D800(E) fix voor links-focuseringsprobleem?!

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Jaap_van_Ekris

Re: D800(E) fix voor links-focuseringsprobleem?!

Bericht door Jaap_van_Ekris » zo nov 11 2012 2:17 pm

CaptainHook schreef:Het 'vervelende' met dit soort problemen van high-tech fotografie equipment is, dat het lastig is om in te schatten hoeveel exemplaren nou echt getroffen zijn...
Klopt, maar aan de andere kant. Ik ken zelf in ieder geval 5 individuele gevallen, bij mensen die daarvoor op een D3 of D700 met dezelfde lenzen geen problemen hadden. Nu kun je het wijten aan massa-hysterie, maar ook mensen die gewoon meten concluderen op basis van feiten dat er een stevig probleem is (zie bijvoorbeeld dit artikel) en ook mensen in deze thread.
CaptainHook schreef:Vergeet natuurlijk niet dat online, heden te dage, dit soort issues enorm opgeblazen wordt! Er zijn wel mensen die moord en brand schreeuwen dat het niet deugt, maar je ziet zelden mensen die hoog van de toren blazen dat het bij hun allemaal goed werkt... (of denken ze dat?) :?
Kan zijn, en ik hoop dat ik een van de weinige mensen ben met dit probleem. Maar als ik zie hoeveel mensen in deze en andere threads al aangeven een probleem te hebben, weet ik vrij zeker dat er minstens 10 D800(E)'s in Nederland zijn die dit probleem hebben. Het feit is dat dit een probleem is, en dat het niet voortkomt uit onkunde van de gebruiker.

Bedenk wel, AF is bijna onmisbaar op een toestel als dit. Je krijgt met 36MP op het oog een beeld gewoon niet scherp genoeg. Zelf gebruik ik een vergrotend oculair en het helpt, maar het is niet genoeg. Dit is de equivalant van een nieuwe auto die het gewoon niet start. En een enkele auto kan nog, maar als je wat grotere aantallen gaat zien dan is dat gewoon teveel. Dat heeft gewoon de eigenschappen van een structureel probleem. Als 1% van alle nieuwe BMW's niet zou starten, dan zou men ook vragen gaan stellen.

En dat betekend dat Nikon iets moet gaan doen om het op te gaan lossen. En Nikon onderkent het probleem niet, ze accepteren de body in service, en dat is het dan. Intussen heeft mijn body meer opnames gemaakt met callibreren dan met normaal fotograferen. en dan ga ik me toch op mijn hoofd krabben of Nikon wel gezond bezig is.

Jaap

imarcus
Forumlid
Forumlid

Bericht door imarcus » zo nov 11 2012 4:17 pm

lock schreef:Een russische groep beschrijft op een website hoe ze de D800 helemaal hebben gesloopt en hoe ze de AF unit hebben onderzocht.
Interessant, heb je een link?

lock
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door lock » zo nov 11 2012 5:00 pm

Het is volledig in het russisch. En de site is alleen voor leden beschikbaar. Je moet dus een account aanmaken in het russisch. Een van mijn mensen op het werk is van oorsprong Oekraiens. Die heeft een gastaccount aangemaakt en mij uitgelegd wat er stond. Zo is mij niet duidelijk of de beoordeling van de variatie in kwaliteit van de sensoren nu bepaald is nadat de camera uit elkaar was gehaald, of ervoor (mbv bekende software).

imarcus
Forumlid
Forumlid

Bericht door imarcus » zo nov 11 2012 5:06 pm

lock schreef:Het is volledig in het russisch. En de site is alleen voor leden beschikbaar. Je moet dus een account aanmaken in het russisch. Een van mijn mensen op het werk is van oorsprong Oekraiens. Die heeft een gastaccount aangemaakt en mij uitgelegd wat er stond. Zo is mij niet duidelijk of de beoordeling van de variatie in kwaliteit van de sensoren nu bepaald is nadat de camera uit elkaar was gehaald, of ervoor (mbv bekende software).
Misschien m.b.v. Copy -> Google Translate -> Paste?

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » zo nov 11 2012 11:26 pm

Sorry voor de off topic maar :
lock schreef:ik heb mogen spelen met de 5dMKIII van een maat van mij, maar die Af is héél erg goed.
Die 5d's hebben wel een natuurlijke aantrekkingskracht op vogels, kan Jaap goed gebruiken. :wink:

Afbeelding
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

lock
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door lock » ma nov 12 2012 12:34 am

Hij is leuk :P

Jan en Yuul
Clublid
Clublid

Bericht door Jan en Yuul » ma nov 12 2012 5:54 am

imarcus schreef:
lock schreef:Een russische groep beschrijft op een website hoe ze de D800 helemaal hebben gesloopt en hoe ze de AF unit hebben onderzocht.
Zeer interessant. Mijn Yuul is Russische, zit veel op de fora aldaar, maar kent dit niet. Stuur de link toch maar even door als je wilt.Bij voorbaat onze dank.

