Pin-up in de studio en Naturel (portfolio)

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Christhaa
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Pin-up in de studio en Naturel (portfolio)

Bericht door Christhaa » ma dec 03 2012 6:15 pm

Hoi Hoi Benieuwd wat jullie hier van vinden: ik zelf stop foto 1 zo ie zo in me portfolio, welke wouden jullie nog meer gebruiken voor portfolio?
ik weet echt niet welke ik moet van die onderste vijf. Tips??

foto 1:
Afbeelding

foto2:
Afbeelding

foto3:
Afbeelding

foto4:
Afbeelding

foto5:
Afbeelding

foto6:
Afbeelding
Met vriendelijke Groet

Christha

----------------------------------------------------

http://www.fotografechristha.nl
http://www.facebook.nl/fotografechristha

DannySan
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Pin-up in de studio en Naturel (portfolio)

Bericht door DannySan » ma dec 03 2012 7:31 pm

Hmm... dit soort foto's horen te 'knallen' vind ik; en dat mis ik hier totaal.
Foto nummer 1 - waarvan je aangeeft dat deze sowieso in je portfolio gaat - vindt ik te flets.
Met de pose vindt ik niets mis.

Foto nummer 2 vindt ik nog de meest acceptabele, omdat ik daarbij het idee heb dat het gezicht scherp is.
De andere foto's vindt ik onscherp en er lijkt ook nog best wel veel ruis in te zitten.

Iets meer contrast met het witte vlak zou welkom zijn, of het model moet zó scherp/strak/ruisvrij op het witte vlak staan dat het echt aftekent; en dat zie ik hier helaas niet terug.
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.

Christhaa
Forumlid
Forumlid

Bericht door Christhaa » ma dec 03 2012 7:36 pm

Dat onscherpte is door de verkleining daarna heb ik hem "verscherpt" maar daar komt bij dat die ruis er over heen komt. Dit staat dus los van de orgineele grote maar die kunnen hier niet geplaatst worden hihi

De eerste foto hoort in mijn beleving zo. Het gaat om een dromige lichte sfeer, waardoor er door het licht gebruik contrast anders aan komt op het model. Het licht is aan beide zeiden gelijk
Met vriendelijke Groet

Christha

DannySan
Clublid
Clublid

Bericht door DannySan » ma dec 03 2012 7:42 pm

Hoi Christhaa,

een kleine foto kan er nog steeds 'scherp' op staan hoor; en de grootste zijde mag 1024 pixels groot zijn (dan zijn ze ook beter te beoordelen :wink: )
Hoe een sfeersetting gemaakt wordt, bepaald natuurlijk de fotografe maar ik gaf alleen maar mijn beoordeling.
Bij een dromerige setting kan nog steeds wel wat contrast horen, dat benadrukt vaak juist de zachtheid van het model.
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.

Avado
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Avado » ma dec 03 2012 7:50 pm

Hoi Christaa,

Ik ben het met Dannysan eens. Daarnaast zou ik eens naar de belichting kijken. Als ik eerlijk ben, vind ik alles zeer overbelicht en overstraalt. Ik zou het histogram eens goed bekijken. De poses vind ik wel geslaagd.
Groet, Andre

Dorus
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Dorus » ma dec 03 2012 8:24 pm

Leuke foto's!
Je hebt er duidelijk over nagedacht hoe je het model wilt weergeven.
Daarom al geslaagd vind ik.
Afgezien van de belichting valt me bij foto 1 op dat er links en rechts vlekken zitten langs de rand.
Bij de andere foto's zie ik ook plekjes maar dat lijken meer op stofjes.
Die zou ik nog wegwerken.
Groet, Dorus

D200 met AF-S Nikkor 18-200mm 1:3.5-5.6 G ED

Frank Roelofs
Forumlid
Forumlid

Bericht door Frank Roelofs » ma dec 03 2012 8:43 pm

Ik vind juist 1 de minst geslaagde maar komt voor mij vooral door het gebruik van teveel groothoek waardoor het been te groot wordt ten opzichte van de rest. Ook wel te flets en vooral haren achter lijken te verdwijnen in de achtergrond.

Poses verder leuk. Maar technisch heb je al eens beter laten zien.

(Ps. Al een mooie 60mm kunnen vinden?)
Wat leuk Fuji spul (X-T1 | X-T3, 14, 23, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Nikon D700 en een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.

Frankie
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Frankie » ma dec 03 2012 8:50 pm

Gaaf gedaan ! Naast wat technische verbeterpunten vind ik vooral dat je heel goed bezig bent geweest in deze serie. Foto 2 steekt er met kop en schouders boven uit wat mij betreft: fijne uitstraling en prima uitwerking van het begrip pin-up. Op de andere foto's staat het model er soms net iets te verkrampt of minder flateus op.

Christhaa
Forumlid
Forumlid

Bericht door Christhaa » ma dec 03 2012 9:00 pm

Thanks voor de comments en tips,
Ik ben niet iemand die eigelijks kijkt naar Histogram.. maar wat ik zo ie zo wel eens in de wandelgang heb gehoord dat je daar niet teveel moet aantrekken want als er in een foto veel wit zit, dan wil je histogram ook al snel clippe.

