ik weet echt niet welke ik moet van die onderste vijf. Tips??
foto 1:

foto2:

foto3:

foto4:

foto5:

foto6:

Pin-up is volgens mij ook altijd vrolijkheid. En dat straalt 2 het meeste uit.Christhaa schreef:Thanks voor de comments en tips,
Ik ben niet iemand die eigelijks kijkt naar Histogram.. maar wat ik zo ie zo wel eens in de wandelgang heb gehoord dat je daar niet teveel moet aantrekken want als er in een foto veel wit zit, dan wil je histogram ook al snel clippe.
Hellaas nog de 60mm niet kunne bemachtige maar zit nu te denken over 50mm.. die is haalbaarder voor mijn portomonee.
Dit model staat normaal nooit voor de Camera maar vond haar uitstraling zo neutraal dat ik er had gevraagt! Hele mooie meid waar natuurlijk nog hulp bij nodig is.
Pin up is zo ie zo lastig met pose's en uitdrukkingen. Vooral de voeten moeten recht en gestrekt zijn (dus niet de benen) En vrouwlijkheid moet het uitstraling natuurlijK!
Die eerste foto heb ik wat veranderd maar die zeikanten klopt wat je zegt(via paintshoppro verkleint/ de andere foto's met bordermaker vandaar ruis/onscherpte Origneele zijn goed), heb ik inmidels hersteld in photoshop. Mijn Studio is 'te klein' Dus moet de zeikanten er bij shoppe ik werk maar op 1,70m
Ik zelf heb voor keur voor de andere liggende, maar iedereen die ik vraagt zegt te zwarte outfit met zwarte hakken.

Dat is inderdaad een heel leuke spontane. Alleen loopt het topje in de foto over in het broekje. Er is geen afscheiding te zien en wat rommelig. Dat vind ik dan weer jammer.Frank R schreef: Pin-up is volgens mij ook altijd vrolijkheid. En dat straalt 2 het meeste uit.

Thanks! Ik wil graag leren, maar waar moet je de info zoeken als je niet weet welke stof je moet weten. Maar toch weet dat er kwalitatief dingen ontbreken...Skippy schreef:Dat doe ik al, met een poging te stimuleren om je te verbeteren. Pasklaar advies lever ik niet. Veel kijken, lezen, proberen en leren. Je hebt al een voorsprong omdat je creatief bent. Techniek kun je leren, creativiteit in veel mindere mate.