Gitzo

Discussies over statieven
Robert
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Gitzo

Bericht door Robert » do jun 07 2012 10:57 pm

Er staat er een Novoflex Classic Ball 5 te koop:
http://www.fotoapparatuur.nl/Novoflex/S ... 45210.html
groeten Robert

raymonidas
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door raymonidas » wo okt 03 2012 3:22 pm

John Hoenen schreef:
raymonidas schreef:Kijk daar heb ik wat aan. In hun reclame zeggen ze van Novoflex juist dat hij niet beweegt tijdens en na vastzetten.....zou het exemplarisch kunnen zijn? Of heb je een ouder type misschien? Is het de Classic ball-5? Dat nazakken is ook het probleem waar ik bij het hele kleine (macro) tegen kom. Die heeft niet de neiging maar doet het echt :evil:
Proficiat met je aankoop, maar als ik de test zo zie zou ik de Feisol kop gewoon houden... :D
Afgelopen week de set van Gitzo-Feisol kunnen testen in de workshop Bayerischen Wald met Marco de Paauw. Ik mocht van hem zijn Sigma 300/800 lenen. :lol: :lol: Daar het balhoofd flink mee gemarteld. Statief is fantastisch, maar de Feisol 50D bleek bagger....in deze zware test dan natuurlijk.

1. klemming van het adapterplaatje bleek vaak na normaal stevig vastzetten vrijwel niet meer los te krijgen.
2. frictieinstelling werkt niet goed, objectief na iets losgezet te hebben klapte ineens om terwijl mijn vinger ertussen zat. Stond bijna met de wolven mee te joelen :)
3. bevestigingsplaat, welke aan de ball vastgeschroefd zit, kwam los te zitten, waardoor het geheel enorm stond te wiebelen.

Het grote voordeel van de Novoflex schijn te zijn dat je kan zien of hij los, half of helemaal vastzit. Ervaringen????
Nikon....what else.....

Schrave Multi-Media

http://www.schrave.nl/

JvdKooij
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door JvdKooij » do okt 04 2012 10:25 am

Als je met dat soort lenzen aan de gang gaat, zou ik toch overgaan op een Wimberley :D
Groetjes,
Jaap

Plaats reactie

Terug naar “Statieven”