komt regelmatig voor dat een kind dat voor mij staat, weggetrokken wordt door een fotograaf - het kind staat dan in de weg!

Het is voor ons - standbeelden - moeilijk om een goed evenwicht te vinden tussen publiek, jury en fotograaf!
Mag iedereen zomaar in de kerk komen als jullie geschminkt worden? Dat verbaast me zeer! Ik denk dat je dat eerder de organisatie moet verwijten dan de fotografen.

Jullie zouden de organisatie moeten vragen naar een afgeschermde plek tijdens de pauzes.

En fotografen hebben niet altijd begrip voor de rest van het publiek en andersom. Maar bij zo een druk evenement is het geven en nemen; meestal gaat het wel goed is mijn ervaring.

Kun je (wil je) omschrijven hoe je er uit ziet als statue? Misschien heb ik of iemand anders wel een mooie foto van je!
Groeten, Johan

Foto's:
https://jdroog.myportfolio.com

André
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door André » di okt 02 2012 9:32 pm

Ik dacht eigenlijk dat het de afgelopen 2 of 3 jaar al niet meer was toegestaan om te fotograferen bij het schminken, maar als dat dus blijkbaar wel mag, ben ik het mijn voorganger eens dat dat verwijt niet bij de fotografen maar bij de organisatie thuis hoort. Eigenlijk zouden ze gewoon een entree prijs moeten vragen voor de geweldige evenement. Dat is logistiek best lastig te regelen, sluit het centrum maar eens zo af dat je er alleen in kunt als je entree betaald. Een oplossing zou natuurlijk zijn het hele evenement verhuizen naar een gebied waar dit wel mogelijk is, een goed voorbeeld is de fantasy fair in haarzuilen of arcen. Maar ik denk dat de middestand van Arnhem weer niet blij zou zijn met zo'n oplossing. Ik zou er in ieder geval best een entree bedrag voor over hebben als daarmee de toegankelijkheid voor fotografen hiermee zou toenemen.

oud0001

Bericht door oud0001 » wo okt 03 2012 2:04 am

Leuke platen weer.

Peter
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Peter » wo okt 03 2012 7:14 am

Pippi heeft zich al gemeld. :wink:

Wellicht kan/wil een van jullie haar nog blijer maken

http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 37&t=43136" onclick="window.open(this.href);return false;

René S64
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door René S64 » wo okt 03 2012 10:48 am

Rob en Johan,
Mooie shots hoor idd prachtig weertje zo te zien.
Rob ik ben benieuwd naar de rest, het gaat je goed af daar hoor. :wink:
Wat betreft het bericht van "beeldje", je hebt helemaal gelijk.! Wat meer respect en geduld voor de mensen die daar poseren en staan.
Tenslotte is het de bedoeling iedereen een leuke dag te bezorgen.
groet,
René
Besmet met het NAS-virus, Intussen gevaccineerd met het Sony-vaccin.

robcctje
Clublid
Clublid

Bericht door robcctje » do okt 04 2012 7:40 pm

Hierbij nog een paar beelden.
1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding
Hier een indruk hoe druk het was

9
Afbeelding

10
Afbeelding

11
Afbeelding

12
Afbeelding

Veel kijk plezier.

Gr Rob

Peter
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Peter » do okt 04 2012 8:29 pm

Als ik al die fraaie foto's zie dan baal ik dat ik er niet bij kon zijn.

bedankt dat we even mee kunnen kijken :wink:

jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door jan » do okt 04 2012 9:09 pm

Mooie plaatjes komen hier voorbij. Complimenten aan allen.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”