voor het eerst een donker model

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Christhaa
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

voor het eerst een donker model

Bericht door Christhaa » do dec 20 2012 7:41 pm

Deze prachtige dame is een vriendin van een moeder die met haar kleine bij me was. Vroeg vriendin ook even te poseren vond er super veel uitstraling hebben.
Heb nog nooit echt een donker model gehad zijn maar 4 foto's genomen.. Ik vind zelf dat ik mischien nog een haar lichtje had kunnen toevoegen.. Wat vinden jullie??

Afbeelding
Met vriendelijke Groet

Christha

----------------------------------------------------

http://www.fotografechristha.nl
http://www.facebook.nl/fotografechristha

Munthunter

Re: voor het eerst een donker model

Bericht door Munthunter » do dec 20 2012 7:44 pm

Schitterende foto en even zo schitterende dame! Klasse hoor.

Ben flink aan het expirimenteren met mijn nieuwe toestel, maar zulke voorbeelden maken het wel erg leuk.

Inderdaad is een gedeelte van de foto wat donkerder, maar dat heeft ook wel wat vind ik.

Gr. Jeroen

DannySan
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door DannySan » do dec 20 2012 7:50 pm

Het extra lichtje had van mij wel gemogen, nu is er informatie 'weg'.
Een 'gemaakte' schaduw waar dan nog wel het detail is; zou ik mooier vinden.
En al heb je de foto met f/16 geschoten (waarom eigenlijk zo hoog? En waarom belichtingscompensatie dan weer naar -5/3?) toch heb ik het idee dat het wat 'onscherp' is? (of ligt dat aan mij...).
Ik zou de foto met het schaduw-idee mooier hebben gevonden als het model iets schuin naar me toe had gekeken (just an idea).

Groetjes Danny
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.

jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Contacteer:

Bericht door jan » do dec 20 2012 8:15 pm

Christaa, er viel mij iets op in de exif nl. het RGB kleurprofiel. Waarom niet sRGB?
WARNING: Embedded color profile: “It is the Adobe RGB color profile.”
Some popular web browsers ignore embedded color profiles, meaning users of those browsers see the wrong colors for this image.

Deze dame heeft wel uitstraling. Ik zou de lamp nog iets verder hebben laten doorlopen zodat ook haar rechteroog en wenkbrauw volledig zichtbaar zou zijn geweest.Daarbij zou zelf met een contrastkleur hebben gewerkt als bijv.rode lippenstift. Vindt hem nu wat vlak van kleur. Die onscherpte waar Danny het over heeft kan ook zijn veroorzaakt door het toegepaste diafragma (diifractie)
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)

DannySan
Clublid
Clublid

Bericht door DannySan » do dec 20 2012 8:18 pm

jan schreef:Christaa, er viel mij iets op in de exif nl. het RGB kleurprofiel. Waarom niet sRGB?
WARNING: Embedded color profile: “It is the Adobe RGB color profile.”
Some popular web browsers ignore embedded color profiles, meaning users of those browsers see the wrong colors for this image.

Deze dame heeft wel uitstraling. Ik zou de lamp nog iets verder hebben laten doorlopen zodat ook haar rechteroog en wenkbrauw volledig zichtbaar zou zijn geweest.Daarbij zou zelf met een contrastkleur hebben gewerkt als bijv.rode lippenstift. Vindt hem nu wat vlak van kleur. Die onscherpte waar Danny het over heeft kan ook zijn veroorzaakt door het toegepaste diafragma (diifractie)
Difractie 'al' op f/16 bij dit objectief?
"scherp" gezien van je Jan!
Ok, weer on-topic: eens met de lippenstift-tip.
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.

Matthieu
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Matthieu » do dec 20 2012 8:39 pm

Mooi portret en een goede keus om donker op donker te fotograferen
Lichtval vind ik ook mooi. Haarlichtje is niet nodig en vind het juist mooi
dat haar schedel nog zichtbaar is. Vorms mooi geheel met de lichtlijn die over haar gezicht loopt.
Rustige huidtinten gehouden en mooi in balans.

Toch kleine tip.
om de schaduwkant van haar gezicht of haar schedel een klein beetje te laten oplicten
kun je met CNX2 met selectieve selectie of stuurpunt is ophelderen.
Je kunt ook met color efex pro het filter reflection gebruiken om wat aan de schaduwzijde
op te halen.
Color efex pro heeft ook een fraai filter low key.....zou je hier mooi op kunnen toepassen.

Klein minpuntje....
Het oogwit links is erg wit t.o.v. het rechter oog....trekt iets te veel aandacht
ik zou de kleur van het oogwit iets temperen zodat het iets minder aanwezig is....
(lijkt of het oog wat scheel kijkt zo komt doordat het lichtje in haar oog samenvalt met het oogwit )

Ga zo door.,.... super !

Groet Matthieu
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer

Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart

www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu

weimaraner
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door weimaraner » vr dec 21 2012 7:53 pm

Mooie plaat en ik mis het haarlicht ook niet.
Heb je 'm al eens om geprobeerd te zetten in zwart/wit? Denk dat ie dan misschien nog wel sterker wordt.

