Capture NX2 updaten gelukt met jullie hulp

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
motorhan
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Capture NX2 updaten gelukt met jullie hulp

Bericht door motorhan » vr nov 30 2012 10:35 pm

Hallo,

Ik heb een paar weken geleden Capture NX2 gekocht.

als ik klik op welke versie krijg ik dit venster
Afbeelding

Als ik klik op bijwerken krijg ik dit venster
Afbeelding
Als ik het probeer via de Nikon site staat er toch echt dat er een nieuwere versie.
Afbeelding

En krijg ik te zien dat er geen update kan plaatsvinden, en dat het updaten wordt afgebroken
Iemand een idee
Laatst gewijzigd door motorhan op za dec 01 2012 10:06 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Met vr gr,

Han

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Capture NX2

Bericht door Marten » vr nov 30 2012 11:11 pm

Dat is wel een héél erg oude versie. Ik schat zo uit augustus 2009.
2.2.1 liep door naar 2.2.8 in het najaar van 2011;
Daarna kwam 2.3.0 (020300) in dec 2011 en we zitten nu op 2.3.5 ((020305)

Edit: Zie het advies van Patrick hieronder.
Laatst gewijzigd door Marten op vr nov 30 2012 11:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Re: Capture NX2 updaten luk t niet

Bericht door Patrick » vr nov 30 2012 11:13 pm

Ik zou de laatste versie ophalen van de Nikon site en die installeren met behulp van je aangeschafte code.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » za dec 01 2012 12:51 am

motorhan schreef: En krijg ik te zien dat er geen update kan plaatsvinden, en dat het updaten wordt afgebroken
Iemand een idee
Ja, lezen wat het bericht behelst.
Jij hebt versie 2.2.1, Het bericht geeft aan dat de update versie 2.3.5 te installeren is minimaal pas vanaf versie 2.3.0

Afbeelding

Dus download in ieder geval een volledige versie 2.3.0 van de Nikon website (en gebruik je licentiecode):
http://nikonimglib.com/cnx2/index_nl_eu ... os-windows" onclick="window.open(this.href);return false;

Daarna de update 2.3.5 eroverheen.
Vriendelijke groet, Léon Obers

motorhan
Forumlid
Forumlid

Bericht door motorhan » za dec 01 2012 9:25 am

Patrick schreef:Ik zou de laatste versie ophalen van de Nikon site en die installeren met behulp van je aangeschafte code.
Zoals je hierboven kunt lezen dat heb ik geprobeerd maar lukt niet.
Met vr gr,

Han

motorhan
Forumlid
Forumlid

Bericht door motorhan » za dec 01 2012 9:58 am

Marten schreef:Dat is wel een héél erg oude versie. Ik schat zo uit augustus 2009.
2.2.1 liep door naar 2.2.8 in het najaar van 2011;
Daarna kwam 2.3.0 (020300) in dec 2011 en we zitten nu op 2.3.5 ((020305)

Edit: Zie het advies van Patrick hieronder.
Ik vind dat wel een beetje raar, Ik heb hem ca 3 weken geleden bij KE gekocht ze hadden hem niet op voorraad en ik kreeg een berichtje dat ze weer beperkt leverbaar waren.

Het lijkt me normaal dat je dan verwacht de nieuwste versie te krijgen, misschien op een laatste update na. en dan vind ik het ook raar dat je om bij te werken eerst een volgende versie moet downloaden om vervolgens weer bij te zijn.

Maar iedereen bedankt voor hun opmerking(en) en hulp het is inmiddels gelukt.

Ja het is zo eenvoudig als je weet wat je doen moet.
Met vr gr,

Han

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » za dec 01 2012 10:10 am

motorhan schreef: Het lijkt me normaal dat je dan verwacht de nieuwste versie te krijgen, misschien op een laatste update na.
Nee, echt raar is dat niet. Zou betekenen dat verpakte versies met CD-rom die in de winkel liggen en nog niet verkocht zijn om de paar maanden weer terug naar Nikon moeten, de oude CD's eruit en weggegooid, en dan weer met nieuwere CD's roms voorzien moeten worden. Dat worden dan wel heel dure softwaredoosjes door de administratieve controle en arbeidsintensieve rompslomp eromheen.
Omdat je altijd volledige versies van de website kunt downloaden is de verversingsgraad voor CD'roms relatief traag. (Je krijgt tenslotte niet versie 2.0.0 mee).

gijs sandberg
Clublid
Clublid

Re: lijkt me normaal dat je dan verwacht de nieuwste versie

Bericht door gijs sandberg » za dec 01 2012 10:20 am

Beste Han,
Eens met Leon.
Dat zou betekenen dat het product (door hogere logistieke kosten) aanzienlijk duurder zou worden.
De strategie die Nikon gebruikt is (om die redenen) begrijpelijk en in dit forum al eerder toegelicht.

Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

motorhan
Forumlid
Forumlid

Bericht door motorhan » za dec 01 2012 10:44 am

gijs sandberg schreef:Beste Han,
Eens met Leon.
Dat zou betekenen dat het product (door hogere logistieke kosten) aanzienlijk duurder zou worden.
De strategie die Nikon gebruikt is (om die redenen) begrijpelijk en in dit forum al eerder toegelicht.

Groeten, Gijs
Ik ben het daar dus niet mee eens, Nikon had dan op z'n minst een stikker op de doos kunnen plakken met update via ..... naar volgende/nieuwere versie.

En aanzienlijk duurder wat kost een DVD/CD Ik snap wel dat een fabrikant/importeur/Nikon bepaalde dingen doet maar in sommige gevallen is de klant de dupe. Dat lees je ook regelmatig over camera's die na wel heel korte tijd retour moeten voor herstel, en dan gaat er ook met de reparatie soms nog iets mis. Dat is voor de consument heel frusterend. ook al lossen ze het netjes op voor je gevoel heb je toch een gerepareerde camera of objectief of auto of wasmachine of wat dan ook en in dit geval verouderde software.

Ik weet dat het bij andere fabrikanten net zo gaat die laten de klant ook de producten testen dat is goedkoper dan nog een tijd doorontwikkelen want dan is wellicht de concurrent ze weer een stap voor.

En mede doordat vele aan een bepaald merk camera /caravan/auto verbonden zijn al of niet via een lidmaatschap van een club of gewoon merkentrouw komen ze er vaak mee weg.

En daar moeten we dan mee leren leven. en dat is makkelijker gezegd als het een ander overkomt dan jezelf. dan is dat begrip soms toch wat minder.

Uiteindelijk is de enige reden waarom het zo gaat geld.
Met vr gr,

Han

pfitskie
Forumlid
Forumlid

Bericht door pfitskie » za dec 01 2012 10:51 am

gijs sandberg schreef:........De strategie die Nikon gebruikt is (om die redenen) begrijpelijk en in dit forum al eerder toegelicht.......
Ja, dat is ook het eerste wat ik me afvraag voordat ik Capture NX2 ga updaten.
gr
Peter

gijs sandberg
Clublid
Clublid

Re: dat is ook het eerste wat ik me afvraag

Bericht door gijs sandberg » za dec 01 2012 11:04 am

Peter,
Wat vraag je je af ?
Groeten, Gijs

PS ik begrijp Han's irritatie, maar echt, het staat in het handboek...
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » za dec 01 2012 11:05 am

motorhan schreef: Uiteindelijk is de enige reden waarom het zo gaat geld.
Maar dat is voor jezelf evenzeer zo, of ben je bereid 3-5 keer meer te betalen door het duurder worden van een product door een arbeidsintensieve administratieve controle, terugzending naar Nikon, verwisseling van CD's etc., in het ergste geval meerdere keren achter elkaar?

Vind ik bovendien enorme verkwisting van energie. Overigens iets waar in het het huidige economie bestel nauwelijks (in ieder geval te weinig) rekening mee wordt gehouden.
Wat mijn inziens in deze context dan een manco is van Nikon is simpelweg het aanbieden van het kopen van een licentie via internet, met daarbij via dezelfde handeling de download van de software (laatste versie). Een wijze van softwareverkoop die door heel veel bedrijven wel wordt aangeboden.
Laatst gewijzigd door Léon Obers op za dec 01 2012 11:13 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Jur
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jur » za dec 01 2012 11:13 am

Léon Obers schreef: Wat mijn inziens in deze context wel een manco is van Nikon is simpelweg het aanbieden van het kopen van een licentie via internet, met daarbij via dezelfde handeling de download van de software (laatste versie). Een wijze van softwareverkoop die door heel veel bedrijven wel wordt aangeboden.
Via de Nikon website kan overigens wel een licentie worden aangeschaft (helaas niet voor de allerlaagste prijs).

N.B. Klik op Beschikbare versies.
Jur

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » za dec 01 2012 11:33 am

Léon Obers schreef:...Wat mijn inziens in deze context dan een manco is van Nikon is simpelweg het aanbieden van het kopen van een licentie via internet, .....
Ik kan mij voorstellen dat de winkels ook iets te verkopen willen hebben.
Hou het dan bij een doosje met een kaart met een licentie, zonder CD, maar wel met een duidelijke handleiding waar de laatste versie geupload kan worden.
Zoals NX2 soms bij bepaalde cameramodellen (D800E) wordt meegeleverd

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”