Hellaas nog de 60mm niet kunne bemachtige maar zit nu te denken over 50mm.. die is haalbaarder voor mijn portomonee.
Dit model staat normaal nooit voor de Camera maar vond haar uitstraling zo neutraal dat ik er had gevraagt! Hele mooie meid waar natuurlijk nog hulp bij nodig is.
Pin up is zo ie zo lastig met pose's en uitdrukkingen. Vooral de voeten moeten recht en gestrekt zijn (dus niet de benen) En vrouwlijkheid moet het uitstraling natuurlijK!

Die eerste foto heb ik wat veranderd maar die zeikanten klopt wat je zegt(via paintshoppro verkleint/ de andere foto's met bordermaker vandaar ruis/onscherpte Origneele zijn goed :D ), heb ik inmidels hersteld in photoshop. Mijn Studio is 'te klein' Dus moet de zeikanten er bij shoppe ik werk maar op 1,70m

Ik zelf heb voor keur voor de andere liggende, maar iedereen die ik vraagt zegt te zwarte outfit met zwarte hakken.
Met vriendelijke Groet

Christha

Frank Roelofs
Forumlid
Forumlid

Bericht door Frank Roelofs » ma dec 03 2012 9:23 pm

Christhaa schreef:Thanks voor de comments en tips,
Ik ben niet iemand die eigelijks kijkt naar Histogram.. maar wat ik zo ie zo wel eens in de wandelgang heb gehoord dat je daar niet teveel moet aantrekken want als er in een foto veel wit zit, dan wil je histogram ook al snel clippe.

Hellaas nog de 60mm niet kunne bemachtige maar zit nu te denken over 50mm.. die is haalbaarder voor mijn portomonee.
Dit model staat normaal nooit voor de Camera maar vond haar uitstraling zo neutraal dat ik er had gevraagt! Hele mooie meid waar natuurlijk nog hulp bij nodig is.
Pin up is zo ie zo lastig met pose's en uitdrukkingen. Vooral de voeten moeten recht en gestrekt zijn (dus niet de benen) En vrouwlijkheid moet het uitstraling natuurlijK!

Die eerste foto heb ik wat veranderd maar die zeikanten klopt wat je zegt(via paintshoppro verkleint/ de andere foto's met bordermaker vandaar ruis/onscherpte Origneele zijn goed :D ), heb ik inmidels hersteld in photoshop. Mijn Studio is 'te klein' Dus moet de zeikanten er bij shoppe ik werk maar op 1,70m

Ik zelf heb voor keur voor de andere liggende, maar iedereen die ik vraagt zegt te zwarte outfit met zwarte hakken.
Pin-up is volgens mij ook altijd vrolijkheid. En dat straalt 2 het meeste uit.

En snel naar de 50mm ga je hoop plezier van hebben.
Wat leuk Fuji spul (X-T1 | X-T3, 14, 23, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Nikon D700 en een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » ma dec 03 2012 10:58 pm

Frank R schreef: Pin-up is volgens mij ook altijd vrolijkheid. En dat straalt 2 het meeste uit.
Dat is inderdaad een heel leuke spontane. Alleen loopt het topje in de foto over in het broekje. Er is geen afscheiding te zien en wat rommelig. Dat vind ik dan weer jammer.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » ma dec 03 2012 11:13 pm

Frisse serie, afgezien van foto 1 die vind ik ondermaats. Goede aankleding en heel goed model met een geweldige uitstraling (hoezo neutraal?).
Ik heb al eens eerder opgemerkt dat je creatief bent en ook wel talent hebt maar technisch onverzorgd werk aflevert.
Dat mag jij niet zo spannend vinden maar het is wel het verschil tussen het wel of niet opbouwen van een kwalitatieve portfolio.

Christhaa
Forumlid
Forumlid

Bericht door Christhaa » ma dec 03 2012 11:15 pm

Skippy kan je me helpen?? Ik ben 19... Technieken zijn voor mij lastig... Kan je helpen Ze te leren?
Met vriendelijke Groet

Christha

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » ma dec 03 2012 11:52 pm

Dat doe ik al, met een poging te stimuleren om je te verbeteren. Pasklaar advies lever ik niet. Veel kijken, lezen, proberen en leren. Je hebt al een voorsprong omdat je creatief bent. Techniek kun je leren, creativiteit in veel mindere mate.

Christhaa
Forumlid
Forumlid

Bericht door Christhaa » di dec 04 2012 12:15 am

Skippy schreef:Dat doe ik al, met een poging te stimuleren om je te verbeteren. Pasklaar advies lever ik niet. Veel kijken, lezen, proberen en leren. Je hebt al een voorsprong omdat je creatief bent. Techniek kun je leren, creativiteit in veel mindere mate.
Thanks! Ik wil graag leren, maar waar moet je de info zoeken als je niet weet welke stof je moet weten. Maar toch weet dat er kwalitatief dingen ontbreken...
Met vriendelijke Groet

Christha

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”