Hier een paar beelden.
1

2

3

4

5

Deze laatste had er veel plezier.
Later op de dag,ongeveer 14.00uur werd het toch wel erg druk,maar ondanks toch alles kunnen zien.
Gr Rob
Mag iedereen zomaar in de kerk komen als jullie geschminkt worden? Dat verbaast me zeer! Ik denk dat je dat eerder de organisatie moet verwijten dan de fotografen.beeldje schreef:Mooie foto's van een mooi evenement, waar ik zelf als standbeeld al jaren aan deelneem.
Het is druk en het is lastig om goede foto's te maken, maar ik erger me steeds meer aan fotografen (de goede niet te na gesproken).
Zo'n dag duurt voor een standbeeld over het algemeen 10 tot 12 uur waarvan je 4 keer 40 minuten staat. Zodra je aankomt ben je publiekelijk (lees: van de fotografen) bezit. In alle rust schminken en "een beeld worden" is er niet meer bij. Op een gegeven moment heeft de organisatie alle fotografen weggestuurd uit de kerk, waar de beelden zich aan het schminken waren.
Omdat het zo druk is, ben je vaak gedwongen om naast het podium te eten en/of te drinken en het lijkt wel alsof iedereen er dan opduikt om een foto te maken. Niets leuker dan een etend standbeeld!
Het komt regelmatig voor dat een kind dat voor mij staat, weggetrokken wordt door een fotograaf - het kind staat dan in de weg!
Het is voor ons - standbeelden - moeilijk om een goed evenwicht te vinden tussen publiek, jury en fotograaf!