Groet,

Jan (van Yuul :D )
Z9, Z7, Z6, D850, D7200 (Yuul), D810, D800E, D700 (Jan), divers glaswerk en een SB-800

Sharkey
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Sharkey » ma nov 12 2012 10:27 am

Jaap_van_Ekris schreef:Nikon Nederland geeft aan dat ze vanuit Japan nieuwe protocollen hebben, en dat ze weer een poging willen wagen. Dus mijn D800e is weer onderweg naar NSP.
Laat svp zo spoedig mogelijk het resultaat weten als je blieft.
Want dit zou betekenen dat, nu ze nieuwe protocollen hebben, we ervan uit moeten gaan dat ze het nu ook beter zouden moeten kunnen afstellen/verhelpen als de vorige maal.

Ben ook benieuwd of ze eigenaren van een D800 die hun camera al bij NSP hebben langs gaan ivm het focus-gedoe, ook op de hoogte brengen dat ze nu een betere procedure hebben. Lijkt mij niet meer dan logisch . . . . toch?
Althans ik mag er toch vanuit gaan dat een nieuwe Japanse richtlijn ook zal leiden tot een beter resultaat.
Ik ben echt benieuwd naar de opvolg acties van Nikon. . . . .
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf

Jaap_van_Ekris

Bericht door Jaap_van_Ekris » ma nov 12 2012 12:10 pm

a90 schreef:Die 5d's hebben wel een natuurlijke aantrekkingskracht op vogels, kan Jaap goed gebruiken. :wink:
Afbeelding
Hij is wel erg gaaf :)

Probeer hem dan nog maar eens scherp te krijgen met die 5D :)

Jaap

Jaap_van_Ekris

Bericht door Jaap_van_Ekris » ma nov 12 2012 12:14 pm

Sharkey schreef:Ben ook benieuwd of ze eigenaren van een D800 die hun camera al bij NSP hebben langs gaan ivm het focus-gedoe, ook op de hoogte brengen dat ze nu een betere procedure hebben. Lijkt mij niet meer dan logisch . . . . toch?
Althans ik mag er toch vanuit gaan dat een nieuwe Japanse richtlijn ook zal leiden tot een beter resultaat.
Ik ben echt benieuwd naar de opvolg acties van Nikon. . . . .
Lijkt mij ook, maar ik heb er zelf achteraan moeten bellen. Vorige maand gaf Nikon Nederland (niet NSP) mij aan dat ze nieuwe spullen zouden krijgen en dat ik even geduld moest hebben. Na een maand was mijn geduld en na bellen gaven ze aan dat ze betere protocollen hadden.

Dat russische verhaal stemt niet positief overigens. Veel variatie is killing op een device wat zo precies moet functioneren. Dan kan het wel eens zijn om echt van dit probleem af te komen je complete binnenwerken moet gaan vervangen :(

Jaap

Johan v. V.
Clublid
Clublid

Bericht door Johan v. V. » ma nov 12 2012 2:58 pm

a90 schreef:Afbeelding
Zo zie je maar dat je met een Canon best iets goeds kunt doen! :P
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen

Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.

Jan en Yuul
Clublid
Clublid

Bericht door Jan en Yuul » ma nov 12 2012 5:18 pm

Jan en Yuul schreef:
imarcus schreef:
Zeer interessant. Mijn Yuul is Russische, zit veel op de fora aldaar, maar kent dit niet. Stuur de link toch maar even door als je wilt.Bij voorbaat onze dank.

Groet,

Jan (van Yuul :D )
Beste Lock hierbij een herhaald verzoek.

Groet,

Jan (van Yuul :) )
Z9, Z7, Z6, D850, D7200 (Yuul), D810, D800E, D700 (Jan), divers glaswerk en een SB-800

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » wo nov 14 2012 2:42 pm

Ik ben bang dat we die link niet meer krijgen.

Jan en Yuul
Clublid
Clublid

Bericht door Jan en Yuul » wo nov 14 2012 4:37 pm

Marten schreef:Ik ben bang dat we die link niet meer krijgen.

wij zijn er ook bang voor .....

Sharkey
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Sharkey » vr nov 23 2012 12:48 pm

Jaap_van_Ekris schreef:Nikon Nederland geeft aan dat ze vanuit Japan nieuwe protocollen hebben, en dat ze weer een poging willen wagen. Dus mijn D800e is weer onderweg naar NSP.
Heb je je camera inmiddels al weer terug???
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”