Christhaa
Forumlid
Forumlid

Bericht door Christhaa » za dec 22 2012 1:07 am

weimaraner schreef:Mooie plaat en ik mis het haarlicht ook niet.
Heb je 'm al eens om geprobeerd te zetten in zwart/wit? Denk dat ie dan misschien nog wel sterker wordt.

Thank you, Ja zat te twijfelen wou beetje lowkey neer zetten ene kant zeg ik wel een lichtje andere kant niet. Ik heb bewust gekozen voor deze kleur setting.
Hij zou ongetwijfeld sterker worden, En dat weet ik ook best maar vind haar Huid juist zo mooi!!!!!! Daarom vond ik dat dit plaatje toch echt in kleur hoort.
janr schreef:Christaa, er viel mij iets op in de exif nl. het RGB kleurprofiel. Waarom niet sRGB?

.Daarbij zou zelf met een contrastkleur hebben gewerkt als bijv.rode lippenstift. Vindt hem nu wat vlak van kleur. (diifractie)
Dat eerste heb ik gewoon 0,00 verstand van dat probleem.. en daar baal ik zo van ik probeer serieus dat RGB Probleem op te lossen met de browsers
Enige wat wat ik op school krijg is dat RGB (ROOD GROEN BLAUW) In de photo wereld zijn en RGB ( Rood Geel Blauw) In de kunstenaars wereld is.
Hoe ik het aanpas geen idee.

En dat met die lippen stift ben ik het met je eens! maar deze dame was hier niet gekomen voor een photoshoot :mryellow:
Ze was nammelijk met haar nichtje van 9 maanden mee, maar ik vond er zo mooi dat ik er had gevraagt! Super onbeleefd maar geen spijt van, en zei niet van het poseren!

DannySan schreef:Het extra lichtje had van mij wel gemogen, nu is er informatie 'weg'.
Op mijn Computer is nog wel erg veel zichtbaar... Enige waar mogelijk informatie zou weg zijn gegaan is boven op, maar daar zie ik tog nog vorm van haar schedel (vandaar mijn twijfel over een haarlichtje)
Munthunter schreef: Ben flink aan het expirimenteren met mijn nieuwe toestel, maar zulke voorbeelden maken het wel erg leuk.
Super leuk om te horen! :mrgreen:
Met vriendelijke Groet

Christha

D. Haaksma
Forumlid
Forumlid

Bericht door D. Haaksma » za dec 22 2012 9:45 am

Mooie plaat, mooie vrouw.
Mag van mij een ietswat vrolijker.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » za dec 22 2012 12:38 pm

Ik kan me ook vinden in het commentaar van Matthieu.
In de bewerking zit echter wel een erg vreemde aanpak met betrekking tot kleurtinten, of beter gezegd wat er van overblijft.
Met name links de achtergrond heeft een rood/blauwe tint, het groene kanaal ontbreekt volledig. Idem bij de schaduwkanten van het gezicht. Is het bewust de bedoeling om in bewerking een bepaalde kleursfeer te geven dat je rommelt aan die kleuren? Het is onduidelijk wat je ermee wilt bereiken, het is nog boter, nog vis. Ik mis nu een volheid, een diepte in het model. Overigens een prachtige dame.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Christhaa
Forumlid
Forumlid

Bericht door Christhaa » za dec 22 2012 12:43 pm

Léon Obers schreef:Ik kan me ook vinden in het commentaar van Matthieu.
In de bewerking zit echter wel een erg vreemde aanpak met betrekking tot kleurtinten, of beter gezegd wat er van overblijft.
Met name links de achtergrond heeft een rood/blauwe tint, het groene kanaal ontbreekt volledig. Idem bij de schaduwkanten van het gezicht. Is het bewust de bedoeling om in bewerking een bepaalde kleursfeer te geven dat je rommelt aan die kleuren? Het is onduidelijk wat je ermee wilt bereiken, het is nog boter, nog vis. Ik mis nu een volheid, een diepte in het model. Overigens een prachtige dame.
Heb bewust voor deze na bewerking gekozen, vind dit persoonlijk heel mooi bij donkere modellen
Met vriendelijke Groet

Christha

edrocket
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door edrocket » za dec 22 2012 7:18 pm

Je hebt maar vier foto's genomen? Even tussen neus en lippen door? Dan heb je het knap gedaan!

Christhaa
Forumlid
Forumlid

Bericht door Christhaa » za dec 22 2012 8:36 pm

Jep 4 foto's 2 lachende en 2 zo deze was het sterkste :)

Thanks voor compliment
Met vriendelijke Groet

Christha

JacTrum
Clublid
Clublid

Bericht door JacTrum » zo dec 23 2012 1:19 am

Mijn primaire reactie was dat ik het geen fraaie foto vond.Met name het rare licht in de ogen stoorde me nogal. Maar ik heb bewust gewacht op andere commentaren, om te zien of er redenen waren mijn mening bij te stellen. Maar mijn mening is onveranderd. Ik vind het een slechte foto, die ik niet aan het model aan zou willen bieden, omdat ze betere foto's verdient. Het licht in de ogen deugt echt niet. Het linkeroog heeft te weinig licht en het oogwit van het rechteroog springt er uit, in negatieve zin. Ik zou je echt uit willen dagen om van deze mooie meid betere foto's te gaan maken.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”