Bijna. Hij is onderweg naar huis.Sharkey schreef:Heb je je camera inmiddels al weer terug???Jaap_van_Ekris schreef:Nikon Nederland geeft aan dat ze vanuit Japan nieuwe protocollen hebben, en dat ze weer een poging willen wagen. Dus mijn D800e is weer onderweg naar NSP.
Helaas geeft NSP aan dat ze er niets aan kunnen doen. Ze hebben hem helemaal van statiefschroef tot dakpant onderzocht, testfoto's gemaakt. Zelfs met een 200-400 die in hun omgeving ook ter reparatie kwam. Ze geven aan dat de body qua afstelling minstens zo goed is als een nieuwe body. De body lijkt in hun test-omgeving geen problemen te leveren. Ik heb op mijn tests in mijn eigen opstelling hetzelfde gezien: daar viel hij ook binnen de toleranties. Dus er zit iets raars in zodra hij buiten komt, zich begint te misdragen.
Probleem is dat ik op uiterst rechts een backfocus van zo'n 0,5 meter heb op de 30 meter afstand. Laten we zeggen dat het opvalt. Ik heb foto's overlegd en ze zien dat ook. Maar ze zien ook dat ze er weinig aan kunnen doen omdat de camera volgens hun al optimaal is afgesteld en op veel lenzen hij wel correct functioneert.
Ik heb Nikon Nederland er al even kort over gesproken, en ze zien enerzijds dat de camera zich in het veld absoluut niet gedraagt zoals hij zou moeten, maar anderzijds ook dat in het lab hij niet beter is af te stellen. Ik merk wel dat Nikon heel erg geeft om zijn klanten, ze willen dit echt graag goed oplossen. En dat is me al heel wat waard. Ik stuur zelf aan op een nieuwe body: ze hebben wat mij betreft hun kansen gehad om hem te repareren, ik ben nu 4 maanden met dit probleem bezig ik hoop dat ik daarmee echt op korte termijn van dit probleem afkom. Ik weet niet of ze er ook zo over denken (gaat wat overleg met Japan aan vooraf denk ik zo), maar dit probleem moet er echt uit.
Jaap