gijs sandberg schreef:Beste Han,
Eens met Leon.
Dat zou betekenen dat het product (door hogere logistieke kosten) aanzienlijk duurder zou worden.
De strategie die Nikon gebruikt is (om die redenen) begrijpelijk en in dit forum al eerder toegelicht.
Groeten, Gijs
Ik ben het daar dus niet mee eens, Nikon had dan op z'n minst een stikker op de doos kunnen plakken met update via ..... naar volgende/nieuwere versie.
En aanzienlijk duurder wat kost een DVD/CD Ik snap wel dat een fabrikant/importeur/Nikon bepaalde dingen doet maar in sommige gevallen is de klant de dupe. Dat lees je ook regelmatig over camera's die na wel heel korte tijd retour moeten voor herstel, en dan gaat er ook met de reparatie soms nog iets mis. Dat is voor de consument heel frusterend. ook al lossen ze het netjes op voor je gevoel heb je toch een gerepareerde camera of objectief of auto of wasmachine of wat dan ook en in dit geval verouderde software.
Ik weet dat het bij andere fabrikanten net zo gaat die laten de klant ook de producten testen dat is goedkoper dan nog een tijd doorontwikkelen want dan is wellicht de concurrent ze weer een stap voor.
En mede doordat vele aan een bepaald merk camera /caravan/auto verbonden zijn al of niet via een lidmaatschap van een club of gewoon merkentrouw komen ze er vaak mee weg.
En daar moeten we dan mee leren leven. en dat is makkelijker gezegd als het een ander overkomt dan jezelf. dan is dat begrip soms toch wat minder.
Uiteindelijk is de enige reden waarom het zo gaat geld.