Ballen

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Marja
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Ballen

Bericht door Marja » wo okt 17 2012 6:51 pm

Wat vinden jullie van deze ballen?

Deze foto heb ik vandaag genomen in Dordrecht.

Groet

Marja

Afbeelding

Martin-L

Re: Ballen

Bericht door Martin-L » wo okt 17 2012 7:04 pm

Een goed idee, maar het licht werkt niet mee. De uitgebeten lucht en het contrastloze bruin in de reflecties halen een goed idee omlaag.
Wellicht een optie om een uitsnede te maken van alleen de ballonnen en omtoveren tot een hoog contrast zwart wit plaat?

Pjerry
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Pjerry » wo okt 17 2012 7:41 pm

Helemaal eens met Martin. De foto is nu erg vlak geworden en kan me weinig bekoren.
Het weer werkte ook niet echt mee zo te zien. Een blauwe lucht (met hier en daar een wolkje) zou lekkerder zijn geweest. Het kan niet altijd meezitten :P.

a vgastel
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door a vgastel » wo okt 17 2012 8:00 pm

Pjerry schreef:Helemaal eens met Martin. De foto is nu erg vlak geworden en kan me weinig bekoren.
Het weer werkte ook niet echt mee zo te zien. Een blauwe lucht (met hier en daar een wolkje) zou lekkerder zijn geweest. Het kan niet altijd meezitten :P.
Je zou het wat meer moeten proberen bij beter weer sla ze op in een map bij elkaar en vergelijk.
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8

george013

Bericht door george013 » wo okt 17 2012 8:41 pm

Als je de donkere partijen ophaalt krijg je een heel ander beeld. Hoef je de lucht niet te veranderen.
George

Marja
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marja » wo okt 17 2012 9:05 pm

Bedankt allen voor de reacties.

Aangezien ik vaak genoeg in het centrum van Dordrecht kom,ga ik de ballen bij mooi weer nog eens nemen.

En verder kijk ik of ik met bewerken het ook nog kan verbeteren.

Groet

Marja

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » wo okt 17 2012 9:44 pm

Ik vind het een leuk abstract beeld. Technisch niet perfect maar op zich ok en de moeite waard er meer uit te halen.
Daarom heb ik er in Lightroom een, vrij extreme, bewerking op los gelaten. De foto is ook horizontaal geflipt, oogt beter vind ik.
Als je het plaatsen van de bewerking niet op prijs stelt haal ik 'm gelijk weg.

Afbeelding

george013

Bericht door george013 » wo okt 17 2012 10:54 pm

Even terugkomend op eerdere reactie, ik zie geen uitgebeten lucht. In de ballen.
Ik ga er niet mee spelen maar als je de donkere partijen lichter maakt heb je al een heel ander beeld. Heb je mi geen andere kleur voor nodig.
George

Marja
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marja » do okt 18 2012 8:31 am

Skippy schreef:Ik vind het een leuk abstract beeld. Technisch niet perfect maar op zich ok en de moeite waard er meer uit te halen.
Daarom heb ik er in Lightroom een, vrij extreme, bewerking op los gelaten. De foto is ook horizontaal geflipt, oogt beter vind ik.
Als je het plaatsen van de bewerking niet op prijs stelt haal ik 'm gelijk weg.

Afbeelding
Ik vind het wel apart zo,maar ik zou het zelf zo nooit doen.

Maar hij mag best blijven staan van mij.

Groet

Marja

Marja
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marja » do okt 18 2012 8:35 am

george013 schreef:Even terugkomend op eerdere reactie, ik zie geen uitgebeten lucht. In de ballen.
Ik ga er niet mee spelen maar als je de donkere partijen lichter maakt heb je al een heel ander beeld. Heb je mi geen andere kleur voor nodig.
George
Ik heb de foto wat bewerkt en hij lijkt mij al beter.

Groet

Marja

Afbeelding

george013

Bericht door george013 » do okt 18 2012 8:56 am

Veel beter. Je kunt ze nog steeds maken begrijp ik. Als je vanuit dezelfde positie de foto opnieuw neemt en juist niet bij mooi weer, dan kun je de belichting meer richten op die donkere partijen.Of je vergeet de detaillering in de weerspiegelde lucht gewoon. Het is het proberen waard.
George

Marja
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marja » do okt 18 2012 10:00 am

george013 schreef:Veel beter. Je kunt ze nog steeds maken begrijp ik. Als je vanuit dezelfde positie de foto opnieuw neemt en juist niet bij mooi weer, dan kun je de belichting meer richten op die donkere partijen.Of je vergeet de detaillering in de weerspiegelde lucht gewoon. Het is het proberen waard.
George
Ik heb de huidige foto nog een keer bewerkt met schaduwen en hooglichten.

Dit beeld,dat ik trouwens erg lelijk vind,staat op een sokkel en ik moet mijn camera naar boven richten,maar om het te fotograferen is het leuk om te doen.

Toen ik er heen ging had ik een groothoeklens op mijn camera,maar als ik een volgende keer ga,neem ik een 18-105 mm lens mee,dan kan ik

het onderwerp meer naar me toehalen.

Groet

Marja

Pjerry
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Pjerry » do okt 18 2012 11:17 am

Ondanks wat george zegt, blijf ik erbij dat dit een grauwe foto is die best wel een blauw luchtje (met wolkje) kan gebruiken.

Wat misschien wel erg mooi is, is om deze foto in z/w om te zetten. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat uitpakt.

Marja
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marja » do okt 18 2012 12:43 pm

Pjerry schreef:Ondanks wat george zegt, blijf ik erbij dat dit een grauwe foto is die best wel een blauw luchtje (met wolkje) kan gebruiken.

Wat misschien wel erg mooi is, is om deze foto in z/w om te zetten. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat uitpakt.
Ik las je bericht en ik heb de foto in zwart-wit gezet en eerlijk gezegd, is dit ook niet slecht.

Groet

Marja

Afbeelding

Pjerry
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Pjerry » do okt 18 2012 12:50 pm

By far de beste van wat ik langs heb zien komen. Nu zit de nodige spanning in de foto, die ik eerst miste.

Je hebt hem met een groothoek genomen hè. Heb je nog ruimte om hem iets ruimer te kaderen? Ik denk dat daar ook nog wel wat winst te halen is. Nu is hij erg ingepakt.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”