JohnnyJ schreef:Marten schreef:JohnnyJ schreef:Na max. 3 keer houdt het echter op en heb je het recht om het apparaat te retourneren en het aankoopbedrag terug te vorderen. E.e.a. gaat normaliter vanzelf daar de handel ook op de hoogte is van de wetgeving
In welke wet cq wetsartikel staat dat?
O.a. in "gewone mensen taal" hier:
http://www.consuwijzer.nl/thema/garantie" onclick="window.open(this.href);return false;
FYI: Ontbinden van de koopovereenkomst betekend, goederen retour en jij je geld terug.
Er is geen eis van drie keer repareren. Zie mijn reactie in het andere draadje.
En lees dit:
"Ontbinding van de koopovereenkomst is een middel dat eigenlijk pas aan de orde komt als de verkoper niet kan repareren of vervangen. Of dat dit niet van hem gevraagd kan worden. Het uitgangspunt is dat u eerst recht hebt op kosteloos herstel of vervanging".
Je kunt dus in de situatie terecht komen, en die is nu actueel, dat het probleem erkend wordt maar dat er geen zicht is op een tijdige oplossing. Bovendien is duidelijk dat de camera niet het product is dat je voor pakweg 2000 euro voorgespiegeld hebt gekregen. Als de verkoper blijft eisen dat hij eerst wil repareren en niet wilt vervangen, maar repareren niet binnen afzienbare tijd mogelijk is, dan hoef je dit als koper niet te accepteren en mag je het geld terug vorderen.:
"Wilt of kunt u (verkoper) de reparatie of vervanging niet uitvoeren? Dan kan de consument ervoor kiezen het aankoopbedrag terug te verlangen.
lock
lock