En mijn baas vragen om highend tl

Groet,
Edwin
Dat was mij eerder ook al opgevallen: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... f7#p564616" onclick="window.open(this.href);return false;george013 schreef:Gewoon uit nieuwsgierigheid de 2 foto's vergeleken, de exif dan. Wat mij opviel was het volgende verschil
foto 1.
WB RB Levels 7.0273437 0 7.0273437 0.03515625
foto 2
WB RB Levels 0.20703125 2.07421875 0.26953125 0.21875
Hoogfrequent TL (ik dacht de dubbele frequentie van "normale" TL's -----> 100 hertz), is toch al jaren reeds een algemeen gebruikelijke standaard. Met de nog strakkere bezuinigingen denk ik niet dat zoiets snel vervangen wordt. Daarvoor heb je nieuwe armaturen nodig (die rechthoekige kastjes om de lampen aan te sturen). Maar het zou wel degelijk positief effect kunnen hebben op de gemoedstoestand waar mensen zich in begeven.edrocket schreef: En mijn baas vragen om highend tl:ik werk met gedragsmoeilijke verstandelijk gehandicapten die misschien nog wel meer last hebben van dit licht dan mijn foto's...
Mmm... "omzetten"? Converteren dan toch hopelijk en niet toekennen?edrocket schreef:kleurprofiel omgezet van adobe RGB naar sRGB.
Wat is het verschil tussen omzetten en converteren?iJoost schreef:Mmm... "omzetten"? Converteren dan toch hopelijk en niet toekennen?edrocket schreef:kleurprofiel omgezet van adobe RGB naar sRGB.
Als ik dat wist wat topic starter met omzetten bedoelde hoefde ik het niet te vragen.george013 schreef:Wat is het verschil tussen omzetten en converteren?iJoost schreef:Mmm... "omzetten"? Converteren dan toch hopelijk en niet toekennen?edrocket schreef:kleurprofiel omgezet van adobe RGB naar sRGB.
Toekennen, nee.Toekennen verandert de pixels niet maar zet er alleen botweg een ander kleurprofiel bij en verandert daardoor de kleuren. In de meeste gevallen slaat dat nergens op en moet je het vooral niet doen.
Converteren zet er ook een ander kleurprofiel op en past de pixels daarop aan zodat de kleuren juist niet veranderen.
In Capture NX2 heet het omzetten. Is dat niet hetzelfde dan?iJoost schreef:Mmm... "omzetten"? Converteren dan toch hopelijk en niet toekennen?edrocket schreef:kleurprofiel omgezet van adobe RGB naar sRGB.