Windows 8 compatibiliteit
- plincky
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Windows 8 compatibiliteit
Wil alleen maar aangeven dat ik ook maar op zijn blauwe ogen hebt geloofd wat hij vertelde, en zelf niet echt onderzoek gedaan.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Windows 8 is niet nieuw ontwikkeld.
De "Metro"-interface, (naam die ze niet meer willen/mogen gebruiken) is ontwikkeld voor touch screen.
Ze willen een universele look&feel voor alle windows devices, dus hebben ze de Metro interface die ze voor de Smartphone/Tablet en Xbox ontwikkeld hebben nu ook naar Windows gebracht.
Ze hebben gewoon Windows7 genomen, daar wat optimalisaties in gestopt en er de Metro GUI op geplakt.
Het verschil tussen Win7 en Win8 is onder de motorkap veel kleiner dan het verschil tussen Win7 en Vista.
De "Metro"-interface, (naam die ze niet meer willen/mogen gebruiken) is ontwikkeld voor touch screen.
Ze willen een universele look&feel voor alle windows devices, dus hebben ze de Metro interface die ze voor de Smartphone/Tablet en Xbox ontwikkeld hebben nu ook naar Windows gebracht.
Ze hebben gewoon Windows7 genomen, daar wat optimalisaties in gestopt en er de Metro GUI op geplakt.
Het verschil tussen Win7 en Win8 is onder de motorkap veel kleiner dan het verschil tussen Win7 en Vista.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Nou ja, ik gebruik nog Win XP, maar gebruik relatief weinig het start-menu. Voor de meest gebruikte programma's heb ik op het bureaublad snelkoppelingen van de programma's staan, of in een te openen mapje op het bureaublad waar bepaalde typische tooltjes instaan, om het overzichtelijk te houden.yzf1kr schreef: Het oude buroblad is er nog gewoon.
Het startmenu is vervangen door het scherm met tegeltjes.
.......
De grote winst van Win8 zit hem in de opstartsnelheid, en het geheugen management. Win8 boot 3 tot 4 keer zo snel als Win7
Als ik maar wel gewoon de "verkenner" kan gebruiken. Het venster om met bestanden te kunnen omgaan.
En dan niet de vreselijk vervelende versie zoals van Wndows Vista (zoals dat op mijn laptop zit), maar gewoon simpel voor alle schermen hetzelfde, of het nu om mediabestanden gaat of data-bestanden.
Als het sneller werkt, en het geheugenmanagement is beter, lijken mij dat dan de meer belangrijke voordelen.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- plincky
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
@yzfqkr
Ja precies, dat is zo' n beetje wat ik ook wilde zeggen 2 post geleden.
Ja precies, dat is zo' n beetje wat ik ook wilde zeggen 2 post geleden.

-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Ik denk dat het voor jou dan wel een stap vooruit is.Léon Obers schreef:Nou ja, ik gebruik nog Win XP, maar gebruik relatief weinig het start-menu. Voor de meest gebruikte programma's heb ik op het bureaublad snelkoppelingen van de programma's staan, of in een te openen mapje op het bureaublad waar bepaalde typische tooltjes instaan, om het overzichtelijk te houden.yzf1kr schreef: Het oude buroblad is er nog gewoon.
Het startmenu is vervangen door het scherm met tegeltjes.
.......
De grote winst van Win8 zit hem in de opstartsnelheid, en het geheugen management. Win8 boot 3 tot 4 keer zo snel als Win7
Als ik maar wel gewoon de "verkenner" kan gebruiken. Het venster om met bestanden te kunnen omgaan.
En dan niet de vreselijk vervelende versie zoals van Wndows Vista (zoals dat op mijn laptop zit), maar gewoon simpel voor alle schermen hetzelfde, of het nu om mediabestanden gaat of data-bestanden.
Als het sneller werkt, en het geheugenmanagement is beter, lijken mij dat dan de meer belangrijke voordelen.
Het buroblad is er nog, de verkenner is er ook nog gewoon.
En je bestandjes kan je nog op de oude manier op je buroblad zetten, of via je verkenner, met de rechter muisknop “pinnen” als tegeltje.
Win8 gaat ook veel beter om met SSD’s, doordat ze een hoop zaken die je voorheen manueel moest toepassen of starten, nu standaard zijn.
Maar als ik me niet vergis wilde jij sowieso een nieuwe PC aanschaffen.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Dat klopt, maar heeft vertraging opgelopen omdat mijn dochter op de intensive care afdeling in het Radboudziekenhuis heeft gelegen en ik met het herstel wat andere zaken aan mijn hoofd had. Het is nu gelukkig van de baan, en heb nu weer meer tijd om het opnieuw op te pakken. Ik dacht dan maar meteen naar Windows 8 te gaan.yzf1kr schreef: Maar als ik me niet vergis wilde jij sowieso een nieuwe PC aanschaffen.
Vriendelijke groet, Léon Obers