Heb nog nooit echt een donker model gehad zijn maar 4 foto's genomen.. Ik vind zelf dat ik mischien nog een haar lichtje had kunnen toevoegen.. Wat vinden jullie??

Difractie 'al' op f/16 bij dit objectief?jan schreef:Christaa, er viel mij iets op in de exif nl. het RGB kleurprofiel. Waarom niet sRGB?
WARNING: Embedded color profile: “It is the Adobe RGB color profile.”
Some popular web browsers ignore embedded color profiles, meaning users of those browsers see the wrong colors for this image.
Deze dame heeft wel uitstraling. Ik zou de lamp nog iets verder hebben laten doorlopen zodat ook haar rechteroog en wenkbrauw volledig zichtbaar zou zijn geweest.Daarbij zou zelf met een contrastkleur hebben gewerkt als bijv.rode lippenstift. Vindt hem nu wat vlak van kleur. Die onscherpte waar Danny het over heeft kan ook zijn veroorzaakt door het toegepaste diafragma (diifractie)

weimaraner schreef:Mooie plaat en ik mis het haarlicht ook niet.
Heb je 'm al eens om geprobeerd te zetten in zwart/wit? Denk dat ie dan misschien nog wel sterker wordt.
Dat eerste heb ik gewoon 0,00 verstand van dat probleem.. en daar baal ik zo van ik probeer serieus dat RGB Probleem op te lossen met de browsersjanr schreef:Christaa, er viel mij iets op in de exif nl. het RGB kleurprofiel. Waarom niet sRGB?
.Daarbij zou zelf met een contrastkleur hebben gewerkt als bijv.rode lippenstift. Vindt hem nu wat vlak van kleur. (diifractie)
Op mijn Computer is nog wel erg veel zichtbaar... Enige waar mogelijk informatie zou weg zijn gegaan is boven op, maar daar zie ik tog nog vorm van haar schedel (vandaar mijn twijfel over een haarlichtje)DannySan schreef:Het extra lichtje had van mij wel gemogen, nu is er informatie 'weg'.
Super leuk om te horen! :mrgreen:Munthunter schreef: Ben flink aan het expirimenteren met mijn nieuwe toestel, maar zulke voorbeelden maken het wel erg leuk.

Heb bewust voor deze na bewerking gekozen, vind dit persoonlijk heel mooi bij donkere modellenLéon Obers schreef:Ik kan me ook vinden in het commentaar van Matthieu.
In de bewerking zit echter wel een erg vreemde aanpak met betrekking tot kleurtinten, of beter gezegd wat er van overblijft.
Met name links de achtergrond heeft een rood/blauwe tint, het groene kanaal ontbreekt volledig. Idem bij de schaduwkanten van het gezicht. Is het bewust de bedoeling om in bewerking een bepaalde kleursfeer te geven dat je rommelt aan die kleuren? Het is onduidelijk wat je ermee wilt bereiken, het is nog boter, nog vis. Ik mis nu een volheid, een diepte in het model. Overigens een prachtige dame.