Achter de schermen heb ik contact gehad met iemand van het forum waar ik altijd zit. . Hij had nog een kapot objectief liggen en heeft wat onderdelen eraf gehaald en naar mij opgestuurd.
Deze heb ik mogen ontvangen en heb de onderdelen thuis op m'n gemak eens bekeken, diverse internetfora en filmpjes gekeken hoe of wat wat betreft het demonteren van het objectief.
Met de meeste voorzichtigheid heb ik het objectief gedemonteerd, oude kapotte onderdelen eruit gehaald en de onderdelen van Redcat gemonteerd met veel geduld en nog meer voorzichtigheid.
Bij het monteren van het laatste schroefje, damn wat klein :eyes , ging er een rilling van geluk door me heen, ik heb geen onderdelen meer over, alles zit op zijn plaats, alles draait en glijd soepeltjes.
Het moment van de waarheid komt eraan, objectief op de body plaatsen, kwart slag draaien en.................klik! Hij zit vergrendeld
Het wordt steeds spannender....*tromgeroffel* *tromgeroffel* * tromgeroffel*
Van de camera zet ik langzaam het knopje in de "On" stand, yessssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss, hij doet het.
Inzoomen, uitzoomen, scherp stellen, alles doet het weer als vanouds.
De kapotte onderdelen. Het ging met name om de 2 kunststof ringen op de voorgrond.
De nieuwe onderdelen gemonteerd en wel